درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 21:12   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7314صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 2 آذر 1392 - 09:05
خرابکاری در محتوای ویکیپدیا
آیا صنعت روابط عمومی نفوذ در ویکیپدیا را می خرد؟ - ویکیپدیا نام یک شرکت روابط عمومی در تگزاس را اعلام کرد که بر مبنای تحقیقات به عمل آمده اسپین داکترها و «ساک پاپت ها»ی آن شرکت بیشرمانه در ورودی های سایت دستکاری کرده اند.
  

ویکی پدیا اعلام کرد: شرکت روابط عمومی تگزاس، خرابکار عمده محتوای ویکیپدیا


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ویکیپدیا نام یک شرکت روابط عمومی در تگزاس را اعلام کرد که بر مبنای تحقیقات به عمل آمده اسپین داکترها و «ساک پاپت ها»ی آن شرکت بیشرمانه در ورودی های سایت دستکاری کرده اند.


به گزارش سرویس ترجمه شارا، دایره المعارف رایگان، که حاوی بیش از 30 میلیون مقاله نویس داوطلب در نزدیک به 290 زبان است، وکلای ویکیپدیا پس ازاینکه دریافتند بالغ بر 300 اکانت جعلی – با استفاده از هویت های اشتباه- اقدام به تولید محتوای اشتباه کرده اند، پیش بینی کردند که این می تواند کار یک شرکت روابط عمومی باشد.


متئو راث، یکی از سخنگویان بنیاد ویکیمدیا، سازمان خیریه ای که مسئول سایت است، گفت شرکت روابط عمومی ویکی با اطلاعیه قانونی به توقف و دست کشیدن از اقداماتش هشدار داده شده است. این شرکت روابط عمومی همچنین اعمال میت پاپتری را محکوم کرده، که افرادی با هویت های نامشخص را به ویکیپدیا دعوت کرده و از آنها خواسته است که در بحث ها مشارکت کنند و از طرف مدعو حمایت کنند.


در نامه ای از وکلای ویکیپدیا، کولی ال ال پی، بنیاد به شرکت روابط عمومی ویکی هشدار داد: «ما به این عقیده رسیدیم که بر اساس شواهد تا امروز، عوامل شرکت شما با ساک پاپتری یا میت پاپتری تعامل کرده تا مقالاتی با منابع بی اساس بنویسند چراکه آن نویسندگان برای آن مقالات پول دریافت کرده اند.»


بنیاد ویکیمدیا اعلام کرد ویرایش کاذب از صفحات خود را که برای آنها پول پرداخته شده است در ماه اکتبر رسیدگی خواهد کرد. در یک بیانیه در آن زمان، سو گاردنر، مدیر اجرایی بنیاد ویکیپدیا، اذعان کرد که قربانی فعالیت های هماهنگ در صفحات برای انگیزه های تجاری و سایر انگیزه ها بوده است. وی افزود: «بالغ بر صدها مورد استفاده ناصحیح از ویکیپدیا برای درج اطلاعات شرکت ها و محصولات را مشاهده می کنیم که این موارد نقض سیاست های ویکیپدیا به شمار می رود.»


بنیاد برخی از 250 حساب ساختگی را مسدود و ممنوع کرد. خانم گاردنر افزود: «هدف ما این است اطلاعات قابل اعتبار و طبیعی برای خوانندگان مان تولید کنیم و هر چیزی که در این هدف اخلال ایجاد کند، مساله ای جدی تلقی می شود.»


این رسوایی ضربه شدیدی به اعتبار ویکیپدیا زده که در سال 2001 توسط جیمی ولز و لاری سانگر راه اندازی شد. شایعه گروه ساک پاپتری با داستان های آنلاینی از قبیل آنچه دیلی داتز با عنوان «نبرد برای نابودی ویکیپدیا توسط بزرگترین ارتش ساک پاپت» منتشر کرد یا مقاله وایز با عنوان «آیا صنعت روابط عمومی نفوذ در ویکیپدیا را می خرد؟» آغاز شد.


در جریان تحقیقات بنیاد ویکیمدیا و ممنوعیت هایی بر روابط عمومی ویکی اعمال شده است اما وکلای این بنیاد ادعا می کنند شرکت روابط عمومی همچنان فعالیت های خود را برای ارائه ویرایش حساب مشتریان اعمال می کند.


منبع: http://www.independent.co.uk/news/media/online/wikipedia-names-texas-pr-firm-over-false-manipulation-of-site-entries-8952624.html
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود


  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه روزنامه‌نگاران و متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند برای تقویت صداهای مختلف با یکدیگر همکاری کنند


  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد