شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی یران (شارا)-|| مدیرکل روابطعمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان گفت: تلاش ما در وزارت ورزش و جوانان بر این است که به احیا و ترویج بازی های بومی و محلی و سنت ها و آئین های زیبای ایران زمین در حوزه ورزش و جوانان بپردازیم.
به گزارش شارا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر کاوه احمدی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان در وبینار روابط عمومی هیاتهای ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی سراسر کشور با تبریک میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اظهار داشت: این نشست هم اندیشی برای تبادل تجارب خوب در حوزه روابط عمومی، اطلاع رسانی و ارتباط با مخاطبان درون سازمانی و برون سازمانی برگزار شده و به همه ما برای رشد و موفقیت بیش از پیش کمک خواهد کرد.
وی افزود: تعامل و اطلاع رسانی به مخاطبان از جمله مباحث کلیدی و مهمی است که همیشه روابط عمومی ها را درگیر می کند. یک مدیر و کارمند روابط عمومی برای عملکرد بهتر باید ابتدا شناخت کافی از حوزه فعالیت خودش از جمله وظایف و اختیارات، جامعه تحت پوشش و رسانه¬های مرتبط داشته باشد و بداند چه زمانی، انجام چه اقدامی موثرتر است.
احمدی ادامه داد: براساس آمارها بیش از 20 میلیون نفر از هموطنانمان جزو جامعه روستائیان و عشایر کشور هستند. این جامعه آماری بزرگ نیازها و شرایط خاص خودش رو میطلبد، با تولید و چرخه اقتصاد کشور در ارتباط مستقیم است.
مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: سیاستگذاری و تلاش برای این سرمایه¬های گرانقدر انسانی در واقع تلاش برای سرافرازی و سربلندی ایران است و هر قدمی که به درستی برداشته شود، هم موجب ارتقای سطح سلامتی، رضایتمندی و نشاط جامعه روستایی و عشایر خواهد شد، هم مسبب رونق اقتصادی و آبادانی کشورمان است. فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی با توجه به تعدد و تنوع انجمن ها و رشته هایی که دارد، به نوعی یک وزارت ورزش و جوانان کوچک در گستره ای به وسعت تمامی روستاهای بزرگ و کوچک، نزدیک و دور افتاده ایران است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از هزار و صد بازی بومی محلی در کشور شناسایی شده و سعی بر این است با همکاری وزارت ورزش و جوانان و نهادهای مرتبط، این میراث فرهنگی ناملموس و گرانبها به نسل های بعد منتقل شود تلاش می کنیم که به احیا و ترویج بازی های بومی و محلی و سنت ها و آئین های زیبای ایران زمین بپردازیم.
احمدی تاکید کرد: همکارانمان در هیئت های استانی در حوزه روابط عمومی باید به این مسئله توجه داشته باشند که از زمان شیوع ویروس کرونا، جهان شاهد تغییرات بسیاری در حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی بوده است. نگرانی از سلامتی و آینده نامشخص و به تبع آن حال ناخوش روحی و روانی مردم در هر کجای این کره خاکی که باشند از عوارض این پاندمی آزاردهنده است. ما در هر کجای کشور پهناورمان که باشیم درک صحیحی از این شرایط میتوانیم اقدام درست را انجام دهیم.
وی افزود: روابط عمومیها هستند که با پویایی و خلاقیت و آینده نگری، می بایست از ابزار ارتباطی برای دست یافتن به اهداف فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان بهره گیرند و با مدیریت زمان، منابع و امکانات، مخاطبان را برای مشارکت در فعالیت های سلامت محور، ورزش همگانی و حضور در عرصه قهرمانی ترغیب و تشویق کنند.
احمدی گفت: در سال 98 اولین دوره رقابت های سراسری روستائیان و عشایر کشور با عنوان جام خوشه چین برگزار شد و جمعیت بزرگی از جوانان و نوجوانان در این رقابت بی نظیر شرکت کردند. این رقابت ها و فعالیت ها باعث رونق ورزش و تشویق روستائیان برای انجام فعالیت های سلامت محور می شود.
|