درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 23:47   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 858صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 17 خرداد 1391 - 07:42
گفتــگو-8
هنگامی که کسی دربارة موضوع صحبت می کند، ناگهان صحبت او را قطع کردن و مسئلة دیگری را پیش کشیدن نشانة بی اعتنایی به گفته های او است.همیشه گفتار طرف مقابل را با لبخند پذیرا باشید.
  

 آموزش- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا):

·       هنگام گفتگو در میهمانی ها از کلمات و عبارات عامیانه و محاوره ای استفاده نمی شود.

·       هیچ وقت نباید سعی در تحمیل عقاید شخصی خود نمود.

·       در میهمانی ها نباید وارد بحث های سیاسی، اقتصادی، نژادی و مذهبی شد بلکه از جریانات کلی و روزمره، هنر و ادبیات صحبت نمود.

·       هنگام صحبت  کردن، تن صدا نباید بلند باشد.

·       شایسته نیست در حین گفتگو بین دو نفر، صحبت کرد.

·       وقتی آقایی با دو خانم صحبت می کند نباید بین آنها بایستد بلکه باید روبروی دو خانم قرار گیرد تا بتواند هر دو را مخاطب قرار دهد.

·       یکی از شرایط متکلم خوب، کم حرف بودن است.

·       هیچ وقت سعی نکنید رشته سخن را به دست بگیرید بلکه با طرح چند سؤال ساده و جالب، دیگران را بر سر سخن آورید.

·       هنگام گفتگو بین دو نفر، متکلم باید حالت تأثیر گذار و مخاطب باید در حالت تأثیر پذیر باشد، اگر متکلم و مخاطب هر دو تأثیر گذار باشند و اشتیاق زیادی در صحبت کردن از خود نشان دهند، همدیگر را دفع می کنند و ارتباط صحیح و منطقی بین آن دو به وجود نخواهد آمد، همچنین اگر هر دو تأثیر پذیر باشند و به عبارت دیگر هر دو تمایل به گوش دادن داشته باشند باز هم ارتباط صمیمانه برقرار نخواهد شد.

·       چنانچه در میهمانی کسی را با صحبت تان رنجاندید و احساسات او را جریحه دار کردید ضمن درخواست بخشش، از او عذرخواهی کنید.

·       در گفتگو باید در نظر داشت تکه یک گوینده خوب باید یک شنونده خوب نیز باشد.

·       گفتگوها نباید پندآمیز باشد.

·       به کار بردن کلمات خارجی در مواقع غیر ضروری نشانة خودنمایی می باشد.

·       در گفتگوها، شوخی و مزاح در حد اعتدال مورد قبول همگان می باشد به شرط آنکه حالت مسخره کردن دیگران را نداشته باشد.

·       در گفتگوها حتی المقدور از گفتن کلماتی مانند: فهمیدی! متوجه شدی! خودداری گردد.

·       هنگامی که کسی دربارة موضوع خاصی صحبت می کند، ناگهان صحبت او را قطع کردن و مسئلة دیگری را پیش کشیدن نشانة بی اعتنایی به گفته های او است.

·       همیشه گفتار طرف مقابل را با لبخند پذیرا باشید.

·       در حین گفتگو اگر متوجه شدید که مخاطب تان مایل به صحبت کردن است به او فرصت دهید مطالبش را بیان نماید.

·       در حین گفتگو برای تأیید صحبت های مخاطب، می توان از حرکات ابرو، سر و چشم ها استفاده نمود.

·       در صورت نیاز از مخاطب در مورد مسایل گفته شده سؤال کنید زیرا افراد خوش شان می آید و این تصور ایجاد می شود که مطالب شان مهم بوده و شما به آن توجه دارید.

 

  

لزوم معذرت خواهی

 

·       از آنجا که انسان هیچ وقت کامل نیست و ممکن است اشتباه کند لازم است از طرف مقابل به دلایل زیر عذرخواهی کرد:

·       در صورت که به میهمانی دیر آمدید، باید به محض ورود به طرف میزبانان رفته و از آنها عذرخواهی کنید.

·       وقتی یکی از میهمانان به طور غیر عمد شیئی را می شکند باید بعداً برای جایگزینی آن اقدام کند و در صورتی که با بقیه اشیاء مورد نظر هم آهنگ نباشد باید با فرستادن گل و یادداشت از میزبان معذرت خواهی کند.

·       در صورتیکه تأخیر و یا عدم شرکت شما در کمیسیون ها، قرار ملاقات ها و ... اجتناب پذیر بود باید فوراً با تلفن ضمن ذکر مانع و علت آن، عذرخواهی به عمل آورید. در صورت عدم ارتباط تلفنی باید فوراً با یادداشتی علت شرکت نکردن را توضیح دهید.

·       اگر به کسی تنه زدید یا پای کسی را لگد کردید فوراً معذرت خواهی کنید.

·       هنگامی که شماره تلفن اشتباه گرفته می شود، باید عذرخواهی شود.

 

منابع

-       کتاب مجموعه قوانین و مقررات تأمین اجتماعی (ویژه کارفرمایان) دفتر قوانین و مقررات- معاونت حقوقی امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی/محمد رضا جوان جعفری، علی احسان شفائی، عمران نعیمی- تهران: چاپ دوم- پائیز 1383

-       کتاب ایرانی و کنسولی راهنمای انجام امور کنسولی ایرانیان خارج از کشور/حسین عبدی تهران: وزارت امور خارجه، مرکز چاپ و انتشارات، سال 1384

-       کتاب مجموعه پرسش و پاسخ در زمینه روابط کار /تهیه کننده محمد جواد الهیان- (ویراست 2)- تهران: موسسه کار و تأمین اجتماعی، 1383-338 ص (موسسه کار و تأمین اجتماعی، 100)

-       جزوه  قوانین و مقررات اشتغال اتباع خارجی تهیه کننده: معاونت اشتغال اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار و امور اجتماعی- تهران: وزارت کار و امور اجتماعی

-       جزوه راهنمای مراجعین اداره کل اشتغال اتباع خارجی- از انتشارات معاونت سیاستگذاری و برنامه ریزی کشور- تهران- اداره کل اشتغال اتباع خارجی

-       مجله سفر شماره 211

-       مجله صنعت حمل و نقل شماره 251

-       مجله نشریه کارگزار روابط عمومی

-       کتاب احکام فقهی در سفر آقای محمد حسین فلاح زاده- نشر معروف قم- چاپ چهارم 1383

-       سایتهای اینترنتی  

-                      http://www.mardomanco/success/positive.aspx

http://www.fa.gor.ir

http://www.protoclplass.com

http://www.deargrace.com

-       کتاب آئین سخنرانی/ ویل کارنگی

-       کتاب هفتاد و پنج درس زندگی از سیره عملی حضرت فاطمه(س)/حمید رضا کفاش-نشر عابد-چاپ نهم- 1384

-       آئین تشریفات/محمد رئیس- تهران وزارت امور خارجه- مرکز چاپ و انتشارات 1382

-       مجموعه قوانین مصوب سال 1310

-       آئین نامه و فرم های مخصوص اداره کل اتباع خارجی ناجا

-       آئین نامه و فرم های مخصوص اداره کل اشتغال اتباع خارجی (وزارت کار)

-       آئین نامه و فرم های مخصوص اداره گذرنامه

-       آئین نامه و فرم های مخصوص وزارت امور خارجه

-       اصول و آداب تشریفات/ احمد یحیایی ایله ای و برات اله صمدی راد- انتشارات کارگزار روابط عمومی سال 1381

-       آداب معاشرت/ منصور احمدی-تهران- توتیا 1382

-       مقدمه ای بر آداب و آئین تشریفات/ مرکز آموزش های دیپلماتیک وزارت امور خارجه 1376

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  هفت اشتباه زبان بدن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد