درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 23:08   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4828صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 4 شهریور 1392 - 22:09
انتشار کتاب رسانه‌های اجتماعی: ابعاد و ظرفیت‌ها
  

 

شارا- کتاب رسانه‌های اجتماعی: ابعاد و ظرفیت‌ها تازه‌ترین کتاب دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها با تلاش حسین بصیریان جهرمی و مقدمه دکتر حسین افخمی منتشر شده است.

 

به گزارش شارا به نقل از روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها این کتاب در قطع وزیری و 296 صفحه به قیمت 10 هزار تومان و شمارگان 1500 نسخه در سال 92 و با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به چاپ نخست رسیده است.

کتاب حاضر به شکل مجموعه مقاله‌ها گردآوری شده و بنا به اظهار ناشر با هدف آشنایی علاقه‌مندان و پژوهشگران تلاش کرده است برخی از مهم‌ترین مسایل و زمینه‌های تأثیرگذاری رسانه‌های اجتماعی را تبیین کند.

 

دکتر حسین افخمی در مقدمه‌ خود که برای این اثر آورده است: به دلیل ماهیت زندگی امروزی فاصله گسترده‌ای بین آگاهی انسان‌ها ایجاد شده و نسل امروز به رغم آرزوهای بیش از بیش خود از وضعیت موجود و نسبت به گذشته دلخور است و گرچه این موضوع در تاریخ همواره وجود داشته اما مانند امروز گسترده و عمیق نبوده است. کاسته شدن از تعاملات رودرو میان آشنایان و بستگان، پراکندگی خانوادگی و نیاز به برخورداری از اطلاعات موجب شده است رسانه‌هایی هم‌چون رادیو و تلویزیون، اینترنت، شبکه‌های مجازی اجتماعی و مانند این‌ها با توجه به ساختار اجتماعی‌شان نو بودن فضا و ابزارهای رسانه‌ای برای نسل جوان کشورهای در حال گذار که در معرض تغییر قرار دارند از جذابیت و کارکرد متفاوت‌تری نسبت به رسانه‌های سنتی برخوردار شوند.

 

هویت و ابعاد آن به عنوان کار ویژه فرهنگی این دست از رسانه‌ها مطرح است و جمع‌گرایی در این فضا یکی از ابعاد آن به‌شمار می‌رود که نماد آن جنبش‌های اعتراضی خیابانی در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه شده است. شکل‌دهی به جنبش‌های اجتماعی، دیده‌بانی اجتماعی، آموزش و هوشیارسازی رسانه‌ای برای نوشتن تاریخ توسط مردم به جای دولت‌ها و دیگر مقوله‌ها همگی در قالب مجموعه مقالات این کتاب تلاش دارند نقش و کارکرد رسانه‌های اجتماعی را بازگو نمایند.

 

بنا بر همین گزارش، "پیشینه، پیدایش و چشم‌انداز رسانه‌های اجتماعی"؛ "شبکه‌های اجتماعی مجازی در جامعه شبکه‌ای: زمینه‌ها، ویژگی‌ها و کاربردها"؛ "دگردیسی مفهوم قدرت و نقش پاد قدرت در رسانه‌های اجتماعی"؛ "رسانه‌های اجتماعی و مشارکت اجتماعی"؛ "تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر خبرنگاری"؛ "هویت کاربران در شبکه‌های اجتماعی مجازی"؛ "شبکه‌نگاری شبکه‌های اجتماعی مجازی: رویه‌ها و شیوه‌ها گونه‌های در حال ظهور رسانه‌های مشخص"؛ "ارتباطات چهره به چهره و الکترونیکی" به منظور حفظ شبکه‌های اجتماعی و "شکل‌گیری اجتماعی وب معنایی" عناوین مقالات این کتاب به‌شمار می‌روند.

 

مقاله‌های این کتاب توسط حمید ضیایی‌پور، قدسی بیات، حسین بصیریان‌جهرمی، منصور ساعی، جواد افتاده، امید جهان‌شاهی، حبیب‌اله حبیبی‌فهیم، ابراهیم اسکندری‌پور، سارا مهدوی، شاهرخ اسکویی، عادله فیضی و ثریا خضرایی نوشته یا ترجمه شده است.

 بازانتشار: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد