درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 20 خرداد 1403 - 08:48   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا می‌توان بدون بک لینک زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند
  آیا بدون بک‌لینک‌ زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است
  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی
  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود
  لینکدین پروفایل های جعلی کارمندان مرتبط با شرکت استخدام روابط‌عمومی را حذف می‌کند
  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی
  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است
  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4759صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 2 شهریور 1392 - 05:32
آسیب های روابط عمومی‌های غیرحرفه‌ای
امین جلالوند - وقتی وظیفه روابط عمومی به چنان سطحی تنزل پیدا می کند که به جای تعامل پویا با مردم و رسانه ها، دغدغه اش به هم نخوردن ساعت خواب آقای رئیس می شود...
  

شارا- برای پیگیری گزارشی به کارمند روابط عمومی یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق محروم در جنوب کشور زنگ زدم و درخواست کردم که با رئیس آن دانشگاه گفت‌و‌گویی داشته باشیم، اما پاسخ این کارمند آنقدر جالب بود که حیفم آمد دیگر مخاطبان هم آن را نشنوند.

او در پاسخ به درخواست مصاحبه ما عنوان کرد که این منطقه از کشور در فصل تابستان بسیار گرم است و معمولا مردم در ساعت های بعد از ظهر استراحت می کنند بنابراین می ترسم که رئیس دانشگاه در حال استراحت باشد و ایشان را بیدار کنیم.

اصرارهای بیشتر ما هم جواب نداد و در نهایت این فعال روابط عمومی حاضر نشد که برای روشن تر شدن وضع بیمارستان های مناطق محروم کشور، ارتباط تلفنی با رئیس آن دانشگاه را فراهم کند.

شاید در وهله اول، شنیدن داستان دلسوزی کارمند روابط عمومی برای ساعت خواب رئیس دانشگاه، لبخند را برای شنونده به ارمغان بیاورد، اما وقتی به عمق این ماجرا نگاه می کنیم، می بینیم که این اتفاق خیلی هم خنده دار نیست و جای تامل زیادی دارد.

حتی برخی روابط عمومی ها پا را فراتر می گذارند و با محافظه کاری، اجازه گفت و گو با مدیر یک مجموعه دولتی را به رسانه ها نمی دهند؛ در حالی که شاید مدیر همان سازمان برای گفت وگو با رسانه ها تمایل داشته باشد، اما روابط عمومی در این شرایط به اصطلاح، کاسه داغ تر از آش می شود.

حال بیایید مرور کنیم که وظیفه روابط عمومی، ارتباط سازنده بین مسئولان سازمان، مردم و رسانه هاست و باید به قدری با درایت و تدبیر، این رابطه کاری را مستحکم و شفاف کند که سوءتفاهم ها از آن سازمان برداشته شود و مردم و رسانه ها حس کنند که آن سازمان کاملا در راستای خدمت به مردم عمل می کند.

اما وقتی وظیفه روابط عمومی به چنان سطحی تنزل پیدا می کند که به جای تعامل پویا با مردم و رسانه ها، دغدغه اش به هم نخوردن ساعت خواب آقای رئیس می شود، در چنین وضع غیرحرفه ای نمی توان توقع داشت که اخبار صحیح و مطابق با واقعیت از سوی این گونه روابط عمومی ها منتشر شود.

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)

برگرفته از: جام جم آنلاین

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است


  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید


  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است


  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند


  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد