درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 13:58   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7583صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 11 آذر 1392 - 07:49
دکتر تربتی در یکصدوشصت و سومین گردهمایی انجمن روابط عمومی ایران
CRM مهمترین ابزار برای تعیین راهبرد کسب وکار
دکتر فرید تربتی استاد دانشگاه که در روز چهارشنبه مورخ 6 آذر ماه در محل فرهنگسرای شفق با موضوع مدیریت روابط مشتری ورسانه های اجتماعی سخنران یکصدو شصت و سومین گردهمایی انجمن روابط عمومی ایران بود،از مدیریت روابط مشتریان یا CRM بعنوان مهمترین ابزار برای تعیین راهبرد کسب وکار در سازمانها یاد کرد و اظهار داشت:مشتری مهمترین عنصر در سیستم مدیریت روابط مشتریان است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر تربتی در این جلسه ضمن بیان تعاریف مختلف بحث مدیریت روابط با مشتریان ،با توجه به ارتباط مستقیم موضوع به فعالیتهای روابط عمومی در این خصوص گفت:سیستم یکپارچه ارتباط با مشتریان ابزاری برای مدیریت سازمان است که بتواند کلیه فرایندها و رویه های مرتبط با مشتری را بعنوان مهمترین عنصر،نظارت و کنترل کند و از طریق سیستم های عملیاتی در خواستها و نیازهای مشتریان را شناسایی،اخذ و سپس اهداف استراتژیک سازمان را تعریف نماید.

به عبارت دیگر CRM سیستمی است که از ابتدا تا انتها کلیه فرایندهای مرتبط با مشتری را پوشش،کنترل و مدیریت دائم دارد و این فرایند در حفظ و جذب مشتری بسیار با اهمیت است.

وی همچنین از روابط یا relation بعنوان یک سرمایه یاد کرد و اظهار داشت:ایجاد روابط بلند مدت با مشتریان بسیار مهم است و مدیریت امور مشتریان یک متدولوژی است برای شناخت بیشتر افکار و رفتارهای مشتریان به منظور توسعه روابط قویتر با آنان.

بنابراین در  CRM  با بهره گیری از اطلاعات فناوری و منابع انسانی شناخت عمیق تری از نیازها،درخواستها و ارزش مشتریان برای موفقیت در کسب و کار بدست می آوریم .

دکتر تربتی در بخشی از سخنان خود ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص سه دیدگاه استراتژیک ،عملیاتی و تحلیلی در CRM گفت:در دیدگاه راهبردی و تفکری  CRM ،مشتری محور کسب وکار قرار دارد و هدفش جذب و حفظ مشتریان است و به توسعه فرهنگ کسب و کار مشتری محور فکر می کند و در فرهنگ مشتری محور انتظار این است که منابع (مالی،انسانی،تکنولوژیک،........)سازمان را به گونه ای اختصاص دهند که ارزش و خواستهای مشتری به مهمترین نحو ارتقاء یابد و CRM عملیاتی همان موضوعی است که بر اساس آن  CRMبوجود آمد.در حقیقت استفاده از نرم افزار است که بخشهای عملیاتی آن فرایند ارتباط با مشتری را پوشش می دهد.و در  CRM تحلیلی،اطلاعات داده کاوی و مطالب مهم استخراج می گردد.

وی در ادامه افزود:در هر سازمان مشتری مداری از رفتارهای رهبری یک سازمان آغاز می شود اینکه رهبر سازمان به رضایت مشتری اهمیت بدهد و سپس طراحی سیستم های رسمی شرکت را به صورت مشتری محور داشته باشد ولی امروزه این موضوع به دلیل اینکه واحدهای مختلف بصورت جزیره ای عمل می کنند،در سازمانها اتفاق نمی افتد و می بایست ارتباط بین سیستم پاداش دهی کارکنان در سازمان و رضایت مشتری را ایجاد نمایند .

دکتر تربتی همچنین  ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص تقسیم  بندی فیلیپ کاتلر (مطرح ترین چهره بازاریابی جهان )مبنی بر گرایشهای کسب و کار (مشتری محور،فروش محور،تولید محور و محصول محور)و بر  شمردن مزایای  CRM به ابعاد شگفت انگیز رسانه های اجتماعی در چندساله اخیر نظیر فیسبوک ،تویتر،یوتیوپ و ......اشاره کرد و اظهار داشت :حضور در رسانه های اجتماعی از طریق اینترنت و ردوبدل شدن اطلاعات بصورت لحظه ای امروزه در کسب و کار بسیار با اهمیت است. و امیدواریم با استفاده از این فرصتها و امکانات ،فرایندهای کسب و کار با توجه روابط عمومی ها به این موضوع در کشورمان بهبود یابد و از همه مهمتر ،مشتری جایگاه خود را پیدا کند.   

 

منبع:انجمن روابط عمومی ایران

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد