درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 10:29   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  🟠 پولیتزر عکاسی به تصاویر بحران مهاجرت در مرز آمریکا و مکزیک رسید
  مک دونالد به دنبال افزایش تعامل با مشتریان از طریق سرمایه‌گذاری در بازاریابی دیجیتال
  واتس‌اپ با طرح جدید بی‌رنگ و امکانات تازه برای همه کاربران عرضه شد!
  دکتر مهدی فرقانی بازتاب دهنده صدای بی صدایان
  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند
  نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار: توانمندسازی جوامع برای رسیدن به اهداف 2030
  ادوبی مدعی است هوش مصنوعی جایگزین دوربین‌های دیجیتال خواهد شد
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  گوگل خواستار به‌روزرسانی قوانین مهاجرت ایالات متحده برای جذب استعدادهای بیشتر در هوش مصنوعی است
  مدیر عامل بزرگترین شرکت تبلیغاتی جهان هدف کلاهبرداری دیپ‌فیک قرار گرفت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5529صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیدوشنبه، 8 مهر 1392 - 10:00
موانع موفقیت
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 10 مانع و خطای شناختی که روحیه افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و امکان موفقیت آنها را دچار اختلال می کند عبارتند از :
 
 
 1) تفکر همه یا هیچ:این نوع تفکر همه چیز را سفید یا سیاه می پندارد . به بیان دیگر فرد نسبی و واقعی فکر نمی کند. موفقیت انسانها اغلب تدریجی است و کمتر کسی به یکباره پیروزی کامل را به دست می آورد. کسی که تفکر همه یا هیچ دارد، از آنچه دارد نمی تواند لذت ببرد واحساس عدم موفقیت می کند.
 
 2) تعمیم مبالغه آمیز:تعمیم مبالغه آمیزموجب می شود که کمترین نشانه ای از مشکل، به یک شکست کامل و تمام عیار تعبیر شود، چنین تفکری نکات منفی را عمده می کند و آنها را تعمیم می دهد و معمولاٌ با کلماتی نظیر همیشه و هرگز بیان می شود.
 
 3) بی توجهی به امر مثبت :این امر شادی زندگانی را می گیرد. فرد مبتلا به این مانع شناختی ، خود فردی نالایق می داند زیرا تجربه ها و فعالیتهای مثبت خود را بی اهمیت می پندارد.
 
 4) فیلتر ذهنی:با داشتن فیلتر ذهنی افراد دچار پیش داوری می شوند وقتی این فیلتر ذهنی منفی باشد با دیدن جزئی ترین علائم منفی ، همه واقعیتها را با فیلتر ذهنی منفی می بیند و بقیه را فراموش می کند . مثلاٌ چنین فردی با برخورد جزئی یا انتقاد یکی از همکاران روزهای مدید همه گفته های مثبت را فراموش می کند و از انتقاد انجام شده رنج می برد.
 
 5) نتیجه گیری شتاب زده:وقتی بدون دلیل کافی یا منبع موثق نتیجه گیری شود ، شتابزدگی در قضاوت بوجود می آید و موجب خواهد شد پیامدهای منفی و ناخواسته به وجود آید که درست آنها مدتها گریبانگیر افرادی خواهدبود که شتابزده نتیجه گیری می کنند.
 
 6) درشت نمائی : کسی که درباره مسائل و مشکلات خود مبالغه نماید و از جنبه های مثبت زندگی غافل باشد مبتلا به اختلالی می شود که می توان آن را زیر دوربین گذاشتن مشکلات نامید و از عواملی است که منجر به شکست می شود .
 
 7) استدلال حسی : وقتی فردی فرض را بر این بگذارد که احساسات منفی او لزوماً منعکس کننده واقعیتهاست ، در نتیجه به خود حق می دهدکه حس خود را واقعی بداند . مثلاً چنین فردی وقتی از سوار شدن به هواپیمال می ترسد به خود می گوید « پرواز با هواپیما بسیار خطر ناک است ».
 
 8) باید ها : آن دسته از عبارتهای بایدی که بر تفکر افراد مسلط است ولی باید واقعی نیستند ، در صورت برآورده نشدن فردا را به احساس تقصیر ونومیدی دچار می کنند . در صورتی که می توان بسیاری از این «بایدها »را با « بهتر است » جایگزین کرد و از موانع موفقیت کاست . تجربه شده است که بایدها معمولاً تولید تمرد می کنند و اشخاص تشویق می شوند که درست عکس آن را انجام دهند .
 
 9) برچسب: برچسب زدن از نوع منفی آن از موانع موفقیت است . چنین فردی در مواجه با ناکامیها به خود می گوید من بازنده هستم . این برچسب ها حاصل تفکرات و شناخت منفی از خود می باشد که حاصلی جز خشم، اضطراب ، سردی و کاهش عزت نفس ندارد و شخصیت و ذات افراد را مورد حمله قرار می دهد نه کار و رفتار آنان را بر چسب زنی ممکن است متوجه دیگران هم باشد که مانع ارتباط صمیمی و سالم با دیگران می شود .
 
 10) شخص سازی و سرزنش : وقتی شخص خود را بی جهت مشمول حادثه ای قلمدادی می کند در حالی که مقصر نبوده است، موضوع را شخصی سازی کرده است . موانع شناختی موفقیت از جمله موانعی هستند که با مواجه با آنها از طریق تمرین و تکرار می توان به موفقیت دست یافت . این روش برخورد با موانع موفقیت را شناخت درمانی هم می نامند .

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  تکنیک شش کلاه تفکر


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  راه‌های ایجاد فرهنگ مسوولیت‌‌‌پذیری و پاسخگویی


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  صنعت مراقبت‌های بهداشتی: ارایه یک داستان، نه یک محصول


  روابط‌عمومی


  گناه جهـــل من


  ارتباطات شرکتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد