درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 19:54   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5696صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیجمعه، 12 مهر 1392 - 07:00
نقش و وظایف مدیریت منابع انسانی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) - مدیران میانی کسانی هستند که از آنها ایفای نقش رهبری مورد انتظار است، اما در عین حال باید نتایج ملموسی هم ارائه کنند، انجام “کار” از آنها مورد انتظار است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از مدیران با سواد حوزه منابع انسانی، چند روز پیش از سر لطف برایم نتایج تحقیقی را ارسال کردند که اصلاً نمیشد خواندنش را متوقف کرد. خیلی جالب بود. (اینجا) ممکن است برای دریافت گزارش نیاز به عضو شدن در سایت داشته باشید. یک نکته جالب این بود که این ایمیل ساعت ۹ شب ارسال شده بود. آن ساعت مطالعه ایمیلها، انتخاب آن و فرستادن برای یک گروه مرتبط هم در جای خود جالب بود.ابعاد فعالیت مدیریت

در این گزارش که بسیار در موردش میتوان نوشت، پرسشهایی آمده بود که درد دل من بود. آنچه سالها به آن فکر کرده ام، در موردش نوشته و در دوره ها در موردش بحث و صحبت کرده ام تا نقش این موضوعات را در اذهان زنده کنم. اما این تحقیق با چند پرسش ساده این سوال را به خوبی برانگیخته است.

صادقانه خیلی تلاش کرده بودم که این سوالها را در ذهنها برانگیزم. سعی کرده بودم که مدیران میانی را به نقش خودشان توجه دهم و اینکه آنها متاسفانه استفاده از این مهارتها را یاد نگرفته اند، اما بروز آنها از ایشان مورد انتظار است. این است که آنها احساس بی انصافی، یا از سوی دیگر احساس فشار زیاد در کار میکنند.

برخی سوالها را اینجا میآورم تا با هم ببینیم ما چه میکنیم و چکونه نگاه میکنیم و شاید بتوانیم دریابیم که گیر کارها کجاست؟

اگر لطف کنید و جواب پرسشها را بدهید، نتیجه را هم منتشر میکنم تا با هم نگاهشان کنیم:


سوال های اول:


به عنوان یک مدیر عملیاتی /میانی، به کار گیری کدامیک از مهارتهای زیر را برای ایفای نقشتان، مشکل ارزیابی میکنید؟

مدیریت تقابل
مدیریت گفتگوهای سخت
تفویض (کار و مسئولیت)
مدیریت عملکرد
مدیریت افراد
توسعه کارکنان
مهارت نوآوری و خلاقیت
بودجه بندی و امور مالی
مدیریت تغییر
مهارتهای رهبری
مدیریت کسب و کار
سایر
هیچکدام
اما صبر کنید. قبل از پاسخ، ببینید برای کدامیک از اینها آموزش دیده اید؟ معنی کدام را به درستی میدانید؟ کدام را مهارت و کدام را دانش و کدام را ذاتی میپندارید؟

سوالهای دوم:

اگر به راهنمائی یا حمایت احتیاج داشته باشید، به کدامیک از افراد زیر مراجعه میکنید؟

بالاترین مقام اجرائی شرکت
مدیر مستقیم خودتان
یک مدیر ارشد دیگر
یک مربی در سازمان خودتان
همکار هم رده خودتان
یک متخصص منابع انسانی
سایرین
هیچکس در سازمان خودتان
خوب فکر کنید و ببینید به چه کسی مراجعه میکنید و به دلیل کاری هم که میکنید فکر کنید.

اجازه بدهید فعلاً هیچ نگویم و ادامه بحث را به کامنتها و پاسخهای شما موکول کنیم. فکر کنید و پاسخ دهید. این پاسخها خیلی از مشکلات سازمان را رو خواهد کرد. پاسخهایی که در چندین سازمان اروپایی هم به این پرسشها داده شده را هم خدمتتان ارائه خواهم کرد، تا ببینیم که آنها هم مشکلات جدی دارند، اما آنها در چرخه یادگیری به فازی رسیده اند که مشکل را میدانند، آیا ما مشکل را باور داریم؟ برای حلش چه میکنیم؟

مدیران میانی کسانی هستند که از آنها ایفای نقش رهبری مورد انتظار است، اما در عین حال باید نتایج ملموسی هم ارائه کنند، انجام “کار” از آنها مورد انتظار است. در این تحقیق، از هر ۴ مدیر میانی، ۳ نفر اظهار داشته اند که مدیریت و پیشبرد کارها با مدیریت و انگیزش افراد در تناقض است. این نتایج بررسی در اروپاست. شبیه ما نیست؟

به نظرم شاید گیر ما اینجاست. شاید علت شکوفائی ایرانیانی که میروند همیجاست، میروند و اینها را یاد میگیرند، بدون آنکه اجازه داشته باشند در مورد ضرورت این یادگیری، قضاوت کنند.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  هرگز کسی را آزار نده


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد