درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 01:50   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7499صفحه نخست » جمعه، 8 آذر 1392 - 10:17
معرفی برندهای مطرح جهان؛ وال مارت
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- وال مارت با نام کامل شرکت وال مارت استورز یکی از بزرگترین خرده فروشان جهان محسوب می شود که دفتر مرکزی آن در بنتون ویل، آرکانزاس قرار دارد. وال مارت در سال 1962 توسط "سام والتون" در راجرز، آرکانزاس تاسیس شد و رشد اولیه خود را در مناطق روستایی متمرکز کرده بود. بر همین اساس، این شرکت از رقابت مستقیم با خرده فروشان بزرگی مانند سیرز و کی مارت پرهیز کرد.


به گزارش گروه بین الملل پول نیوز، همانگونه که فعالیت های وال مارت رشد می کرد، این شرکت قالب ها و روش های جدید خرده فروشی را توسعه داده و در دستور کار خود قرار داد که از آن جمله می توان به معرفی انبارهای تخفیف کلوپ سام در سال 1983 و سوپرسنترهای وال مارت در سال 1988 اشاره کرد.

 

معرفی برندهای مطرح جهان؛ وال مارت


طی یک دهه و با افتتاح ترکیبی از خواربار فروشی و سوپرسنترها، وال مارت به یکی از بزرگترین خواربارفروشان آمریکا مبدل شد. با تاکید بر توجه مشتری (به عنوان مثال، تبلیغات پستی مستقیم)، کنترل هزینه ها (به عنوان مثال، واردات کم هزینه)، و بهره وری در شبکه های توزیع (به عنوان مثال، انبارداری منطقه ای)، وال مارت موفق شد تا در سال 1990 عنوان بزرگترین خرده فروش آمریکا را به خود اختصاص دهد.


یک سال بعد، وال مارت با افتتاح فروشگاه خود در مکزیک به بازارهای بین المللی وارد شد و رشد این شرکت از طریق افتتاح فروشگاه های جدید و یا خرید خرده فروشان دیگر در کشورهایی مانند کانادا، چین، آلمان و انگلیس ادامه یافت. با این وجود، وال مارت پس از مرگ سام والتون در سال 1992 شاهد کاهش فروش سریع خود بود. اما در سال 1993 و با معرفی برند گریت ولیو (Great Value) بار دیگر روند بهبود شرایط فروش خود را تجربه کرد.

طی سال های پس از مرگ سام والتون، وال مارت کمتر به صرفه جویی مالی پرداخته و برای تامین مالی راهبردهایی جدید خود مانند گروهی اضافی از سوپرسنترهای وال مارت، وام های سنگینی دریافت کرد. خطرپذیری مالی وال مارت موفقیت آمیز بود و در سال 1995 میزان فروش این شرکت به دو برابر افزایش یافته و تا سال 1999 به بزرگترین کارفرمای خصوصی در جهان مبدل شد. روند رشد موفق وال مارت همچنان ادامه یافته و در سال 2001 مجموع فروش این شرکت از شرکت هایی مانند اکسان موبیل نیز پیشی گرفت و وال مارت را به عنوان بزرگترین شرکت جهان مطرح کرد.

البته رشد چشمگیر وال مارت خالی از جنجال نبوده است. این شرکت به واسطه در اختیار گرفتن بازار خرده فروشی و وادار کردن کسب و کارهای محلی برای خروج از بازار که بسیاری از آنها توانایی رقابت با شرکتی به بزرگی وال مارت را نداشتند، مورد انتقاد بوده است. همچنین، این شرکت به واسطه ارائه دستمزدهای پایین نیز از نوک پیکان انتقادات دور نبوده است. با این وجود، شیوه های تجارت وال مارت به حدی موفقیت آمیز و چشمگیر بوده اند که توسط بسیاری از خرده فروشان دیگر تقلید شده اند.


وال مارت بر اساس این ایده سام والتون که ارائه قیمت های پایین و خدمات خوب به مشتری موجب شکل گیری کسب و کاری موفق می شود، تاسیس شد. این در شرایطی بود که موفقیت های وال مارت حتی از سطح انتظارات سام والتون نیز فراتر رفت. تعهد بی چون و چرای والتون در ارائه خدمات مناسب و ارزش هایی که به اشخاص، کسب و کارها و در مجموع کشور آمریکا در کسب موفقیت بخشید، دریافت نشان آزادی از سوی "جورج بوش"، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 1992، را برای وی به همراه داشت


به گفته سام والتون، اگر ما در کنار هم به کار بپردازیم، هزینه های زندگی را برای هر نفر کاهش خواهیم داد. ما فرصتی را به جهان خواهیم داد تا صرفه جویی و داشتن زندگی بهتر را شاهد باشد. امروزه، بیش از 245 میلیون مشتری و کارمند در هفته از 11 هزار فروشگاه وال مارت در 27 کشور جهان و وب سایت های تجارت الکترونیک آن در 10 کشور بازدید می کنند.
پول‌نیوز
مازیار دانیالی

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد