درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 03:06   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
  مطالعه: تاثیر ارتباطات رهبری بر اعتماد کارکنان در طول بحران
  یادداشت خبری دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی: گامی مهم در راستای ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48000صفحه نخست » روابط عمومی بحرانیکشنبه، 2 آبان 1400 - 11:42
بحران های روابط عمومی برای کسب و کارهای کوچک
ما در این مقاله به جای اینکه نکاتی در اهمیت روابط عمومی بیان کنیم، به سراغ بعضی از بحران های اساسی در این حوزه رفته ایم. هدف ما از این کار نمایش اهمیت تیم روابط عمومی و بحران های رایج در صورت بی توجهی به تشکیل یک تیم حرفه ای در این بخش است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| کسب و کارهای کوچک اغلب اوقات در ارزیابی شان از بخش روابط‌عمومی اهمیت کمتر از انتظاری برای آن در نظر می گیرند. به عبارت بهتر، صاحبان کسب و کارهای کوچک هدف اصلی از سرمایه گذاری در بخش روابط عمومی را به سختی تشخیص می دهند. همین امر موجب بی میلی آنها برای سرمایه گذاری در این بخش می شود.

امروزه با توجه به افزایش حجم رقابت میان برندهای مختلف داشتن یک تیم روابط عمومی عالی نیازی حیاتی است، در غیر این صورت تعامل میان برند شما و مشتریان به خطر خواهد افتاد. به همین خاطر موضوع اصلی این مقاله در رابطه با همین نکته تعیین شده است.

 

ما در این مقاله به جای اینکه نکاتی در اهمیت روابط عمومی بیان کنیم، به سراغ بعضی از بحران های اساسی در این حوزه رفته ایم. هدف ما از این کار نمایش اهمیت تیم روابط عمومی و بحران های رایج در صورت بی توجهی به تشکیل یک تیم حرفه ای در این بخش است.

1. بی توجهی به خواسته های مشتریان

در عصر شبکه های اجتماعی مشتریان خواسته ها و نظرات شان در رابطه با برندها را به طور آنلاین منتشر می کنند. با این حساب اگر شما حضور مناسبی در شبکه های اجتماعی نداشته باشید، هیچ شانسی برای جلب نظر مشتریان تان پیدا نخواهید کرد.

امروزه یکی از وظایف اصلی تیم روابط عمومی حضور گسترده در شبکه های اجتماعی و بازتاب خواسته های آنها برای تیم مدیریت شرکت است. با این حساب وقتی شما تیم درستی در رابطه با روابط عمومی نداشته باشید، این فرآیند با مشکل جدی رو به رو خواهد شد. از آنجایی که مشتریان با هیچ برندی تعارف ندارند، در صورت ناتوانی شما برای درک و پاسخگویی مناسب به خواسته های آنها خیلی زود مورد بی توجهی قرار خواهید گرفت.

2. فقدان استراتژی مناسب برند در شبکه های اجتماعی

حضور صرف در شبکه های اجتماعی برای هیچ برندی موفقیت به همراه نخواهد داشت. به همین خاطر شما باید کاملا آماده حضور بابرنامه در این فضا باشید. مهمترین بخش کار نیز طراحی یک استراتژی درست برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی خواهد بود. شما در صورت بی توجهی به این نکته هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت.

بخش روابط عمومی در فرآیند طراحی استراتژی بازاریابی و فعالیت در شبکه های اجتماعی همیشه منبع اطلاعاتی مهمی محسوب می شود. این امر به برندها فرصت تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را می دهد. بنابراین شما باید همیشه در فرآیند طراحی استراتژی بازاریابی به این نکته مهم توجه نشان دهید. در صورتی که برند شما در بخش روابط عمومی ضعیف باشد، احتمالا تمام پیش بینی های تان در رابطه با واکنش و رفتارهای احتمالی مشتریان اشتباه از آب درمی آید. به این ترتیب هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت.

3. پاسخگویی نامناسب به انتقادات

پاسخگویی به انتقادات نسبت به برند در قالب شیوه ای مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از برندها در این میان همیشه سعی در حذف نظرات انتقادی از برندشان دارند. شاید این راهکار در کوتاه مدت مناسب باشد، اما پس از مدت زمانی کوتاه برندتان شهرت بسیار منفی در میان مشتریان پیدا خواهد کرد. به همین خاطر شما باید به دنبال راهکاری کاربردی تر باشید. این امر شامل تلاش برای پاسخگویی به انتقادات از برندتان در قالبی منطقی است.

وقتی درباره پاسخگویی به انتقادات درباره برند صحبت می کنیم، هیچ بخشی به اندازه روابط عمومی به داد برندتان نمی رسد. اغلب اوقات برندها برای رفع شک و شبهه درباره برندشان اقدام به انتشار بیانیه هایی از سوی تیم روابط عمومی شان می کنند. این امر نه تنها رفتاری حرفه ای در برابر انتقادات و شایعات محسوب می شود، بلکه تاثیرگذاری بسیار بالایی نیز بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. با این حساب شما به جای پاسخگویی پراکنده به انتقادات باید در تلاش برای گردآوری یک تیم روابط عمومی کاربردی باشید، در غیر این صورت حجم انتقادات نسبت به عملکرد برندتان به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. همچنین پاسخگویی ضعیف شما به این نقدها نیز اعتبار برندتان را بیش از هر زمان دیگری به خطر خواهد انداخت.

 

نویسنده : ایوان ویدجایا - کارشناس کسب و کار

مترجم : علی ‌آل ‌علی
منبع: noobpreneur - forsatnet
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود


  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است


  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک


  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی


  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود


  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه


  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد