درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 20:27   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 51678صفحه نخست » مسئولیت اجتماعی و ESGدوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 04:45
راهکارهای مسئولیت‌‌‌ اجتماعی
با توجه به کاستی‌‌‌های پنج‌‌‌گانه سیستم سرمایه‌‌‌داری که آثار آن به برنامه‌‌‌های مسئولیت‌‌‌ اجتماعی هم رسیده است، می‌توان راهکارهای جایگزینی معرفی کرد:
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || با توجه به کاستی‌‌‌های پنج‌‌‌گانه سیستم سرمایه‌‌‌داری که آثار آن به برنامه‌‌‌های مسئولیت‌‌‌ اجتماعی هم رسیده است، می‌توان راهکارهای جایگزینی معرفی کرد:

۱. بنای مسوولیت‌‌‌پذیری بر شالوده‌‌‌ای اخلاقی: مسئولیت اجتماعی صادقانه مبتنی بر ارزش‌‌‌ها و اصول اخلاقی کسب و کار است و نه مبتنی بر شیوه‌‌‌های افزایش اثربخشی. کیم و همکاران (۲۰۱۸) با اشاره به تجربه خط هوایی کره استدلال کرده است که افکار عمومی فارغ از برنامه‌‌‌های مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی شرکت‌ها اقدام به محکوم کردن فساد و رسوایی‌‌‌های آنها می‌کنند. برای اجتناب از مسوولیت‌‌‌پذیری تزئینی و منفعت‌‌‌طلبانه، فقط باید به دنبال صداقت و ارزش واقعی رفت. زمانی که در مسوولیت‌‌‌پذیری خود به دنبال هدف شخصی نباشید، به اعتبار و اهداف شخصی نیز خواهید رسید!

۲. پیگیری مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی منسجم و بلندمدت: در سال‌های اخیر، جامعه از شرکت‌ها می‌‌‌خواهد که مشارکت بیشتری در مسائلی مانند تغییر اقلیم، نابرابری درآمدی، بیکاری و کسری بودجه داشته باشد. دولت‌‌‌ها و نهادهای بین‌المللی هم خواهان حرکت به سمت چارچوب‌‌‌هایی مانند اهداف توسعه پایدار ۲۰۳۰ سازمان ملل هستند. حرکت در این مسیر جز از طریق فعالیت‌‌‌های منسجم و بلندمدت ممکن نیست. دیدگاه فصلی و حتی کوتاه‌‌‌مدت باید کنار گذاشته شود. برنامه‌‌‌های مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی بلندمدت نه‌تنها به شرکت‌ها برای کسب اعتماد اجتماعی کمک می‌کنند بلکه به تحریک نوآوری و رشد اقتصادی پایدار آنها نیز می‌‌‌انجامند.

۳. استفاده از مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی برای نمایش رهبری فراگیر: عبور از انحصار و مشارکت دادن افراد بیشتر در طراحی و اجرای برنامه‌‌‌های مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی اهمیت فراوان دارد. فراگیر شدن نه فقط یک ابزار بلکه هدف این برنامه‌‌‌هاست. رهبران کسب و کارها از همان ابتدا باید بکوشند کارکنان و همکاران بیشتری را در طرح‌‌‌های مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی خود مشارکت دهند. این اقدام باعث افزایش انگیزش و وفاداری کارکنان خواهد شد. در ادامه نیز دیدگاه گسترده‌‌‌تری نسبت به گروه‌‌‌های مختلف جامعه و شیوه ایفای وظیفه در مقابل آنها نسبت به شرکت و مدیران آن می‌شود.

۴. توجه به ارزش‌‌‌ها بیش از استراتژی کسب‌وکار: بسیاری از صاحب‌نظران بازاریابی و مدیریت، مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی را ابزاری برای بهبود وجهه اجتماعی یا سودآوری می‌‌‌دانند. چنین نگاهی شاید در دوره‌‌‌هایی کوتاه و در مناطقی خاص از جهان موثر باشد ولی دائمی و شکست‌‌‌ناپذیر نیست. نگاه ارزش‌‌‌محوری به مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی پیشنهاد جایگزین ماست. البته لازم نیست که همواره نگاه نخست را به طور کامل کنار بگذارید ولی استفاده صرف از آن توصیه نمی‌شود.

۵. انطباق مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی با دارایی‌‌‌ها، قابلیت‌‌‌ها و شرایط نهادی: نگاه تقلیدی به مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی نمی‌تواند موثر باشد. به جز آنکه شرایط هر کشور و هر شرکت متفاوت از دیگری است، زمان نیز در حال تغییر است. هنگام طراحی و اجرای برنامه‌‌‌های مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی باید به ویژگی‌‌‌های خاص شرکت و محیط درونی و بیرونی آن توجه کنید. همچنین از انعطاف‌‌‌پذیری کافی برای همگام و مرتبط ماندن با تغییرات روز برخوردار باشید.
 

مترجم: مهدی نیکوئی

منبع: european business review
donya-e-eqtesad
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد