درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 15:47   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قبل از شروع همکاری با کسی، در مورد سبک کار خود صحبت کنید
  هوش اپل: گام بزرگ اپل در هوش مصنوعی
  وحشت اخلاقی جدید: رسانه‌های اجتماعی
  آیا روابط‌عمومی در بلاک چین مرده است؟ نگاهی به دیدگاه‌های مخالف
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8841صفحه نخست » پنجشنبه، 17 بهمن 1392 - 14:49
امروزه قدرت بر شانه زبان و قلم نشسته
لهستان: هر برهه زیر پرچم یک قدرت! ـ ابزار قدرت در قرن 21: زبان و قلم (رسانه ها)، زیرکی سیاسی، هوش و تحلیل اطلاعات
  

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نوشیروان کیهانی زاده- پنجم فوریه 2005 کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه وقت کابینه آمریکا (دولت جورج دبلیو بوش) در جریان دیدار برق آسای هفت روزه اش از اروپا و خاورمیانه به ملاقات نخست وزیر لهستان ـ متحد آمریکا در اشغال نظامی عراق شتافته بود. در برنامه این دیدارها، رایس دولت لهستان را در ردیف انگلستان، آلمان و فرانسه قرار داده بود.


     مشاهده عکس بالا که «مارک بلکا» نخست وزیر وقت لهستان را هنگام ملاقات با رایس در کنار پرچم آمریکا نشان می دهد ـ در بیننده، «تاریخ لهستان» را تداعی می کند که این کشور دست کم در سه قرن اخیر، هر چند دهه خودرا زیر پرچم یک قدرت قرار داده است؛ پیش از دهه 1990 زیر پرچم شوروی، پیش از شوروی - در دست هیتلر، قبلا از آن تزار روسیه و پیش از تزار، فرانسه ناپلئون و پیشتر از آن ـ امپراتور اتریش و .... زمانی پادشاهی، گاهی جمهوری و 45 سال کمونیست بود و حالا ... در دهه یکم قرن 21 به اتکاء بلوک غرب با ارباب قدیمی اش روسیه به دشمنی برخاسته، به آمریکا اجازه استقرار شبکه موشکی داده و به تحریک غرب با مسکو بر سر اوکراین رقابت می کند. باید منتظر شد و دید قدرت بعدی که لهستان در برابرش کرنش خواهد کرد کدام خواهد بود؟. امروزه قدرت بر شانه زبان و قلم (شبکه های تلویزیونی، خبرگزاری ها، نت ورکها و سرچ انجین ها، بازی های سیاسی ـ نطق و تهدید و ارعاب، اطلاعات، هوش و زرنگی مقامات و مشاورانشان و نیز مقاله نگاران و مولفان و فیلمسازان) نشسته و بنابراین پایه هایش هوش، معلومات، دانایی، اطلاعات، قدرت تحلیل، یارگیری، وقت شناسی و بالاخره تکنولوژی و اقتصاد است. چند دهه است که هنر و مهارت تنظیم و عرضه خبر و نظر (نفوذ در اذهان) شده است ابزار قدرت ـ جنگ افزاری که روزانه بکار می رود و همانند سلاح اتمی و موشک نیست که در انبارها بپوسد، ولی باید دید که این حربه تا چه زمان و برای چه مدت برنده خواهد بود. واضح است تا روزی که جهانیان آگاهتر شوند و بدانند که با حرف کنترل می شوند و در چنگال سخن پراکنی رادیو تلویزیونها و مطالب قرارداده شده در اینترنت قراردارند و راه بی اعتنایی و نادیده گرفتن این حربه را یاد بگیرند. درست است که سلاح اتمی ابزار قدرت و وسیله قدرت نمایی و یک بازدارنده است ولی نفوذ و اقتدار در جهان قرن 21 ظاهرا ناشی از اطلاعات و قدرت تحلیل و تشخیص و فرصت شناسی است و ابزار آن قلم و کلام.

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود


  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران


  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران


  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟


  آیا روابط‌عمومی در بلاک چین مرده است؟ نگاهی به دیدگاه‌های مخالف


  وحشت اخلاقی جدید: رسانه‌های اجتماعی


  هوش اپل: گام بزرگ اپل در هوش مصنوعی


  قبل از شروع همکاری با کسی، در مورد سبک کار خود صحبت کنید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد