درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 07:22   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8294صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 14 دی 1392 - 06:52
فیسبوک ابزار سرمایه داری مدرن
فیسبوک ابداع آقای مارک زوکربرگ، میهمان خانه بسیاری از مردم جهان شده است و افراد را در اجتماعی بسیار نزدیک به هم قرار می دهد. آنقدر نزدیک که گاهی وارد اتاق خواب افراد هم می شود و حوزه خصوصی آنها را به حوزه عمومی می گستراند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  امروز کمتر کسی در جهان پیدا می شود که نام فیسبوک را نشنیده باشد.

 

 

فیسبوک ابداع آقای مارک زوکربرگ، میهمان خانه بسیاری از مردم جهان شده است و افراد را در اجتماعی بسیار نزدیک به هم قرار می دهد. آنقدر نزدیک که گاهی وارد اتاق خواب افراد هم می شود و حوزه خصوصی آنها را به حوزه عمومی می گستراند.

 

اگر به گفته مشهور آقای مک لوهان توجه کنیم که می گوید: «رسانه همان پیام است»، در میابیم که فیسبوک نیز به عنوان یک رسانه جدید، پیام ها و به تبع آن تغییرات جدیدی را در جامعه ایجاد می کند و این نوشتار به اختصار به یکی از این تغییرات اشاره می کند.

 

یکی از کارهایی که میان کاربران فیسبوک متداول است، قرار دادن عکس های شخصی در گروه ها و صفحه شخصی است. این کار بازخوردهایی به نام های «لایک و کامنت» دارد. یعنی افراد بعد از مشاهده عکسی که شخص از خودش در گروه یا صفحه اصلی فیسبوکش درج کرده است به آن لایک و کامنت می دهند یا به اصطلاح آن را تایید می کنند و یا از کنار آن عبور می کنند.

 

گفتنی است که اگر شخصی عکس شما را در فیسبوک ببیند و نسبت به آن عکس العملی نشان ندهد، نشان داده می شود که این عکس توسط «X» دیده شده است. یا به عبارت دیگر او آن عکس را دیده و لایک نکرده و نظر نداده است و به بیان دیگر، عکس شما مقبول افراد قرار نگرفته است.

 

طبق نظریه شرطی سازی کلاسیک پاولف، اگر شما به اندازه کافی لایک و کامنت (توجه) گرفتید، به کار خود (قرار دادن عکس) در فیسبوک ادامه می دهید. اما اگر شما به اندازه کافی توجه دریافت نکردید، کارتان را بازنگری کرده و سعی می کنید کاری کنید که لایک دریافت کنید.

 

یک حقیقت در کاربران امروزه فیسبوک این است که آنها غالبا افرادی جزو طبقه مرفه جامعه هستند و این رفاه باعث می شود که از مدهای روز تبعیت کنند و بالتبع آنها تصاویر افرادی را می پسندند که در نوع پوششان با مد روز همخوان باشند. بنابراین یکی از مهمترین تغییراتی که شخص پس از حضور مداوم در فیسبوک به آن دچار می شود، تمایل زیاد به خود (خودشیفتگی) و مدگرایی برای جلب توجه دیگران (دریافت لایت و کامنت) است.   

 

نتیجه این مساله فرهنگ مصرف مردم است و اینکه کاربران فیسبوک، مدام برای گرفتن عکس های جدیدتر که قابلیت توجه (دریافت لایک و کامنت) را داشته باشد، لباس های جدیدتر می خرند و بازار این لباس ها نیز در خود فیسبوک وجود دارد.

 

مساله خرید پوشاک یک معضل به حساب نمی آید، اما این خرید باعث می شود که فرهنگ جامعه قربانی شود. و به نظر می رسد از این حیث باید کارهای فرهنگی زیادی در حوزه طراجی ترول ها و کاریکاتورها انجام شود و از طریق فیسبوک به اشتراک گذاشته شود، تا شاید بتوان از اثرات این تخریب فرهنگی کاست.

 

قطعا فیلترینگ (پاک کردن صورت مساله) مشکل را حل نخواهد کرد.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  هفت اشتباه زبان بدن


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد