درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 23:32   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 50677صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 30 مهر 1401 - 17:40
جایگاه روابط‌عمومی و آموزش همگانی در آبفای استان اصفهان
محسن عباس پور - کارکنان روابط‌عمومی باید نیروهای متخصص، آگاه و پرتلاش بوده و این موضوع باید مدنظر مدیران ارشد شرکت قرار گیرد. چرا که توجه مدیران به روابط‌عمومی می‌تواند رسیدن به اهداف اساسی شرکت را تسهیل کند. یک روابط‌عمومی خوب می‌تواند علاوه بر کسب رضایت‌مندی و اعتماد مردم، با آموزش‌های صحیح زمینة ایجاد مشارکت و همکاری مردم با شرکت‌های آب و فاضلاب را فراهم نموده و شرکت را در بهترین جایگاه ممکن قرار دهد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| شرکت آب و فاضلاب یکی از شرکت‌های خدمات رسان است. از جمله وظایف مهم و اصلی این شرکت، تأمین آب شرب پایدار است. شرکت آب و فاضلاب از جمله ارگانهایی است که در ارتباط مستقیم با مردم قرار دارد. این شرکت در راستای پیشبرد اهداف اصلی خود می بایست تعامل نزدیک با مردم به جهت آگاهی و کسب اطلاعات دو سویه از نحوه خدمات، داشته باشد. از این رو روابط‌عمومی و آموزش همگانی باید دارای جایگاه ویزه‌ای در شرکت آب و فاضلاب باشد.


استان اصفهان چند سالی است که به جهت شرایط نامناسب بارش‌ها و کمبود نزولات آسمانی با بحران شدید کم‌آبی مواجه است. به این دلیل، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان که تأمین آب شرب پایدار از جمله وظایف اصلی این شرکت است با شرایط ویژه‌ای روبروست. مشارکت مردم در مدیریت مصرف آب می‌تواند کمک قابل‌توجهی به این شرکت در راستای انجام وظایف سازمانی خود نماید.

 

بدیهی است که هرجا سخن از مشارکت مردم و همیاری آنان به میان می‌آید، اهمیت روابط‌عمومی و آموزش همگانی بیش‌ازپیش نمایان می‌شود. اینجاست که لزوم توجه ویژه به روابط‌عمومی و قرارگرفتن در جایگاه مناسب می‌بایست در برنامه‌های مدیران ارشد قرار گیرد. ازآنجایی‌که آب از نیازهای اولیه و اساسی مردم و از ارکان اصلی توسعه و آبادانی کشور است، انتظار مردم از شرکت آب و فاضلاب، به‌خاطر پرداخت بهای آب و نیاز شدید مردم به گرفتن خدمات این بخش، بسیار بالاست.

 

همه مردم نیازمند آب هستند و حساسیت آنها نسبت به شرکت آب و فاضلاب نیز بالا رفته است و ازاین‌رو نیاز به جوابگویی و اطلاع‌رسانی در شرکت مضاعف شده است. وقتی همه روز در فضای مجازی و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مردم با وسیله‌های مختلف، انتظارات و مشکلات و مسائل خود را پیرامون کیفیت و کمیت آب شرب بیان می‌کنند؛ این شرکت می‌بایست پاسخگویی مناسب داشته باشد که این امر از وظایف روابط‌عمومی‌هاست؛ لذا روابط‌عمومی و آموزش همگانی در شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند. اما آیا در این شرکت، روابط‌عمومی در جایگاه واقعی خود قرار دارد؟ و مدیران ارشد شرکت نگاه ویژه‌ای به آن دارند؟


در پاسخ به این سؤال ابتدا باید دید اهمیت روابط‌عمومی در دوره حاضر چگونه است. در عصر حاضر روابط‌عمومی ها از ابزارهای مهم توسعه، محسوب می‌شوند و می‌توانند نقش بسزایی در تصمیم گیری ها، سیاست ها و خطی مشی های سازمانها داشته باشد، مدیران ارشد می‌توانند با ابزاری که روابط‌عمومی در اختیار آنان قرار می‌دهد، در تصمیم گیری های‌شان درست، دقیق و موفق عمل کنند و از آنجایی‌که مشارکت مردم از ارکان اصلی توسعه ملی است فعالیت روابط‌عمومی باید منجر به افزایش مشارکت، همکاری و همراهی مردم با اهداف اصلی شرکت شود.


باتوجه‌به اینکه شرکت‌های آب و فاضلاب با مشکلات عدیده مالی بخصوص در تأمین اعتبار مواجه هستند و همچنین سطح تقاضاها و انتظارات از این شرکت بالاست، لذا تنها هنر روابط‌عمومی است که می‌تواند در پاسخگویی و تعامل و اطلاع‌رسانی صحیح همراه با آموزش‌های درست موجب اقناع افکار عمومی و همراه کردن مردم با سیاست‌ها و اهداف شرکت گردد.

 

این دیدگاه در مدیران ارشد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان وجود دارد و نگاه ویژه و مناسب به روابط‌عمومی در سخنان و عملکرد مدیران قابل‌مشاهده است لیکن به‌اندازه‌ای نیست که بتواند شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان را در راستای تحقق اهدافش رهنمون نماید.

 

کارکنان روابط‌عمومی باید نیروهای متخصص، آگاه و پرتلاش بوده و این موضوع باید مدنظر مدیران ارشد شرکت قرار گیرد. چرا که توجه مدیران به روابط‌عمومی می‌تواند رسیدن به اهداف اساسی شرکت را تسهیل کند. یک روابط‌عمومی خوب می‌تواند علاوه بر کسب رضایت‌مندی و اعتماد مردم، با آموزش‌های صحیح زمینة ایجاد مشارکت و همکاری مردم با شرکت‌های آب و فاضلاب را فراهم نموده و شرکت را در بهترین جایگاه ممکن قرار دهد.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
میرشاهی
| 1401/7/30 - 18:28 |     0     0     |
نویسنده این مطلب قنبری است.
عکسی که الان روی متن است متعلق به عباس پور است.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد