درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 20:48   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6374صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 30 مهر 1392 - 23:20
روابط عمومی به مثابه گنج
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دنیای کسب‌وکار روزبه‌روز پیچیده‌تر و رقابتی‌تر می‌شود. در این فضای رقابتی هر روز افراد جدید با ایده‌های جدید وارد می‌شوند و به دنبال جذب مشتری هستند. در این فرآیند رقابتی، کسب وکارهایی دوام می‌آورند و می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند که چشم و گوش‌شان را باز کنند. درست است که نمی‌توان آینده را پیش بینی کرد اما کسب‌وکارهایی که بگوش باشند و محیط را رصد کنند می‌توانند امواج تغییرات را حس کنند و خود را برای مقابله با آن آماده کنند. تکلیف برخی شرکت‌ها مشخص است، آنها خودشان را به خواب زده‌اند و هیچ نشانه‌ای از محیط دریافت نمی‌کنند. اما برخی کسب‌وکارها لزوم توجه به محیط را درک کرده‌اند اما در اجراو ابزار آن مشکل دارند و نمی‌توانند آن‌گونه که می‌خواهند با مشتریان و جامعه تعامل برقرار کنند. روابط عمومی حلقه گمشده‌ای است که می‌تواند این کسب‌وکارها را نجات دهد.
طبق تعریف انجمن جهانى روابط عمومى، روابط عمومی بخشى از وظایف مدیریت سازمان و عملى پیوسته، مداوم و برنامه‌ریزى شده است که از طریق آن افراد و سازمان‌ها تلاش مى‌کنند تفاهم و پشتیبانى کسانى را که با آنها سروکار دارند به دست آورند. روابط عمومی‌ باید کسب‌وکار را از شرایط متغیر جامعه و افکار عمومی مطلع کند؛ مشکلات را پیش‌بینی کرده و قبل از وقوع آنها بتواند علتشان را برطرف کند و منتظر نماند تا مشکلات رخ دهد و آنگاه بخواهد عذرخواهی کند. روابط عمومی باید بیش‌فعال باشد.
یک کسب‌وکار با کارکنان، سهامداران شرکت، تامین‌کنندگان، مصرف‌کنندگان و مشتریان و در مقیاس وسیع‌تر با کل جامعه سروکار دارد و روابط عمومی در اینجا نقش مهمی می‌تواند ایفا کند. یک کسب‌وکار بخش‌های مختلفی دارد و اگر منابع آن اجازه بدهد واحدهای مختلفی برایش درنظر گرفته می‌شود. مثل واحد بازاریابی، مثل واحد تولید، حسابداری و مالی. اگر هم کسب‌وکار کوچکی باشد محدودیت‌های خودش را دارد ولی این وظایف منتفی نمی‌شود بلکه واحدی برای آنها درنظر گرفته نمی‌شود و معمولا خود صاحب کسب‌وکار این وظایف را انجام می‌دهد. اما در بسیاری از کسب‌وکارها روابط عمومی فراموش می‌شود و فکر می‌کنند فقط هزینه ایجاد می‌کند در صورتی که اگر روابط عمومی وجود داشته باشد و به درستی وظایفش را انجام دهد شرکت می‌تواند با مشتریان تعامل خوبی داشته باشد و از نظرات و خواسته‌های آنها مطلع باشد و در این حوزه به بخش بازاریابی کمک کند. حضور روابط عمومی در پروسه برنامه‌ریزی بازاریابی و تبلیغات باعث می‌شود تا همسویی بین این واحدها ایجاد شود و بتوانند استراتژی‌های شرکت را عملی کنند.
مدیری که استراتژی‌های عالی طراحی کند اما نتواند آنها را عملیاتی کند نمی‌تواند کسب‌وکار خود را حفظ کند. دنیای کسب و کار دنیای عمل است و باید اندیشه‌ها را عملی کرد. برای اجرای برنامه‌ها باید ابزار و راهکار اندیشید. روابط عمومی می‌تواند گنجی باشد که مدیران با به کارگیری آن در همه بخش‌های کسب‌وکار خود بهره‌وری ایجاد کنند. روابط عمومی می‌تواند نقش همسوکنندگی برای کل شرکت داشته باشدتا کل مجموعه به صورت واحد در جهت اهداف مشخص شده حرکت کنند.

 

http://shara.ir

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد