درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 11:57   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟
  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟
  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران
  چگونه از "تئاتر موفقیت" در اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی خود اجتناب کنید
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47236صفحه نخست » ادامه مطلب سهسه شنبه، 11 خرداد 1400 - 20:54
مدیرعامل بیمه تعاون: وظیفه اصلی روابط عمومی‌های صنعت بیمه جلب اعتماد مردم است
مهمترین مساله به اعتقاد من حفظ اعتماد و باور ذینفعان صنعت بیمه است. ما باید یادآوری کنیم که صنعت بیمه تنها دست گیرنده ندارد بلکه ما حامی و همراه مشتریان خود در شرایط سخت هستیم. بعنوان مثال اجرای طرح های مختلف توسط شرکت های بیمه ای در حمایت از مشتریان خود نظیر بیمه توقف کسب و کار، بیمه کرونا، تخفیف ها و تسهیلات در نظر گرفته شده برای خدماتی نظیر بیمه درمان و غیره می تواند جامعه را به نقش پررنگ بیمه در ایفای نقش حامی و آینده نگر به مشتریان معرفی کند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| دکتر یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون وظیفه اصلی و حیاتی روابط عمومی‌های صنعت بیمه را کاهش ریسک‌گریزی فرهنگی و جلب اعتماد مردم به بهره‌گیری از خدمات صنعت بیمه درهمه اقشار و طبقات اجتماعی می داند و معتقد است گام‌های اساسی روابط عمومی‌های صنعت بیمه باید در راستای لزوم تطابق طرح‌ها و پوشش‌های بیمه‌ای با ویژگی‌های ساختار فرهنگی جامعه؛ برنامه‌ریزی آموزشی در مقاطع تحصیلی مختلف به منظور آشنایی بیشتر با فرهنگ بیمه؛ شناسایی ترکیب‌های ناسازگار با فرهنگ بیمه و تلاش برای اصلاح یا حذف آنها و افزایش آگاهی عمومی نسبت به فرهنگ بیمه باشد. 27 اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط‌عمومی بهانه ای شد که گفتگویی با ایشان انجام دهیم که ماحصل آنرا در زیر می خوانید:


آقای دکترممنون که دراین گفتگو شرکت کردید، حضرتعالی نقش روابط عمومی ها در توسعه فرهنگ بیمه را چگونه ارزیابی می کنید؟


قبل از پاسخ به این سئوال باید ابتدا دید مشکل توسعه فرهنگ بیمه درکشور چیست تا بتوان برای آن راه حل مناسب را تجویز کرد. براساس مطالعات انجام شده بر روی فرهنگ های ملی در 64 کشور مشخص شده است که 4 ویژگی مشترک را می توان در این فرهنگ ها بازشناسایی کرد. یکی از این 4 ویژگی که بنظر می رسد با موضوع بحث ما در ارتباط باشد مساله ای است بنام ریسک‌‌گریزی یا اجتناب از عدم‌ قطعیت. در جوامعی که ریسک گریزی ویژگی حاکم آن ها شناخته می شود، بیمه با کمترین میزان توجه روبرو است زیرا در این جوامع بیمه گزاری نوعی ریسک و هزینه است و مردم به آن بی توجه هستند.


طبیعی است که این امر ریشه در آموزه های قدیمی و کهن یک جامعه دارد، فرهنگ ملی، نقطه استراتژیکی برای اشاعه فرهنگ بیمه است و بنابراین برای رفع مشکلات باید با شناسایی نقاط قوت و ضعف فرهنگ ملی در خصوص برنامه‌ریزی برای فرهنگ‌سازی اقدام کرد.


نکته مهم دیگر آن که برای توسعه بیمه در کشور نیازمند توسعه اقتصادی هستیم که این امر نیز در گروه ثبات و شرایط پایدار بلند مدت است. فراموش نکنیم که بیمه تنها به منظور کاهش خطر در فعالیت های اقتصاد کاربرد ندارد بلکه نقش تعیین کننده ای در تجمیع و افزایش سرمایه و در نتیجه رشد سرمایه گذاری خواهد داشت. لذا هر قدرفرهنگ توسعه در کشور رشد پیدا کند، میزان آرامش و اطمینان از آینده افزایش یافته و به توسعه منجر خواهد شد.


با این مقدمه باید گفت وظیفه اصلی و حیاتی روابط عمومی‌های صنعت بیمه باید کاهش ریسک‌گریزی فرهنگی و جلب اعتماد مردم به بهره‌گیری از خدمات صنعت بیمه در همه اقشار و طبقات اجتماعی باشد. بنابراین معتقدم که گام‌های اساسی روابط عمومی‌های صنعت بیمه باید در راستای لزوم تطابق طرح‌ها و پوشش‌های بیمه‌ای با ویژگی‌های ساختار فرهنگی جامعه؛ برنامه‌ریزی آموزشی در مقاطع تحصیلی مختلف به منظور آشنایی بیشتر با فرهنگ بیمه؛ شناسایی ترکیب‌های ناسازگار با فرهنگ بیمه و تلاش برای اصلاح یا حذف آنها و افزایش آگاهی عمومی نسبت به فرهنگ بیمه باشد.


آیا روابط عمومی های شرکت های بیمه ای توانسته اند این وظایف را به نحو احسن انجام دهند؟


پاسخ به این سئوال کار سختی است. بسیاری از شرکت های بیمه ای در ایران بسیار جوان هستند. همچنین صنعت بیمه در ایران متاثر از شرایط پیرامونی خود است. نمی توان انتظار داشت که با وجود نقایص یا کاستی ها در دیگر بخش ها صنعت بیمه بتواند براحتی به حرکت خود ادامه دهد. با این وجود من معتقدم گام های بسیار مناسبی تاکنون برداشته شده است. اگرچه همچنان تا دستیابی به اهداف و ایده آل ها فاصله چشمگیری وجود دارد.


بسیاری از طرح های بیمه ای در ایران نوظهور و جدید بشمار می آیند. مشکلات و کمبود حمایت های قانونی نیز بر این مساله افزوده است. ولی در مجموع می توان گفت دستاوردهای بسیار چشمگیری در حوزه روابط عمومی صنعت بیمه را شاهد هستیم. تنوع تبلیغات و روش های اطلاع رسانی و نوآوری های بسیاری در سال های اخیر را شاهد هستیم. با این وجود لازم است که به این بخش توجه ویژه تری داشت تا شاهد اتفاقات بسیار بهتری در این بخش باشیم.


تشکیل جلسات منظم روابط عمومی های شرکت های بیمه ای چه دستاوری تاکنون داشته است؟


اشتراک گذاری اطلاعات و بهره گیری از تجارب یکی از بهترین و موثرترین روش‌های تبادل اطلاعات است که در صورت برنامه ریزی صحیح می تواند موجب رشد و تقویت روابط عمومی های بیمه ای شود. البته نباید فراموش کرد که در جریان این روند ممکن است در بسیاری از موارد هم ما شاهد آزمون و خطا باشیم. ولی به عنوان یک مدیر ارشد صنعت بیمه خوشحال هستم که اکنون شاهد تشکیل یک نظام ارتباطی و شبکه ای از روابط عمومی های صنعت بیمه هستیم که بصورت مدون و منظم در حال برگزاری جلسات هستند و به این ترتیب می توانیم در آینده ای نه چندان دور شاهد رشد هر چه بیشتر روابط عمومی های این صنعت و تحولات عمیق در سیستم های ارتباطی و تبلیغی باشیم.


در شرابط اقتصادی متاثر از شیوع کرونا روابط عمومی های صنعت بیمه در جهت رشد و توسعه بیمه در جامعه چه برنامه هایی باید داشته باشند؟


مهمترین مساله به اعتقاد من حفظ اعتماد و باور ذینفعان صنعت بیمه است. ما باید یادآوری کنیم که صنعت بیمه تنها دست گیرنده ندارد بلکه ما حامی و همراه مشتریان خود در شرایط سخت هستیم. بعنوان مثال اجرای طرح های مختلف توسط شرکت های بیمه ای در حمایت از مشتریان خود نظیر بیمه توقف کسب و کار، بیمه کرونا، تخفیف ها و تسهیلات در نظر گرفته شده برای خدماتی نظیر بیمه درمان و غیره می تواند جامعه را به نقش پررنگ بیمه در ایفای نقش حامی و آینده نگر به مشتریان معرفی کند.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد