درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 20 خرداد 1403 - 10:42   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
  آیا می‌توان بدون بک لینک زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند
  آیا بدون بک‌لینک‌ زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است
  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی
  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7616صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیسه شنبه، 12 آذر 1392 - 09:06
کارگردان روابط عمومی
پس از مرور مهارت های مورد نیاز مدیر و کارگردان روابط عمومی در می یابیم که مشاغل مرتبط با مدیریت روابط عمومی بیشتر جنبه تجاری داشته و به نوعی در مباحث بازاریابی وارد می شود. اما در خصوص مهارت های مورد نیاز کارگردان روابط عمومی، مهارت های این شخص بیشتر فعالیت های صرف روابط عمومی را در بر می گیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بعد از واژه های مدیر روابط عمومی، کارگزار روابط عمومی، روابط عمومی چی، روابط عمومی گر و متخصص روابط عمومی، یکی از واژه هایی که می تواند به طور موازی در کنار این واژه ها به کار گرفته شود، واژه کارگردان روابط عمومی است.


کارگردان کیست؟
کارگردان کسی است که بیشترین مسئولیت را در قبال تصویر و صدای فیلم دارد. او کسی است که ساخت فیلم را بر عهده دارد و معمولا فکر نهفته در فیلم و شکل نهایی اثر از اوست.
این تعریف برای تمام کسانی که در حوزه روابط عمومی فعالیت می کنند یادآور فعالیت های مدیریتی در حوزه روابط عمومی است. بنابراین باید ببینیم که مدیریت چیست؟


مدیر کیست؟
کسی که هماهنگ کردن عوامل مادی و انسانی مورد لزوم و هدایت این عوامل در جهت تحقق هدف یا اهداف خاص را انجام می دهد. یک مدیر زمانی موفق است که از کمترین امکاناتی که در اختیار دارد بیشترین بهره برداری را ببرد و سعی کند از مشکلات بکاهد تا به هدف نزدیک گردد.
با این دو تعریف در می یابیم که شباهتی میان کار مدیر و کارگردان وجود دارد و هرچه در این زمینه پیش رویم در می یابیم که این دو واژه گویا یک مفهوم واحد را منتقل می کنند.
در واقع کارگردان همان مدیر است که میان بازیگر، تهیه کننده، سناریو و سایر عوامل تولید ارتباط برقرار کرده و نتیجه واحدی را به نام فیلم تولید می کند.
در روابط عمومی نیز مدیر روابط عمومی با عوامل بسیاری در ارتباط است و همه آنها را در جهت اهداف روابط عمومی به پیش می برد.


مدیر یا کارگردان روابط عمومی؟
اگرچه هر دو این واژه ها یک مفهوم را دارند، اما معادل های آنها در زبان انگلیسی متفاوت است. در این زبان مقابل واژه عربی مدیری، Manager و مقابل واژه فارسی کارگردان Director آمده است.
جالب اینجاست که در آگهی های استخدام روابط عمومی در دنیا، گاهی اوقات از واژه PR Director و گاهی از واژه PR Manager استفاده می شود. بنابراین به نظر می رسد این دو واژه باید دو نوع فعالیت متفاوت را در روابط عمومی شامل شود.
پس از مرور مهارت های مورد نیاز مدیر و کارگردان روابط عمومی در می یابیم که مشاغل مرتبط با مدیریت روابط عمومی بیشتر جنبه تجاری داشته و به نوعی در مباحث بازاریابی وارد می شود. اما در خصوص مهارت های مورد نیاز کارگردان روابط عمومی، مهارت های این شخص بیشتر فعالیت های صرف روابط عمومی را در بر می گیرد.
با اینکه این بررسی، بررسی کاملی نبوده، اما به نظر می رسد، برای فهم بهتر حوزه های روابط عمومی تجاری و روابط عمومی سیاسی و... می توان واژه کارگردان روابط عمومی را به دایره واژگان رشته روابط عمومی افزود و با این کار می توانیم این دو حوزه و تخصص ها را با واژگان جدیدی بشناسیم. آنطور که در کشورهای صنعتی دنیا شناخته می شود.
 

نویسنده: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است


  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  جذب و حفظ استعدادها در روابط‌عمومی: چالش‌ها و راه‌حل‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد