شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- آژانس هاي روابط عمومي كه تنها 3 درصد از بودجه خود را به بخش خدمات داوطلبانه اختصاص داده اند، هزينه هاي خود را 10.4 درصد كاهش داده اند.
به گزارش سرويس ترجمه شارا، مطالعات جديد در بخش «مطالعه كسب و كار» شركت پيرلفايندرز به كاهش چشمگير در فرصت هاي موجود براي آژانس هاي روابط عمومي از مشتريان بخش سوم اشاره كرده است.
اين گزارش مي افزايد كه براي آژانس هاي جديد در بخش مالي، كه در آن سهم روابط عمومي از بودجه اختصاصي تامين اعتبار مي شود، از 4.5 درصد به 7.5 درصد افزايش يافته است. و در بخش مواد غذايي، افزايش از 10 درصد به 12.3 درصد بوده است.
آنتوني كوپر از شركت پيرلفايندرز ام دي گفت: «در حالي كه بودجه امسال براي آژانس هاي روابط عمومي در بخش سوم، كاهش يافته است، نياز رو به رشدي براي تخصيص به خيره توسط گروه CSR در بخش مواد غذايي و پوشاك است.
«آژانس هايي كه جوياي تقويت فهرست مشتريان خود هستند، بايستي متوجه اين تغيير شده و با توجه به تجربه خود براي ساخت برند تجاري شاناز فعاليت هاي اخلاقي و خيريه در هسته مركز فعاليت خود استقبال كنند.»
پژوهش پيرلفايندرز كه در ايالات متحده امريكا، اروپا و براي اولين بار آسيا انجام شده است، مي گويد در ايالات متحده امريكا بخش خدمات افتخاري دوباره بزرگترين ضربه را خورده است و از 6.3 به 3.7 كاهش يافته است در حاليكه بخش مواد غذايي از 7.3 به 11.2 افزايش يافته است.
در آژانس هاي روابط عمومي آسيا، بودجه بخش سفر و حمل و نقل از 19.1 درصد فراتر رفته است- كه سهم آندر حدود سه برابر بريتانيا و ايالات متحده امريكا است.
بخش صنعت و ساختمان با 12.8 درصد سهم براي هر كدام جزو بخش هاي قوي به حساب مي آيند. هنوز در بخش خدمات داوطلبانه تنها 0.7 درصد بودجه وجود دارد.
نتايج تحقيق پيرلفايندرز از مصاحبه با 6000 نفر از دارندگان بودجه روابط عمومي در سراسر بريتانيا، ايالات متحده امريكا و آسيا به دست آمده است.
«درصد فرصت هاي آژانس هاي روابط عمومي» درصد بودجه اختصاص داده شده به روابط عمومي را توصيف مي كند.
منبع: http://www.prweek.com/article/1218484/charities-slash-spending-pr-agency-help
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)