شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آژانس های روابط عمومی که تنها 3 درصد از بودجه خود را به بخش خدمات داوطلبانه اختصاص داده اند، هزینه های خود را 10.4 درصد کاهش داده اند.
به گزارش سرویس ترجمه شارا، مطالعات جدید در بخش «مطالعه کسب و کار» شرکت پیرلفایندرز به کاهش چشمگیر در فرصت های موجود برای آژانس های روابط عمومی از مشتریان بخش سوم اشاره کرده است.
این گزارش می افزاید که برای آژانس های جدید در بخش مالی، که در آن سهم روابط عمومی از بودجه اختصاصی تامین اعتبار می شود، از 4.5 درصد به 7.5 درصد افزایش یافته است. و در بخش مواد غذایی، افزایش از 10 درصد به 12.3 درصد بوده است.
آنتونی کوپر از شرکت پیرلفایندرز ام دی گفت: «در حالی که بودجه امسال برای آژانس های روابط عمومی در بخش سوم، کاهش یافته است، نیاز رو به رشدی برای تخصیص به خیره توسط گروه CSR در بخش مواد غذایی و پوشاک است.
«آژانس هایی که جویای تقویت فهرست مشتریان خود هستند، بایستی متوجه این تغییر شده و با توجه به تجربه خود برای ساخت برند تجاری شاناز فعالیت های اخلاقی و خیریه در هسته مرکز فعالیت خود استقبال کنند.»
پژوهش پیرلفایندرز که در ایالات متحده امریکا، اروپا و برای اولین بار آسیا انجام شده است، می گوید در ایالات متحده امریکا بخش خدمات افتخاری دوباره بزرگترین ضربه را خورده است و از 6.3 به 3.7 کاهش یافته است در حالیکه بخش مواد غذایی از 7.3 به 11.2 افزایش یافته است.
در آژانس های روابط عمومی آسیا، بودجه بخش سفر و حمل و نقل از 19.1 درصد فراتر رفته است- که سهم آندر حدود سه برابر بریتانیا و ایالات متحده امریکا است.
بخش صنعت و ساختمان با 12.8 درصد سهم برای هر کدام جزو بخش های قوی به حساب می آیند. هنوز در بخش خدمات داوطلبانه تنها 0.7 درصد بودجه وجود دارد.
نتایج تحقیق پیرلفایندرز از مصاحبه با 6000 نفر از دارندگان بودجه روابط عمومی در سراسر بریتانیا، ایالات متحده امریکا و آسیا به دست آمده است.
«درصد فرصت های آژانس های روابط عمومی» درصد بودجه اختصاص داده شده به روابط عمومی را توصیف می کند.
منبع: http://www.prweek.com/article/1218484/charities-slash-spending-pr-agency-help
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|