درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 14:17   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد

  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
  زنده یاد «بیژن ناهیدی» مدیر اسبق روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی به دیار باقی شتافت
  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد
  «جشنواره روابط‌عمومی»؛ بزرگ‌ترین رویداد دانشگاهی کشور
  روابط‌عمومی‌ها عملکرد دستگاه‌ها را صادقانه با مردم درمیان بگذارند
  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47417صفحه نخست » ادامه مطلب چهارچهارشنبه، 16 تیر 1400 - 02:48
روابط‌عمومی‌در عصر جهانی شدن
این سه واژه،‌ جهانی شدن و روابط‌عمومی با همه ابهاماتی که دربردارند دارای سه نقطه مشترک می باشند: (۱) یک تاریخ قدیم و باستانی در تمدن بشریت، (۲) یک پایه بنیادین غربی، مدرن،‌ آمریکایی عصر کنونی و (۳) یک سلسله روش‌ها و متدهای کاربردی و علمی. هدف ما کوشش در شناسایی پدیده روابط‌عمومی در چارچوب توسعه و جهانی شدن است.
  

پروفسور حمید مولانا
دانشگاه امریکن در واشنگتن (آمریکا)



مقدمه


تا این اواخر نزدیکترین واژه ای که در روابط‌عمومی بین المللی عمومیت پیدا کرده بود مفهوم «توسعه» بود، جریانی که گویای اسطوره «ترقی» سال‌های بعد از جنگ دوم جهانی به شمار می‌رفت. امروز واژه «جهانی شدن» جایگزین این جریان شده است. یکی از دلایل عمومیت پیداکردن این دو واژه در دهه‌های اخیر این است که هر کس به دلخواه و میل و انتخاب خود می‌تواند جریان توسعه و جهانی شدن را تعریف و تعبیر کند. در رشته ارتباطات و اغناء و اطلاع رسانی نیز واژه «روابط‌عمومی» همانند مفاهیم توسعه و جهانی شدن عمومیت و گسترش پیدا کرده است.

این سه واژه،‌ جهانی شدن و روابط‌عمومی با همه ابهاماتی که دربردارند دارای سه نقطه مشترک می باشند: (۱) یک تاریخ قدیم و باستانی در تمدن بشریت، (۲) یک پایه بنیادین غربی، مدرن،‌ آمریکایی عصر کنونی و (۳) یک سلسله روش‌ها و متدهای کاربردی و علمی. هدف ما کوشش در شناسایی پدیده روابط‌عمومی در چارچوب توسعه و جهانی شدن است. برای این منظور سه زیرساخت اصلی قدرت جهانی امروز‌ که در اختیار دولت‌ها، بنگاه‌های بازرگانی و سازمان‌های ملی و دولتی و غیردولتی بوده و به جریان روابط‌عمومی در سطح بین المللی مربوط می‌باشد مورد بررسی قرار گرفته است:

(۱) کنترل تکنولوژی و فناوری، (۲) کنترل ثروت و مالی و سرمایه، (۳) کنترل و گسترش و ترویج بازاریابی و اطلاعات از طریق ارتباطات.

از جنبه سیاستگذاری، کارشناسان حرفه‌ای روابط‌عمومی موظف هستند که با مدیران ردیف اول موسسات و سازمان‌ها و بنگاه‌هایی که با مسایل مهم اجتماعی، اقتصادی،‌ سیاسی، فرهنگی و نظامی سروکار دارند مشاوره نموده و آن‌ها را از عواقب نامطلوب فعالیت و عملیات‌شان آگاه سازند. در حوزه و رشته سیاست خارجی، روش‌ها و متدهای روابط‌عمومی در مسیر انگاره‌سازی و تغییر و تحولات تصاویر و نظریات افکار عمومی تحت عنوان «دیپلماسی عمومی» به کار برده شده است.

هزینه‌ها و بودجه روابط‌عمومی به طور دقیق در سطح جهانی معلوم نیست ولی رقم تخمینی ۱۰۰ میلیارد دلار سالیانه به طور محافظه‌کارانه دور از حقیقت نمی‌باشد. ده بنگاه بزرگ و اولیه روابط‌عمومی در دنیا نه تنها در سطح جهانی فعالیت دارند بلکه درآمد سالیانه هر یک از آن‌ها این‌گونه سازمان‌ها را در ردیف شرکت‌های عظیم فراملی قرار می‌دهد.

شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ جهانی، به تقلید از دولت‌های ملی کوشش دارند وفاداری افکار عمومی و شهروندان را به خود جلب و جذب کنند. این‌گونه سازمان‌ها نه تنها باید واژه‌ها و مفاهیم را به فروش برسانند بلکه باید تصاویر مطلوبی به طور مداوم از خود و سازمان‌های خود به مردم ارایه دهند.

اگر رشته و حوزه روابط‌عمومی اطلاع رسانی به عامه مردم و شکل دادن به چشم‌اندازهای ما از این دنیا هستند، باید دید چه ارزش‌ها و اخلاق و باور‌های وجدانی بر فعالیت آن‌ها حکومت و نفوذ دارد. جهت جلب فهم و آگاهی جهانی به این حوزه و مشروعیت حرفه‌ای این رشته چندین پیشنهاد همراه با مفاهیم و روش‌های ویژه و نوآور برای ایجاد تحول و تنوع این پدیده ارایه می‌شود.

فهرست مطالب

مقدمه
جهانداران توسعه
روابط‌عمومی و ایدئولوژی جهانی شدن
روابط‌عمومی و روش‌های آن
دیپلماسی و روابط‌عمومی
بنگاه‌ها و بازیگران جهانی روابط‌عمومی
چه باید کرد؟ یک طرح و پیشنهاد
منابع و یادداشت‌ها


مقاله را دانلود کنید

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  چگونه به عنوان یک رهبر سؤالات واقعاً قدرتمند بپرسیم


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد