شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نشست هم انديشي روابط عمومي هيات‌هاي ورزش روستايي برگزار شد
چهارشنبه، 2 تیر 1400 - 14:17 کد خبر:47345
روابط عمومي‌ها هستند كه با پويايي و خلاقيت و آينده نگري، مي بايست از ابزار ارتباطي براي دست يافتن به اهداف فدراسيون و وزارت ورزش و جوانان بهره گيرند و با مديريت زمان، منابع و امكانات، مخاطبان را براي مشاركت در فعاليت هاي سلامت محور، ورزش همگاني و حضور در عرصه قهرماني ترغيب و تشويق كنند.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي يران (شارا)-|| مديركل روابط‌عمومي و اطلاع رساني وزارت ورزش و جوانان گفت: تلاش ما در وزارت ورزش و جوانان بر اين است كه به احيا و ترويج بازي هاي بومي و محلي و سنت ها و آئين هاي زيباي ايران زمين در حوزه ورزش و جوانان بپردازيم.


به گزارش شارا به نقل از پايگاه خبري وزارت ورزش و جوانان، دكتر كاوه احمدي مديركل روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ورزش و جوانان در وبينار روابط عمومي هيات‌هاي ورزش روستايي و بازي‌هاي بومي محلي سراسر كشور با تبريك ميلاد باسعادت حضرت علي بن موسي الرضا(ع) اظهار داشت: اين نشست هم انديشي براي تبادل تجارب خوب در حوزه روابط عمومي، اطلاع رساني و ارتباط با مخاطبان درون سازماني و برون سازماني برگزار شده و به همه ما براي رشد و موفقيت بيش از پيش كمك خواهد كرد.


وي افزود: تعامل و اطلاع رساني به مخاطبان از جمله مباحث كليدي و مهمي است كه هميشه روابط عمومي ها را درگير مي كند. يك مدير و كارمند روابط عمومي براي عملكرد بهتر بايد ابتدا شناخت كافي از حوزه فعاليت خودش از جمله وظايف و اختيارات، جامعه تحت پوشش و رسانه¬هاي مرتبط داشته باشد و بداند چه زماني، انجام چه اقدامي موثرتر است.


احمدي ادامه داد: براساس آمارها بيش از 20 ميليون نفر از هموطنانمان جزو جامعه روستائيان و عشاير كشور هستند. اين جامعه آماري بزرگ نيازها و شرايط خاص خودش رو مي‌طلبد، با توليد و چرخه اقتصاد كشور در ارتباط مستقيم است.


مديركل روابط عمومي وزارت ورزش و جوانان تصريح كرد: سياست‌گذاري و تلاش براي اين سرمايه¬هاي گرانقدر انساني در واقع تلاش براي سرافرازي و سربلندي ايران است و هر قدمي كه به درستي برداشته شود، هم موجب ارتقاي سطح سلامتي، رضايتمندي و نشاط جامعه روستايي و عشاير خواهد شد، هم مسبب رونق اقتصادي و آباداني كشورمان است. فدراسيون ورزش روستايي و بازي هاي بومي محلي با توجه به تعدد و تنوع انجمن ها و رشته هايي كه دارد، به نوعي يك وزارت ورزش و جوانان كوچك در گستره اي به وسعت تمامي روستاهاي بزرگ و كوچك، نزديك و دور افتاده ايران است.


وي خاطرنشان كرد: بيش از هزار و صد بازي بومي محلي در كشور شناسايي شده و سعي بر اين است با همكاري وزارت ورزش و جوانان و نهادهاي مرتبط، اين ميراث فرهنگي ناملموس و گرانبها به نسل هاي بعد منتقل شود تلاش مي كنيم كه به احيا و ترويج بازي هاي بومي و محلي و سنت ها و آئين هاي زيباي ايران زمين بپردازيم.


احمدي تاكيد كرد: همكارانمان در هيئت هاي استاني در حوزه روابط عمومي بايد به اين مسئله توجه داشته باشند كه از زمان شيوع ويروس كرونا، جهان شاهد تغييرات بسياري در حوزه ارتباطات و اطلاع رساني بوده است. نگراني از سلامتي و آينده نامشخص و به تبع آن حال ناخوش روحي و رواني مردم در هر كجاي اين كره خاكي كه باشند از عوارض اين پاندمي آزاردهنده است. ما در هر كجاي كشور پهناورمان كه باشيم درك صحيحي از اين شرايط مي‌توانيم اقدام درست را انجام دهيم.


وي افزود: روابط عمومي‌ها هستند كه با پويايي و خلاقيت و آينده نگري، مي بايست از ابزار ارتباطي براي دست يافتن به اهداف فدراسيون و وزارت ورزش و جوانان بهره گيرند و با مديريت زمان، منابع و امكانات، مخاطبان را براي مشاركت در فعاليت هاي سلامت محور، ورزش همگاني و حضور در عرصه قهرماني ترغيب و تشويق كنند.


احمدي گفت: در سال 98 اولين دوره رقابت هاي سراسري روستائيان و عشاير كشور با عنوان جام خوشه چين برگزار شد و جمعيت بزرگي از جوانان و نوجوانان در اين رقابت بي نظير شركت كردند. اين رقابت ها و فعاليت ها باعث رونق ورزش و تشويق روستائيان براي انجام فعاليت هاي سلامت محور مي شود.