درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 14 خرداد 1403 - 01:24   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک
  نکات کلیدی و مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47972صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیسه شنبه، 27 مهر 1400 - 15:37
اپل دنیای لپ‌تاپ را تکان داد
چرا لپ‌تاپ جدید اپل انقلابی است؟
این پردازندۀ جدید مسیر شرکت‌های دیگر را تغییر خواهد داد و حتی می‌توان گفت حالا شرکتی مانند اینتل با بحران روبه‌رو خواهد بود که چرا همچنان از معماری قدیمی ایکس ۸۶ استفاده می‌کند. شرکت مایکروسافت هم با چالش روبه‌روست که چرا وقتی می‌شود با معماری آرم پردازندۀ قوی و کم‌مصرف ساخت، از پردازنده‌های اینتل در سیستم‌عامل ویندوز دل نمی‌کند.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اپل با معرفی نسل جدید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک بوک پرو انقلاب تازه‌ای در زمینۀ رایانه‌های شخصی به پا کرد.

 

چرا محصول جدید انقلابی است؟

در مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید،
اپل معماری قدیمی پردازنده‌ها را، که متعلق به شرکت اینتل است، به‌طور کامل کنار گذاشته و از پردازنده‌های خود با معماری آرم استفاده کرده است.

پردازندۀ جدید ام‌یک پرو و ام‌یک مکس از تمامی پردازنده‌های لپ‌تاپ‌ها در جهان که ساخت اینتل یا شرکت‌های دیگر است، قوی‌تر است و مصرف کمتری دارد.

این پردازندۀ جدید مسیر شرکت‌های دیگر را تغییر خواهد داد و حتی می‌توان گفت حالا شرکتی مانند اینتل با بحران روبه‌رو خواهد بود که چرا همچنان از معماری قدیمی ایکس ۸۶ استفاده می‌کند. شرکت مایکروسافت هم با چالش روبه‌روست که چرا وقتی می‌شود با معماری آرم پردازندۀ قوی و کم‌مصرف ساخت، از پردازنده‌های اینتل در سیستم‌عامل ویندوز دل نمی‌کند.

شرکت‌های دیگرِ سازندۀ لپ‌تاپ مانند دل و لنوو و اچ‌پی هم احتمالاً با ریزش شدید برخی کاربران خود روبه‌رو می‌شوند و عاشقان فناوری حالا دلیل منطقی دارند که به سمت اپل بروند.


پردازندۀ وحشی اپل

پردازندۀ جدید اپل را می‌توان به یک گاو خشمگین قدرتمند تشبیه کرد که به گاو‌های ضعیف و کُند حمله کرده است. سال‌هاست که اتفاق عجیبی در زمینۀ سرعت پردازنده‌های رایانه‌های شخصی رخ نداده و تغییرات تقریباً بسیار کم بوده است، اما حالا باید گفت پردازنده‌های جدید اپل تنها با پردازندۀ خودِ این شرکت رقابت می‌کنند.

 

حالا ام‌یک پرو و ام‌یک مکس بهتر از پردازندۀ ام‌یک هستند و پردازنده‌های اینتل قادر به رقابت با آن‌ها نیستند. پردازندۀ ام‌یک پرو دارای ۱۰ هستۀ سی‌پی‌یو و ۱۶ هستۀ گرافیکی است. نسخۀ ام‌یک مکس دارای ۱۰ هستۀ سی‌پی‌یو و ۳۲ هستۀ گرافیکی است. ام‌یک پرو دارای ۳۳ میلیارد ترانزیستور است که تقریباً دو برابر پردازندۀ ام‌یک است و در نسخۀ ام‌یک مکس این تعداد به ۵۷ میلیارد ترانزیستور می‌رسد.

همۀ این پردازنده‌ها بر اساس لیتوگرافی پنج نانومتری ساخته شده‌اند.

اپل ادعا می‌کند ام‌یک مکس از قوی‌ترین پردازنده‌های دیگر شرکت‌ها بیش از دو برابر در زمینۀ پردازش عددی قوی‌تر است و در زمینه گرافیکی این برتری تا سه برابر افزایش می‌یابد.

دربارۀ این اعداد فعلاً نمی‌توان به‌طور دقیق و مستقل قضاوت کرد، اما بعید به نظر می‌رسد این ادعا چندان دور از واقعیت باشد.

اپل همچنین ادعا می‌کند پردازنده‌های جدیدیش در مک‌بوک پرو به‌ازای هر وات سرعت بیشتری به کاربر تحویل می‌دهند که این به‌معنای مصرف کمتر است. در نسخۀ مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی با یک بار شارژ کاربر می‌تواند ۲۱ ساعت فیلم تماشا کند.


طراحی متفاوت

اپل در سری جدید محصولات خود زبان طراحی محصول را نیز تا حدودی تغییر داده است. این تغییر زبان طراحی در پنج سال گذشته بزرگ‌ترین تغییر زبان طراحی محصولات این شرکت است.

حالا اپل ناچ را از آیفون به مک‌بوک پرو هم آورده است و صفحه‌نمایش حاشیه بسیار کمی دارد. دوربین آن هم۱۰۸۰ مگاپیکسلی و فول اچ‌دی شده است. اپل ادعا می‌کند دوربین جدید دو برابر عملکرد بهتری نسبت به نسخۀ قبلی دارد. اپل نوار لمسی بالای صفحه‌کلید را نیز حذف کرده و دوباره کلیدهای فیزیکی را بازگردانده است.

پهنای باند در حافظۀ این محصول حداقل ۲۰۰ گیگابایت بر ثانیه و حداکثر ۴۰۰ گیگابایت بر ثانیه است. ظرفیت حافظه هم بین یک ترابایت تا هشت ترابایت متغیر است.

درگاه‌های متنوعی برای این سری از لپ‌تاپ‌ها در نظر گرفته شده و نمایشگر دستگاه هم چهار کی با نرخ نوسان ۱۲۰ هرتزی است. برای سیستم صوتی شش بلندگو در نظر گرفته شده است.

و در پایان، و شاید مهم‌تر برای برخی، این‌که قیمت مدل ۱۴اینچی از دو هزار دلار و نسخۀ ۱۶اینچی از دو هزار و ۵۰۰ دلار آغاز می‌شود.
 

منبع: فردا

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند


  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ


  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟


  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد


  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی


  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی


  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد