درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 18:08   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6716صفحه نخست » شنبه، 11 آبان 1392 - 11:33
سئو منفی و پیشگیری از آن
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از زمانی که آپدیت های جدید گوگل ارائه شده اند بحث سئو منفی و این که آیا سئو منفی وجود دارد یا نه بسیار داغ است.بسیاری بر این باور هستند که تمامی این ها بیش از تئوری نیستند و این کار غیرممکن است و بعضی دیگر براین باور هستند براساس تجربه و اطلاعات به دست آمده این کار ممکن است.خود گوگل اعلام میکند که چیزی به نام سئو منفی وجود ندارد.

پیش از رسیدن به اصل موضوع و معرفی روش های جلوگیری کمی در مورد سئو منفی ( Negative SEO ) توضیح می‌دهیم.

 

سئو منفی به کارهایی گفته میشوند که شما برای سایت های رقیب خود انجام میدهید تا جایگاه آنها در نتایج جستجو را کاهش دهند و یا به طور کلی آنها را از نتایج جستجو حذف کنند.

 

صحبت های در مورد این روش بسیار زیاد است بسیاری معتقد هستند که این کار غیرممکن است و خود گوگل هم بسیار اصرار دارد که این روش وجود ندارد اما افرادی هم هستند که معقتد هستند این کار عملی هست و البته نمونه هایی هم وجود دارد که اثبات میکنند این کار عملی است.اما نکته اینجاست اگر هم این کار عملی باشد,مطمئنا هزینه و وقت زیادی را باید صرف آن کرد و نباید انتظار بازده سریع داشت.

 

در زیر ۵ روش برای شناسایی و جلوگیری از سئو منفی ذکر شده است.

 

*  ایمیل: از سرویس دریافت ایمیل گوگل وبمستر تولز استفاده کنید و همچنین اطلاعات خود را در بینگ وبمستر تولز به روز رسانی کنید تا در هنگام دریافت پیغامی آن را دریافت کنید.توصیه ما به شما این است که بر روی حالت هفنگی ( Weekly ) قرار بدهید اما حالت های ماهانه و روزانه هم خوب هستند.

 

تنظیم اخطار:

۱. گوگل

الف) برای نام سایت خود اخطار ( Alert ) قرار دهید.

ب) برای آدرس سایت اخطار قرار دهید.

ج) برای کلماتی که ممکن است از طریق آنها سایت شما صدمه ببیند اخطار قرار دهید. این کار را به صورت site:yourdomain.com keyword انجام دهید.

 

۲. گوگل آنالیتیکز:اخطار را در بخش های زیر تنظیم کنید:

الف) افت ناگهانی و شدید آمار بازدید

ب) کاهش میزان اشنراک

ج) افزایش میزان Bounce Rate

 

3. بررسی سایت: سایت خود را در بازه های زمانی متفاوت مورد بررسی قرار دهید. می‌توانید کسی را استخدام کنید که هر روز یا هر هفته سایت شما را در کلمات کلیدی که مدنظرتان است مورد بررسی قرار دهد.این فرد باید چک کند که ایا شما افت شدید داشته اید و یا حتی از نتایج به طور کل حذف شده اید یا نه.

 

4. ردیابی لینک ها: لینک های ارسال شده به وبسایتتان را از طریق سایت هایی مانند Open Site Explorer یا AHREF’s مورد بررسی قرار دهید.فاکتورهای لینک ها را مورد بررسی قرار دهید مقصود ما از فاکتورها نکاتی است مانند Authority که تاثیر مستقیم در سایت شما دارند.اگر تغییر شدید و قابل بررسی ای در لینک ها و فاکتورهای مورد بررسی دیدید دقت خود را افزایش دهید.

 

5. بررسی لینک های ورودی جدید: این بخش کمی پیچیده و سخت است.اما زمانی که یاد گرفتید خیلی سریع‌تر خواهد شد و ما با یکی از تکنیک های Link Building آشنا خواهید شد.وارد پنل گوگل وبمستر تولز و بینگ وبمستر تولز خود بشوید و لیست سایت‌هایی که به شما لینک داده اند ( Referring domains ) مربوط به ماه های قبل و ماه قبل را دریافت کنید و در کنار هم قرار بدید. آن‌هایی که ۲ بار آمده اند را حذف کنید و لیست را محدود به سایت هایی کنید که فقط یک بار به شما لینک داده اند.این دسته از لینک ها را برای بررسی موارد عحیب و شک برانگیز مورد بررسی قرار بدهید.همه چیز را مورد بررسی قرار دهید حتی به وبسایت ها سر بزنید و Anchor text و یا مکانی که لینک قرار گرفته اند را مورد بررسی قرار دهید.

 

با این ۵ راه نسبتا ساده شما می‌توانید از سایت خود در مقابل سئو منفی محافظت کنید.اگر میخواهید کاملا مطمئن باشید سعی کنید سایتی بسازید که در مقابل سئو منفی مقاوم باشد و در دسترس هر فردی نباشد.به فکر قرار گرفتن در رتبه های بالا نباشید و به جای آن سعی کنید روابط و لینک های درست ایجاد کنید.دوست داشته باشید یا نه در انتها لینک های شما باید از طرف موتورهای جستجو مورد تایید قرار بگیرند.

 

منبع: سئوموز

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد