درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 01:04   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8650صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 7 بهمن 1392 - 07:35
روابط عمومی حرفه ای؛ روابط عمومی با بودجه محدود و کارهای بزرگ
روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی سه بخش مهم در سازمان هستند که هر کدام از ابزارهایی برای اقناع مخاطب استفاده می کنند و روش های مرتبط با خود را دارند، اما تقاوت مهم و عمده آنها در هزینه ای است که برای هر یک از آنها پرداخت می شود.
  

دانلود تقویم 93   تقویم سال 93 شمسی با مناسبت ها PDF

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، یادداشت سردبیر شارا- روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی سه بخش مهم در سازمان هستند که هر کدام از ابزارهایی برای اقناع مخاطب استفاده می کنند و روش های مرتبط با خود را دارند، اما تقاوت مهم و عمده آنها در هزینه ای است که برای هر یک از آنها پرداخت می شود.


برخی از کارگزاران روابط عمومی بر این باورند که به دلیل بودجه محدود، روابط عمومی نمی تواند اثربخشی و کارایی داشته باشد و تمام تقصیرها را به گردن مدیران سازمان می اندازند، در حالی که تفاوت عمده روابط عمومی با تبلیغات بودجه محدود و کارایی بالای روابط عمومی در جلب توجه و اعتماد مردم نسبت به برند، کالا و خدمات شرکت است.


بودجه های مورد نیاز واحد روابط عمومی
واحد روابط عمومی به دو نوع بودجه نیاز دارد:
1. بودجه های جاری
2. بودجه های مناسبتی
در بودجه های جاری، هزینه های روابط عمومی به اندازه یک واحد معمولی اداری است. اما در بودجه های مناسبتی روابط عمومی هزینه های سنگین برگزاری همایش های، نمایشگاه ها و سایر گردهمایی ها را دارد.


خلاقیت و بودجه روابط عمومی
روابط عمومی در زمینه بودجه های جاری، بازدهی بسیار بیشتری نسبت به تبلیغات دارد. تنها چیزی که یک کارگزار روابط عمومی بیش از بخش تبلیغات و بازاریابی نیاز دارد، شناخت رسانه و تکنیک ها، ابزارها و روش های کار با رسانه هاست. علاوه بر این موارد روابط عمومی به وقت نیاز دارد، تا بتواند برنامه های خود را که بیشتر به تخصص و توانمندی فردی محتاج هستند اجرا کند.


در مورد بودجه های مناسبتی، روابط عمومی می تواند با قدری خلاقیت و استفاده از روابطی که با سایر سازمان ها و افراد برقرار می کند، این برنامه ها را که غالبا هزینه ای هستند به فعالیت های درآمدزا تبدیل کند. به عنوان مثال برگزاری یک دوره آموزشی در بخش روابط عمومی یک سازمان می تواند با ثبت نام و اخذ شهریه از کارشناسان سایر بخش ها و سازمان های مرتبط و غیر مرتبط می تواند به برنامه ای درآمدزا تبدیل شود. یا در مورد برگزاری یک نمایشگاه که بیش از سایر بخش ها برای روابط عمومی هزینه بردار است، می توان غرفه هایی را برای اجاره به سایر شرکت های خصوصی و دولتی واگذار کرد و به جای هزینه بر درآمد بخش روابط عمومی افزود.


کارشناسان ناتوان و غر زدن های بی مورد
از آنجا که بخش روابط عمومی در کشور ما بیشتر در کنترل افراد غیر متخصص قرار دارد، کارشناسان روابط عمومی عموما از مدیران خود هزینه هایی غیر منطقی و در حد تبلیغات برای انجام فعالیت های روابط عمومی درخواست می کنند. این درحالیست که اقناع یک روزنامه نگار یا خبرنگار برای تهیه یک گزارش درباره کسب و کار ما نیازمند قدرت چانه زنی و آشنایی با ارزش های خبری، سیاست های کاری نشریه و علاقه مندی های خبرنگاری است که می خواهیم او را Pitch کنیم.


در واقع روابط عمومی اینترنتی امروز بیش از همه چیز به تکنیک، دانش و روش مناسبت برای اجرای برنامه های روابط عمومی نیاز دارد. در عوض می تواند بازخورد بسیار بیشتری از تبلیغات برای مخاطبان خود به همراه داشته باشد.


استثنا در بودجه روابط عمومی
گاهی اوقات مدیران از روابط عمومی انتظار تبلیغات را دارند که به طور مشخص اثر مشخص خودش را بر فروش بگذارد، در این زمان روابط عمومی زمان محدودی در اختیار دارد و تنها جایگزین زمان محدود، بودجه بیشتر است. در غیر این صورت، روابط عمومی بسته به ماهیت سازمان می تواند فعالیت هایی را اجرا کند که با کمترین هزینه بیشترین اعتماد را به سوی سازمان جلب کند.


اهمیت آموزش روابط عمومی
مدیران شرکت ها باید به خوبی آگاه باشند که امروز برای جلوگیری از اتلاف هزینه های خود نیازمند ارائه آموزش های مناسب به کارمندان واحد روابط عمومی خود هستند. در صورتی که کارگزاران روابط عمومی به خوبی آموزش های مورد نیاز را دیده باشند، می توانند از هزینه های زیادی که به واسطه بی تجربگی و بی دانشی به سازمان تحمیل می شود و کارهایی که روابط عمومی به دلیل عدم اطلاع از آن هرگز انجام نمی دهند، به وظایف بخش روابط عمومی بیافزایند.


متاسفانه در این زمینه به دلیل عدم آگاهی مدیران از فعالیت ها و توانمندی های روابط عمومی که می توانند در رسیدن سازمان به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خودش انجام دهند، زمینه کم کاری روابط عمومی ها آماده می شود. مدیریت سازمان باید بداند که روابط عمومی می تواند فعالیت های تحقیقاتی انجام دهد که به سازمان در مسیر کسب رضایت مشتریان و افزایش مشتریان و حس مطلوبیت در آنها کمک کند.


همچنین روابط عمومی می تواند هزینه های تبلیغات را با رویدادسازی های متناسب به حوزه فعالیت سازمان افزایش دهد و همه اینها در شرایطی قابلیت اجرا را می یابد که روابط عمومی از توانمندی های خودش و از نحوه استفاده از این ابزارها و روش ها آگاه باشد.


بنابراین روابط عمومی آموزش دیده می تواند با بودجه های محدود، کارهای بزرگی انجام دهد و به نسبت هزینه ای که در مقابل بخش تبلیغات برای آن انجام می دهند، ارزش افزوده بیشتری را به سوی سازمان باز گرداند.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
بی نام
| 1392/11/8 - 08:55 |     2     0     |
درود بر سردبیر فعال شارا

خداقوتتان بدهد جناب آقای باقریان.
چون خداییش در تمام فضای اینترنت ایران، هیچ کس به اندازه شما و این سردبیر خوش فکرتان کار نمی کند و چیزهای تازه به جامعه روابط عمومی ارائه نمی دهد.

موفق باشید.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  راهنمای کوتاه بحران


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد