درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 01:02   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8331صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 16 دی 1392 - 11:10
سئو و روابط عمومی با هم آمیخته اند؛ آیا آژانس های روابط عمومی آماده اند؟
دیگر در دنیا هیچ صحبتی از سئو نیست و به طور کلی در روابط عمومی ادغام شده است. متخصصان سئو این را تشخیص داده اند، و اکثریت آنها دارند به سوی بهره گیری از روابط عمومی پیش می روند: چه این مساله عنوان شود و چه نه، همه نجبای سئو به تولید محتوای با کیفیت می پردازند و در تعامل با تاثیرگزاران آنلاین می کوشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، لن مکی- دیگر در دنیا هیچ صحبتی از سئو نیست و به طور کلی در روابط عمومی ادغام شده است.


متخصصان سئو این را تشخیص داده اند، و اکثریت آنها دارند به سوی بهره گیری از روابط عمومی پیش می روند: چه این مساله عنوان شود و چه نه، همه نجبای سئو به تولید محتوای با کیفیت می پردازند و در تعامل با تاثیرگزاران آنلاین می کوشند.


بازاریابان عمومی نیز این نکته را درک کرده اند. در یک نظر سنجی که اخیرا از میان 250 بازاریاب بریتانیایی انجام شده است، 52 درصد گفته اند که روابط عمومی و سئو در ارتباط نزدیک با یکدیگر در سازمان ها کار می کنند، و یک گروه 71 درصدی از آنها اذعان داشته اند، آژانس های روابط عمومی آنها متخصصان سئو نیز هستند.


اما چگونه آن آژانس های روابط عمومی جایگاه بدیع خود را به عنوان متخصص سئو بازی می کنند؟
یک اکثریت 61 درصدی از بازاریابان گفته اند، آنها به دریافت دانش سئو در خانه شان بسنده نکرده اند، بنابراین جای شگفتی نیست که آنها بر متخصصان آژانس ها تکیه کنند. اما دیده می شود که بسیاری از آژانس های روابط عمومی هنوز این داستان را به بازی گرفته اند، و هنوز قابلیت ارائه این خدمت را به مشتریان خود ندارند.


• خدمت سئو همانند خدمت روابط عمومی ارائه می شود
این سوء ظن از اینجا نشات می گیرد که آژانس های روابط عمومی به ما گفته اند، خودمان از طریق ابزارهای قدرتمندی که برای سئو طراحی شده اند، می توانیم از خدمات سئو بهره مند شویم.
شریک تحقیقاتی ما ریتورتال، فهرست بزرگی از وبسایت های بریتانیای کبیر دارد، و تفحصی در خصوص سایت هایی که نام روابط عمومی در عنوان صفحه آنها وجود داشته انجام داده است. جمع بندی این شد که آن سایت ها اصولا شرکت هایی بودند که خدمات روابط عمومی ارائه می کردند.


آنها سپس سایت هایی را که پیدا کردند، مورد بررسی قرار دادند و همه جای آن را به دنبال واژه سئو گشتند، فرض این بود که آنها باید خدمات سئو را ارائه دهند و باید آن خدمت را در قسمتی از سایت خود قرار داده باشند.
یک بخش 26 درصدی از آنها به سئو نپرداخته بودند و 74 درصد باقی مانده سئو را انجام نمی دادند. ما می توانیم فرض کنیم که این سایت ها در دو گروه از شرکت های روابط عمومی تقسیم می شوند؛ آنهایی که خدمات سئو را ارائه می دهند اما در عمل در سئو سایت های شکست خورده اند و آنهایی که آن را ابدا ارائه نمی دهند.
اگر شما از من بپرسید، باید بگویم که هر دو اشتباه، فجیع است.


• آیا سئو خدمتی جدا از روابط عمومی است؟
یک پاسخ این است که می تواند جدا باشد، اگر روابط عمومی و سئو یک چیز هستند، چرا آژانس های روابط عمومی حتی اگر نیاز باشد آن را به عنوان خدمتی مجزا ارائه می کنند؟
این سوالی است که ما نیز با آن برخورد کردیم.
پاسخ ساده این است که یک آژانس، تخصص و زمان خود را می فروشد، و سئو به هردوی آنها به شدت نیاز دارد. به ویژه وقتی درگیر سایت های بسیار بزرگ می شود، تغییرات روی سایت و تحقیقات کلمات کلیدی، بیشتر از اینکه وابسته به روابط عمومی باشند تکنیک های سئویی هستند که وقت و تخصص زیادی نیاز دارند.


اما یک گام به عقب باز می گردیم. تفاوت بنیادین، کار کردن با اهداف است. هدف سئو نهایتا این است که ترافیک با کیفیتی را به وبسایت هدایت کند. این هدف یکی از اهداف روابط عمومی است، اما در واقع این هدف خود راهی به سوی رسیدن به اهداف اساسی روابط عمومی از قبیل ایجاد آگاهی از یک برند، کسب و کار و فرد است و یا به طور کلی بیشتر مدیریت درک عمومی آنها است.
به دو خدمت فکر کنید. در فرآیند خرید یک مشتری بالقوه، ارائه دو خدمت کاملا مجزا، ضروری است زیرا خریداران در مرحله اول به موارد خدمات فکر نمی کنند، آنها در ابتدا به مشکلات و اهدافشان می اندیشند. این بدین معناست-


• «من دوست دارم ترافیک ارگانیک سایت خودم را افزایش دهم، بنابراین من به سئو نیاز دارم.»


• یا «من دوست دارم افراد بیشتری در جریان کسب و کار من قرار داشته باشند، یا برای حل مشکلات ویژه ای که درک عموم را می طلبد، نیاز به روابط عمومی دارم.»
شاید با گذشت زمان این موضوع تغییر کند، اما در حال حاضر مشتریان معمولی وقتی می خواهند فرآیند خرید خود را در اینترنت انجام دهند، دو عبارت: «آژانس روابط عمومی» و «آژانس سئو» را جستجو می کنند. و زمانی که این اتفاق می افتد، آژانس های روابط عمومی در نتایج سئو جستجو نمی شوند و با کمبود مشتری در این حوزه روبرو می شوند که در نتیجه آژانس های روابط عمومی کم کم از ارائه خدمات سئو باز می مانند.


مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)
منبع: http://econsultancy.com/blog/63857-seo-is-now-pr-but-are-pr-agencies-still-not-ready

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد