شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| با افزايش سطح آگاهي مخاطبان نقش روابط عمومي در برنامه هاي تبليغاتي موثرتربوده ومي تواند ارتباط دوسويه كامل تري برقرار كند.
در شرايط كنوني فقط با تكيه بر تبليغات، يك نام تجاري جديد به بازار عرضه نمي شود زيرا تبليغات ديگربه تنهايي تاثيرگذار نيست. تبليغات، نداي يك سويه شركت ها است كه به فروش بيشتر ميانديشد. اما روابط عمومي مي تواند يك برنامه تبليغاتي حساب شده را به نتيجه دلخواه برساند.
به گزارش خبرنگار ام بي اي نيوز آرش وفاداري كارشناس روابطعمومي دررابطه با روابط عمومي تجاري و ميزان پيشرفت آن در برنامه هاي ارتباطي شركت هاي داخلي گفت: روابط عمومي تجاري به تنهايي معناي واقعي ندارد بلكه شركت ها با راه اندازي واحد ماركتينگ در ساختار سازماني خود استراتژي هاي بازاريابي را تدوين مي كنند كه روابط عمومي تجاري نيز بخشي از آن است.
وفاداري با اشاره به اين كه شركت ها دراستراتژي هاي خود ازابزارهاي متفاوتي مانند تبليغات،ارتباطات مستقيم و روابط عمومي استفاده مي كنند، اظهار داشت: واحد روابط عمومي به دليل توانايي هاي خود درايجاد ارتباط دوسويه شركت با مخاطبان از جايگاه ويژه اي در اين ميان برخورداراست.
وي افزود:ازمهم ترين اقدامات واحد روابط عمومي ايجاد وفاداري ميان برند ومشتريان،تبحردرنگارش وتدوين پيام هاي استراتژيك است كه با اين ابزارها به كمك واحد بازاريابي شتافته و به عنوان ابزار كامل كننده در جذب و نگهداري مشتريان وارد عمل مي شود .
وي با بيان اين كه روابط عمومي تجاري بدون وجود واحد ماركتينگ جايگاهي ندارد، تصريح كرد:مهم ترين وظيفه واحد روابط عمومي درشركت ها همكاري با واحد ماركتينگ درجذب ونگهداري مشتريان مي باشد.
وي در رابطه با تاثير روابط عمومي تجاري برآينده تبليغات تجاري شركت ها گفت: اكثر ابزارهاي بازاريابي براي جذب و نگهداري مشتريان ارتباطي يك سويه است ولي شركت ها امروزه با استفاده ازتوانايي واحد روابط عمومي در نگارش و محتواسازي،ارتباط دوسويه اي با مخاطبان خود برقراركرده و به برنامه هاي خود قوت بيشتري بخشيده اند.
وفاداري ادامه داد: در بيشتركشورهاي دنيا با ظهور شبكه هاي اجتماعي واحدهاي روابط عمومي ساختار متفاوت تري به خود گرفته اند براي مثال شركت هاي بزرگ در زمان ورود محصولات خود به بازاردركنار تبليغات گسترده اولين فعاليت ارتباطي خود را با يك فعاليت روابط عمومي آغاز مي كنند.
وي تاكيد كرد: يكي از اركان اصلي برنامه هاي ارتباطي در شركت هاي بزرگ دنيا در زمان ورود يك محصول به بازار حضور پر رنگ در شبكه هاي اجتماعي،برگزاري كنفرانس هاي خبري و معرفي كامل محصول در اين برنامه ها جهت انعكاس در رسانه هاي جمعي و مطبوعات و راه اندازي تبليغات دهان به دهان با كنترل پيام هاي ارسالي به سوي مخاطبان است.
وفاداري در پايان خاطر نشان كرد: روابط عمومي مي تواند به عنوان يكي از مهم ترين اركان يك شركت در كنار واحد بازاريابي،شركت را در رسيدن به اهداف خود كمك كند.
http://www.mbanews.ir/news2/index.php?newsid=8629