شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| با افزایش سطح آگاهی مخاطبان نقش روابط عمومی در برنامه های تبلیغاتی موثرتربوده ومی تواند ارتباط دوسویه کامل تری برقرار کند.
در شرایط کنونی فقط با تکیه بر تبلیغات، یک نام تجاری جدید به بازار عرضه نمی شود زیرا تبلیغات دیگربه تنهایی تاثیرگذار نیست. تبلیغات، ندای یک سویه شرکت ها است که به فروش بیشتر میاندیشد. اما روابط عمومی می تواند یک برنامه تبلیغاتی حساب شده را به نتیجه دلخواه برساند.
به گزارش خبرنگار ام بی ای نیوز آرش وفاداری کارشناس روابطعمومی دررابطه با روابط عمومی تجاری و میزان پیشرفت آن در برنامه های ارتباطی شرکت های داخلی گفت: روابط عمومی تجاری به تنهایی معنای واقعی ندارد بلکه شرکت ها با راه اندازی واحد مارکتینگ در ساختار سازمانی خود استراتژی های بازاریابی را تدوین می کنند که روابط عمومی تجاری نیز بخشی از آن است.
وفاداری با اشاره به این که شرکت ها دراستراتژی های خود ازابزارهای متفاوتی مانند تبلیغات،ارتباطات مستقیم و روابط عمومی استفاده می کنند، اظهار داشت: واحد روابط عمومی به دلیل توانایی های خود درایجاد ارتباط دوسویه شرکت با مخاطبان از جایگاه ویژه ای در این میان برخورداراست.
وی افزود:ازمهم ترین اقدامات واحد روابط عمومی ایجاد وفاداری میان برند ومشتریان،تبحردرنگارش وتدوین پیام های استراتژیک است که با این ابزارها به کمک واحد بازاریابی شتافته و به عنوان ابزار کامل کننده در جذب و نگهداری مشتریان وارد عمل می شود .
وی با بیان این که روابط عمومی تجاری بدون وجود واحد مارکتینگ جایگاهی ندارد، تصریح کرد:مهم ترین وظیفه واحد روابط عمومی درشرکت ها همکاری با واحد مارکتینگ درجذب ونگهداری مشتریان می باشد.
وی در رابطه با تاثیر روابط عمومی تجاری برآینده تبلیغات تجاری شرکت ها گفت: اکثر ابزارهای بازاریابی برای جذب و نگهداری مشتریان ارتباطی یک سویه است ولی شرکت ها امروزه با استفاده ازتوانایی واحد روابط عمومی در نگارش و محتواسازی،ارتباط دوسویه ای با مخاطبان خود برقرارکرده و به برنامه های خود قوت بیشتری بخشیده اند.
وفاداری ادامه داد: در بیشترکشورهای دنیا با ظهور شبکه های اجتماعی واحدهای روابط عمومی ساختار متفاوت تری به خود گرفته اند برای مثال شرکت های بزرگ در زمان ورود محصولات خود به بازاردرکنار تبلیغات گسترده اولین فعالیت ارتباطی خود را با یک فعالیت روابط عمومی آغاز می کنند.
وی تاکید کرد: یکی از ارکان اصلی برنامه های ارتباطی در شرکت های بزرگ دنیا در زمان ورود یک محصول به بازار حضور پر رنگ در شبکه های اجتماعی،برگزاری کنفرانس های خبری و معرفی کامل محصول در این برنامه ها جهت انعکاس در رسانه های جمعی و مطبوعات و راه اندازی تبلیغات دهان به دهان با کنترل پیام های ارسالی به سوی مخاطبان است.
وفاداری در پایان خاطر نشان کرد: روابط عمومی می تواند به عنوان یکی از مهم ترین ارکان یک شرکت در کنار واحد بازاریابی،شرکت را در رسیدن به اهداف خود کمک کند.
http://www.mbanews.ir/news2/index.php?newsid=8629
|