درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 19:39   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4773صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 2 شهریور 1392 - 12:01
آداب معاشرت سخنرانی
فریبا علومی یزدی - من هرگز در میان سخنرانی و در جمع کثری از مخاطبان احساسی نمی شوم. فکر می کنم مخاطبان علاقه ای ندارند تا در یک جمع عمومی با تحلیل احساساتی و خارج از دایره منطق روبرو گردند.
  

نکته 4:
 سخنرانان لازم است تا همانند همه افراد یک جامعه یک سری از اصول آداب اجتماعی را رعایت نمایند . علاوه بر آن ؛ نکات خاصی برای این قشر از مردم وجود دارد که یادآوری آن کمک می کند تا در انظار دیگران بهتر دیده شوند.
 
 من هرگز در میان سخنرانی و در جمع کثری از مخاطبان احساسی نمی شوم. فکر می کنم مخاطبان علاقه ای ندارند تا در یک جمع عمومی با تحلیل احساساتی و خارج از دایره منطق روبرو گردند.
 
 شاید برای شما هم پیش آمده باشد هنگامی که در جمع کثیری از مخاطبان حضور دارید مجموعه عواملی باعث می شوند تا شخصی خارج از دایره عقلانیت ، بر مدار احساسات و شور هیجانی دست به کارهای بزند که در حالت عادی انجام چنین اعمالی از وی بعید است.
 
 به طور مثال در مجامع عمومی افرادی هستند که بدون تدبیر وارد مشاجره با هیات رییسه مجمع می گردند. در پایان خیلی از اوقات فرد یا افرادی به نشانه اعتراض مراسم را ترک می کنند . آنها شاید مورد تشویق دیگران هم قرار بگیرند. خوب. من یک سوال دارم ؟ چنانچه از قبل تصمیم گرفته شده باشد تا شما را از محیط تصمیم گیری خارج نمایند،شما با ترک مراسم به چه کسی کمک کرده اید؟
 
 این گونه اعتراض ها گاهی در مجامع بزرگ و توسط سران کشور ها هم انجام می گیرد. چنین رفتاری در این سطح باعث خبر سازی در تمام رسانه ها می شود ولی اطمینان داشته باشد بشتر از آن که شما خواسته باشید طرف مقابل را بی ارزش جلوه دهید ، این طرف مقابل است که خود را پیروز میدان می داند و از اینکه شما را از مدار عقلانیت بیرون نموده است ، مسرور است. البته بنده هم حق را به طرف مقابل می دهم.
 
 پیشنهاد می دهم همیشه و در همه حال تا پایان سخنرانی و یا رای گیری در محل حاضر باشید و تذکرات خود را به صورت مکتوب و شفاهی با آرامش بیان نمایید. در این صورت است که بنده ضمانت می دهم شما می توانید اثر گذار باشید و به تدریج با رفتار موقرانه می توانید همه مخاطبان را با خود همراه نمایید.
 
 چنانچه برعکس ؛ شما در موقعیت سخنران و یا رییس جلسه با این چنین مواردی روبرو شدید شما مجاز به مشاجره و جر و بحث نیستید. شما می توانید از راهکار های زیر بهره ببرید .
 
 در مواجه با یک سوال بی مورد و بدون استدلال شما می توانید با آرامش از طرف بخواهید که سوال خود را تکرار نماید.
 شما در حال خرید زمان هستید تا با آرام کردن فضا پاسخ مناسبی را آماده نمایید. چنانچه پاسخ به سوال برای بیشتر مخاطبان حل شده است بهتر است با زیرکی پاسخ سوال و اعتراض را به مخاطبان واگذار نمایید.
 
 چنانچه سخنان فرد مذکور به خوبی شنیده نمی شود (که معمولا این چنین است) در خواست نمایید تا میکروفن برای ایشان آورده شود.
 
 چنانچه تعداد سوالات و افراد معترض زیاد است و یا تمایلی به پاسخ دادن نیستید بهتر است با آرامش از آنها بخواهید تا سوالات خود را در تکه ای کاغذ بنویسند و به دست عوامل اجرایی بدهند.
 
 در هر حال شما باید با تدبیر، از هم پاشیدگی مجلس جلوگیری نمایید و با آرامش به سوالات پاسخ دهید. این از اولین وظیفه های شما به عنوان رییس نشست می باشد و گر نه هر گز مدیریت این نشست ها را به عهده نگیرید.
 
 گاهی در کمپین های سیاسی فضای مراسم به گونه ای است که افراد کم تجربه بدون در نظر گرفتن قوانین کشور به ایراد سخنانی می پردازند که می تواند برای مسئولان مراسم و حتی مکان برگزاری مشکل ساز شود .
 
 به عنوان سخنران توجه داشته باشید که بعد از اتمام مراسم و یا دوران خاص ، شما پاسخگوی سوالات زیادی خواهید بود و همه کسانی که برای شما جیغ و هورا می کشیدند به دنبال مسائل خودشان هستند .
 
 به عنوان رییس نشست و مسئول مراسم توصیه می شود ضمن دادن تذکرات قانونی به صورت کتبی به سخنرانان ، در کنترل نشست به همه اعلام دارند که مواضع اشخاص ، الزاما مواضع هیات رییسه نیست و هر کس مسئول سخنان خویش می باشد.
 
 در هر صورت همیشه با کنترل احساسات می توانید مطمئن باشید که در دایره عقلانیت قرار دارید . شخصی موجه با آداب اجتماعی ممتاز و متمایز شناخته خواهید شد و منافع خود را در دراز مدت حفظ خواهید نمود. این یکی از فنون موثر برای افراد اثرگذار و ماندگار است.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد