درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 11:19   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
  پنج‌گانه‌ی اطلاعات: غول‌های اینترنتی در حال تغییر جهان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47177صفحه نخست » ادامه مطلب یکچهارشنبه، 5 خرداد 1400 - 08:21
جایگاه ویژه روابط عمومی در صنعت بیمه
روابط‌عمومی جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برای بنگاه‌های اقتصادی خصوصاً در صنعت بیمه دارد به همین دلیل علاوه بر فراهم کردن بستر فعالیت برای توسعه آن، باید نقش بیشتری به این واحد سازمانی داده شود تا در جهت حداکثر کردن منافع ذینفعان تلاش کرده و با بهره‌گیری از ابزارهای متنوع ارتباطی، آگاهی جامعه را نسبت به خدمات صنعت بیمه افزایش داده و یک نگرش تازه از این صنعت در اذهان مخاطبان ایجاد کند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| با دکتر جعفری مدیرعامل بیمه سینا درباره اهداف، برنامه ها و مهم ترین استراتژی های روابط عمومی صنعت بیمه به گفت و گو نشستیم. وی معتقد است روابط‌عمومی جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برای بنگاه‌های اقتصادی خصوصاً در صنعت بیمه دارد به همین دلیل علاوه بر فراهم کردن بستر فعالیت برای توسعه آن، باید نقش بیشتری به این واحد سازمانی داده شود تا در جهت حداکثر کردن منافع ذینفعان تلاش کرده و با بهره‌گیری از ابزارهای متنوع ارتباطی، آگاهی جامعه را نسبت به خدمات صنعت بیمه افزایش داده و یک نگرش تازه از این صنعت در اذهان مخاطبان ایجاد کند.

 

در ادامه مشروح این گفتگو را می خوانید:


آقای دکتر جعفری ممنون که در این گفتگو شرکت کردید به عنوان سوال اول نقش روابط عمومی ها در توسعه فرهنگ بیمه را حضرتعالی چگونه ارزیابی می کنید؟


روابط‌عمومی به عنوان رکن اصلی نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی هر مجموعه، نقش تعیین کننده‌ای در افزایش آگاهی‌ آحاد جامعه، فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی بر عهده دارد و اکنون که در عصر ارتباطات به سر می‌بریم، نمی‌توان نقش روابط عمومی را در پیشبرد اهداف‌ کلان سازمانی و فراسازمانی نادیده گرفت. گرچه روابط عمومی در صنعت بیمه با پیچیدگی‌های بیشتری همراه است زیرا محصولی که بیمه‌ها به جامعه ارائه می‌کنند ناملموس بوده و توسعه این فرهنگ و ترویج استفاده از آن به سادگی اتفاق نمی‌افتد. در این میان، نباید از نقش رسانه‌ها به عنوان همراهان موثر روابط عمومی در زمینه توسعه فرهنگ بیمه غافل شد چراکه رسانه‌ها می توانند با پرداختن به ابعاد مختلف صنعت بیمه به زبان عام، مخاطبان را با محصولات بیمه ای آشنا کرده و اطمینان آنها را جلب کنند.
از سوی دیگر، روابط عمومی‌ها می‌توانند با طراحی یک برنامه راهبردی و تعیین نقش رسانه‌ها در کنار سایر مولفه‌های مورد نیاز تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی در این برنامه، فرهنگ بیمه را در جامعه رشد دهند.

تشکیل جلسات منظم روابط عمومی‌های شرکت‌های بیمه تاکنون چه دستاوردی داشته است؟


خوشبختانه جلسات روابط عمومی‌های صنعت بیمه در قالب شورای هماهنگی در بیمه مرکزی و همین طور در کارگروه سندیکا و با هدف همسو کردن اقدامات کلان روابط عمومی‌ها در حال برگزاری است و تا جایی که بنده اطلاع دارم در بسیاری از موارد از قبیل برگزاری همایش ها و مناسبت‌های مختلف تصمیمات واحدی گرفته‌اند که منجر به حرکت منسجم صنعت بیمه شده است.


همچنین در زمینه مسائل رسانه‌ای پیرامون صنعت بیمه یا نوع خدمات آن نیز در این جلسات، تصمیماتی متناسب اخذ می‌شود تا وحدت رویه در بین شرکت‌های بیمه شکل بگیرد و پیام واحدی از درون صنعت بیمه به جامعه منتقل شود.

در شرایط اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا، روابط عمومی‌های صنعت بیمه برای رشد و توسعه بیمه در جامعه چه برنامه‌هایی باید داشته باشند؟


در دوران شیوع ویروس کرونا ارتباطات مجازی به نسبت ارتباطات حضوری و چهره به چهره بیشتر نمود پیدا کرد و این موضوع با توجه به ویژگی فراگیری فضای مجازی در بین اقشار مختلف ، حساسیت کار روابط عمومی و تاثیرگذاری آن را بیشتر کرده است.
روابط عمومی‌ها ابزارهای متنوعی برای رشد و توسعه در اختیار دارند که با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی در جهان هر روز بر تعداد آنها افزوده خواهد شد اما به طور کلی تشریح خدمات متنوع بیمه همراه با پوشش های جدیدی که شرکت‌های بیمه برای آرامش خیال مردم و بیماران مبتلا به کرونا طراحی کرده‌اند در قالب‌های متنوع تصویری، نمایشی و چند رسانه‌ای می‌تواند موثر باشد.


همچنین، طراحی خدمات بیمه‌ای برای پوشش بیماری کرونا این پیام را به جامعه منتقل می‌کند که صنعت بیمه در تمامی شرایط و متناسب با نیاز جامعه برای ارائه خدمت به مردم آماده است و انتقال صحیح و هوشمندانه این پیام به آحاد مردم می تواند به توسعه فرهنگ بیمه منجر شود.


از سوی دیگر، توجه به اقداماتی که در حوزه مسئولیت اجتماعی تعریف می‌شود و اهتمام روابط عمومی‌ها به انجام این رسالت در جامعه به نقش‌آفرینی بیشتر صنعت بیمه در رفع ناهنجاری‌های ناشی از متغیر کرونا کمک می‌کند.


علاوه بر این، بیماری کرونا باعث رکود بسیاری از کسب و کارها در این دوران شده و در این شرایط می‌توان به معرفی هرچه بیشتر رشته‌های بیمه زندگی و غیرزندگی به ویژه بیمه عمر و حوادث با پوشش کرونا و بیمه‌های مهندسی و مسئولیت به زبان ساده و روان پرداخت تا صاحبان مشاغل مختلف اطلاعات کافی در این خصوص داشته باشند و بتوانند از ضرر و زیان‌های مالی و جانی احتمالی در این شرایط دشوار جلوگیری کنند.

و سخن آخر


روشن است که روابط عمومی جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برای بنگاه‌های اقتصادی خصوصاً در صنعت بیمه دارد به همین دلیل علاوه بر فراهم کردن بستر فعالیت برای توسعه آن، باید نقش بیشتری به این واحد سازمانی داده شود تا در جهت حداکثر کردن منافع ذینفعان تلاش کرده و با بهره‌گیری از ابزارهای متنوع ارتباطی، آگاهی جامعه را نسبت به خدمات صنعت بیمه افزایش داده و یک نگرش تازه از این صنعت در اذهان مخاطبان ایجاد کند.


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد