درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 23:05   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8662صفحه نخست » دوشنبه، 7 بهمن 1392 - 21:30
«شیوه‌های نگارش در رسانه‌ها» به قلم احمد توکلی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- احمد توکلی، مدرس و نویسنده حوزه رسانه از به پایان رسیدن نگارش کتاب «شیوه‌های نگارش در رسانه‌ها» خبر داد و گفت: این کتاب دربردارنده پنج بخش شامل محتوا و شکل پیام، ساده‌نویسی، درست‌نویسی، نشانه‌گذاری و عددنویسی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- احمد توکلی، مدرس و نویسنده حوزه رسانه از به پایان رسیدن نگارش کتاب «شیوه‌های نگارش در رسانه‌ها» خبر داد و گفت: این کتاب دربردارنده پنج بخش شامل محتوا و شکل پیام، ساده‌نویسی، درست‌نویسی، نشانه‌گذاری و عددنویسی است.

 

دکتر توکلی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این اثر با رویکردی رسانه‌ای در تلاش است شیوه‌های ادبی نگارش اخبار را به دانشجویان رشته روزنامه‌نگاری و فعالان این حوزه آموزش دهد.

وی افزود: اکنون آثار بسیاری با این موضوع در بازار کتاب موجود است و تنها تفاوت این اثر آن است که رویکرد رسانه‌ای قوی‌تری نسبت به کتاب‌های دیگر دارد.

توکلی با اشاره به کتاب‌هایی با این موضوع که اکنون در بازار وجود دارند، عنوان کرد: اغلب این آثار از سوی ادیبان و استادان زبان فارسی نوشته شده که رویکرد کاملا ادبی دارد یا توسط برخی استادان علوم ارتباطات به رشته تحریر در آمده‌ که رویکرد آن‌ها نیز متاثر از کتاب‌های ادبی است.

وی اظهار کرد: اگرچه در این اثر نیز شیوه‌های نگارش بیان شده است و با ادبیات سر و کار داریم ولی سعی شده تمام عواملی که در شیوه نوشتن نقش دارند با نگاهی به مسایل مشکلات و واقعیت‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای بیان شود.

مدیرمسوول انتشارات ثانیه همچنین به مثال‌هایی که در این کتاب ارایه شده، اشاره کرد و یادآور شد:‌ تمام مثال‌هایی که در کتاب آمده شامل اخبار، مقالات، گزارش و مصاحبه‌ها از رسانه‌های داخلی مانند خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها استفاده شده و دربردارنده مواردی است که رسانه‌ها روزانه با آن سر و کار دارند.

توکلی با اشاره به دیگر مباحثی که در این کتاب ارایه شده است، نیز گفت: در برخی قسمت‌های کتاب بعضی از توصیه‌ها مصلحت‌اندیشانه است و سعی کردم مسایل و مشکلات نگارشی موجود در ادبیات رسانه‌ها را به صورت واقع‌بینانه بیان کنم.

وی از اعداد به عنوان دیگر مبحث این کتاب نام برد و افزود: تلاش شده است در این بخش نیز نکات کاربردی مورد استفاده از اعداد در رسانه‌ها را به صورت کلی بیان کنم، به عنوان مثال آورده‌ام که به جز عدد یک آن‌هم به دلیل این‌که ممکن است با حرف «الف» اشتباه گرفته شود باید به صورت حروف نوشته شود ولی بقیه تک‌رقمی‌ها را می‌توان به صورت عدد نوشت.

توکلی با بیان این‌که برای نگارش کتاب از 15 منبع موثق استفاده شده است، یادآور شد: با نگاهی به این آثار که در بخش منبع انتهای کتاب به آن اشاره شده است، یک سری واقعیت‌های موجود در حوزه نگارش رسانه‌ای را بیان کرده‌ام و تلاش شده که فقط نگاه زبانشناسی به این حوزه نشود.

وی همچنین درباره دیگر مبحث این اثر توضیح داد: در بخش پیوست نیز درباره پیوسته نوشتن و کاربرد حمزه در اخبار با استفاده از آخرین نسخه فرهنگستان زبان به دلیل تخصصی بودن مبحث استفاده شده است.

توکلی با بیان این‌که نگارش رسانه‌ای اکنون دچار پراکندگی در مباحث و مطالب است، گفت: معتقدم اکنون دیگر باید از پراکندگی‌های موجود دوری کنیم و برای برخورداری از متونی یکدست و منظم به یک شیوه نگارش منسجم و کاربردی استناد کنیم.

وی در پایان این اثر را برای دانشجویان روزنامه‌نگاری و فعالان این حوزه کاربردی دانست و عنوان کرد: کتاب «شیوه‌های نگارش در رسانه‌ها» اوایل اسفندماه امسال توسط انتشارات ثانیه منتشر خواهد شد.

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد