درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 8 خرداد 1403 - 11:18   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند

  مایکروسافت Copilot+ را معرفی می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

اعتماد به هوش مصنوعی

  اعتماد به هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند

  رئیس هوش مصنوعی متا می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ به هوش انسان نمی‌رسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند
  طوفان رسانه‌ای چیست؟
  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد
  سه نکته برای بازسازی گذشته خود
  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟
  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل
  قطعی بینگ نشان می‌دهد که جستجوی گوگل چقدر واقعاً رقیب کمی دارد
  چگونه تیم روابط‌عمومی می‌تواند به شما در متعادل کردن رشد و فرهنگ شاد کمک کند؟
  هم‌افزایی روابط‌عمومی‌های صنعت بیمه برای توسعه فرهنگ پذیری خدمات بیمه در جامعه
  اضطراب محل کار: بینش و استراتژی‌ها برای غلبه بر آن
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47177صفحه نخست » ادامه مطلب یکچهارشنبه، 5 خرداد 1400 - 07:45
جایگاه ویژه روابط عمومی در صنعت بیمه
روابط‌عمومی جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برای بنگاه‌های اقتصادی خصوصاً در صنعت بیمه دارد به همین دلیل علاوه بر فراهم کردن بستر فعالیت برای توسعه آن، باید نقش بیشتری به این واحد سازمانی داده شود تا در جهت حداکثر کردن منافع ذینفعان تلاش کرده و با بهره‌گیری از ابزارهای متنوع ارتباطی، آگاهی جامعه را نسبت به خدمات صنعت بیمه افزایش داده و یک نگرش تازه از این صنعت در اذهان مخاطبان ایجاد کند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| با دکتر جعفری مدیرعامل بیمه سینا درباره اهداف، برنامه ها و مهم ترین استراتژی های روابط عمومی صنعت بیمه به گفت و گو نشستیم. وی معتقد است روابط‌عمومی جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برای بنگاه‌های اقتصادی خصوصاً در صنعت بیمه دارد به همین دلیل علاوه بر فراهم کردن بستر فعالیت برای توسعه آن، باید نقش بیشتری به این واحد سازمانی داده شود تا در جهت حداکثر کردن منافع ذینفعان تلاش کرده و با بهره‌گیری از ابزارهای متنوع ارتباطی، آگاهی جامعه را نسبت به خدمات صنعت بیمه افزایش داده و یک نگرش تازه از این صنعت در اذهان مخاطبان ایجاد کند.

 

در ادامه مشروح این گفتگو را می خوانید:


آقای دکتر جعفری ممنون که در این گفتگو شرکت کردید به عنوان سوال اول نقش روابط عمومی ها در توسعه فرهنگ بیمه را حضرتعالی چگونه ارزیابی می کنید؟


روابط‌عمومی به عنوان رکن اصلی نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی هر مجموعه، نقش تعیین کننده‌ای در افزایش آگاهی‌ آحاد جامعه، فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی بر عهده دارد و اکنون که در عصر ارتباطات به سر می‌بریم، نمی‌توان نقش روابط عمومی را در پیشبرد اهداف‌ کلان سازمانی و فراسازمانی نادیده گرفت. گرچه روابط عمومی در صنعت بیمه با پیچیدگی‌های بیشتری همراه است زیرا محصولی که بیمه‌ها به جامعه ارائه می‌کنند ناملموس بوده و توسعه این فرهنگ و ترویج استفاده از آن به سادگی اتفاق نمی‌افتد. در این میان، نباید از نقش رسانه‌ها به عنوان همراهان موثر روابط عمومی در زمینه توسعه فرهنگ بیمه غافل شد چراکه رسانه‌ها می توانند با پرداختن به ابعاد مختلف صنعت بیمه به زبان عام، مخاطبان را با محصولات بیمه ای آشنا کرده و اطمینان آنها را جلب کنند.
از سوی دیگر، روابط عمومی‌ها می‌توانند با طراحی یک برنامه راهبردی و تعیین نقش رسانه‌ها در کنار سایر مولفه‌های مورد نیاز تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی در این برنامه، فرهنگ بیمه را در جامعه رشد دهند.

تشکیل جلسات منظم روابط عمومی‌های شرکت‌های بیمه تاکنون چه دستاوردی داشته است؟


خوشبختانه جلسات روابط عمومی‌های صنعت بیمه در قالب شورای هماهنگی در بیمه مرکزی و همین طور در کارگروه سندیکا و با هدف همسو کردن اقدامات کلان روابط عمومی‌ها در حال برگزاری است و تا جایی که بنده اطلاع دارم در بسیاری از موارد از قبیل برگزاری همایش ها و مناسبت‌های مختلف تصمیمات واحدی گرفته‌اند که منجر به حرکت منسجم صنعت بیمه شده است.


همچنین در زمینه مسائل رسانه‌ای پیرامون صنعت بیمه یا نوع خدمات آن نیز در این جلسات، تصمیماتی متناسب اخذ می‌شود تا وحدت رویه در بین شرکت‌های بیمه شکل بگیرد و پیام واحدی از درون صنعت بیمه به جامعه منتقل شود.

در شرایط اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا، روابط عمومی‌های صنعت بیمه برای رشد و توسعه بیمه در جامعه چه برنامه‌هایی باید داشته باشند؟


در دوران شیوع ویروس کرونا ارتباطات مجازی به نسبت ارتباطات حضوری و چهره به چهره بیشتر نمود پیدا کرد و این موضوع با توجه به ویژگی فراگیری فضای مجازی در بین اقشار مختلف ، حساسیت کار روابط عمومی و تاثیرگذاری آن را بیشتر کرده است.
روابط عمومی‌ها ابزارهای متنوعی برای رشد و توسعه در اختیار دارند که با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی در جهان هر روز بر تعداد آنها افزوده خواهد شد اما به طور کلی تشریح خدمات متنوع بیمه همراه با پوشش های جدیدی که شرکت‌های بیمه برای آرامش خیال مردم و بیماران مبتلا به کرونا طراحی کرده‌اند در قالب‌های متنوع تصویری، نمایشی و چند رسانه‌ای می‌تواند موثر باشد.


همچنین، طراحی خدمات بیمه‌ای برای پوشش بیماری کرونا این پیام را به جامعه منتقل می‌کند که صنعت بیمه در تمامی شرایط و متناسب با نیاز جامعه برای ارائه خدمت به مردم آماده است و انتقال صحیح و هوشمندانه این پیام به آحاد مردم می تواند به توسعه فرهنگ بیمه منجر شود.


از سوی دیگر، توجه به اقداماتی که در حوزه مسئولیت اجتماعی تعریف می‌شود و اهتمام روابط عمومی‌ها به انجام این رسالت در جامعه به نقش‌آفرینی بیشتر صنعت بیمه در رفع ناهنجاری‌های ناشی از متغیر کرونا کمک می‌کند.


علاوه بر این، بیماری کرونا باعث رکود بسیاری از کسب و کارها در این دوران شده و در این شرایط می‌توان به معرفی هرچه بیشتر رشته‌های بیمه زندگی و غیرزندگی به ویژه بیمه عمر و حوادث با پوشش کرونا و بیمه‌های مهندسی و مسئولیت به زبان ساده و روان پرداخت تا صاحبان مشاغل مختلف اطلاعات کافی در این خصوص داشته باشند و بتوانند از ضرر و زیان‌های مالی و جانی احتمالی در این شرایط دشوار جلوگیری کنند.

و سخن آخر


روشن است که روابط عمومی جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برای بنگاه‌های اقتصادی خصوصاً در صنعت بیمه دارد به همین دلیل علاوه بر فراهم کردن بستر فعالیت برای توسعه آن، باید نقش بیشتری به این واحد سازمانی داده شود تا در جهت حداکثر کردن منافع ذینفعان تلاش کرده و با بهره‌گیری از ابزارهای متنوع ارتباطی، آگاهی جامعه را نسبت به خدمات صنعت بیمه افزایش داده و یک نگرش تازه از این صنعت در اذهان مخاطبان ایجاد کند.


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 کشور برتر برای سفر در سال 2024، طبق مجمع جهانی اقتصاد


  جنجال هوش مصنوعی ادوبی: خلاقان در برابر ربات‌ها؟


  اضطراب محل کار: بینش و استراتژی‌ها برای غلبه بر آن


  دکتر عقیلی، نمادی از تعهد و تلاش در عرصه علوم ارتباطات


  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند


  از شمار دو چشم یک تن کم


  پیام تسلیت موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت درگذشت دکتر سید وحید عقیلی


  پیام تسلیت انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت درگذشت دکتر سید وحید عقیلی


  نکاتی برای تصمیم‌گیری استراتژیک در شرایط عدم اطمینان


  هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسی کامپیوتر کوانتومی را متحول می‌کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد