درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 08:00   

بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد

  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد


ادامه ادامه مطلب یک

علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»

  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقش تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی در ایجاد افسردگی و اضطراب
  اپل با شش طرح لوگوی جدید و خیره‌کننده ما را شگفت‌زده می‌کند
  چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  پدیده تکنو فرهنگ و استحاله فرهنگ
  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»
  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد
  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی
  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت
  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»
  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46737صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 21 فروردین 1400 - 14:22
رسانه و روابط عمومی در مناطق آزاد یعنی آینه های روبرو
یادداشت فرزین سوادکوهی، روزنامه نگار - باید پذیرفت رسانه و روابط‌عمومی در حوزه مناطق آزاد اهل یک قبیله اند و به آینه هایی روبروی هم می مانند که هر حرکتی در یکی از آنها بر آن دیگری نیز تاثیر می گذارد و ثبت می شود. مناطق آزاد ایران حتی به گردپای مناطقی مانند جبل علی نرسیده اند.این واقعیت تلخ را نمی توان پشت تعارفات رایج خبری و موج های رسانه ای و تفرعن های مدیریتی پنهان کرد.باید آستین ها را بالا زد و هرچه زودتر دست به کار شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اگر با خود صادق باشیم خیلی زود در خواهیم یافت که برغم این که می دانستیم مناطق آزاد اقتصادی و تجاری همواره استعدادهای فراوانی برای خلق ارزش افزوده داشته اند، اما هیچگاه آنها را آنطور که باید جدی نگرفته ایم.رسانه ها این موضوع را بارها به ما گوشزد کرده اند اما به آنها وقعی ننهاده ایم.

ما همواره در امر توسعه ،بیشتر تمایل به شوآف و نمایش و تعریف و تکلف داشته ایم.هر مدیری در دوره کاری خود در مناطق آزاد تلاش کرده از خود و دوران مدیریتی اش اثری باقی بگذارد که سال ها بعد، همه یک صدا بگویند هم او بوده که چه ها کرده و چه!

غافل از این که این تلاش ها هرگز مناطق آزاد کشور را دچار تحولات مثبت دندان گیری نکرده است.

اگر منتقدین گلایه می کنند که مناطق آزاد کشور از مزایای ماهوی آن استفاده می کنند ولی حاصل کارشان می شود دروازه ای برای واردات ، نباید شگفت زده ویا دلخور شد.

براستی کدام یک از مناطق آزاد در کشور ما عاملی برای توسعه صادرات بوده است؟ چرا این تصور باطل بوجود آمد که اگر الگوی توریستی یک منطفه مانند کیش که ظرفیت گردشگری دارد را برداریم ودر دیگر مناطق آزاد و ویژه تجاری پیاده کنیم به همان نسبت موفق خواهیم بود؟

چرا حدود سی سال دیرتر در منطقه آزاد چابهار متوجه شدیم که در همین مکران می توان صنایع نفتی را آنچنان توسعه داد که ادبیات نفت کشور به سوی رشد اقتصادی متمایل شود؟ مگر اهالی رسانه هشدارهای لازم را به این مدیران ندادند؟

چرا مدیران همین منطقه آزاد چابهار سال هاست با رسانه ها قطع ارتباط کرده اند و گمان می کنند خود به تنهایی می توانند کاربه زعم خود توسعه ای را پیش ببرند؟

در قراردادهای چین و هند با ایران در منطقه آزاد چابهار چه نهفته است که رسانه ها از ان هیچ خبری ندارند؟ ویا قرار شده خبری نداشته باشند؟

این منطقه از گرداب تحریم ها بیرون آمده است اما این وزارت نفت است که تحقیقات ده ها ساله اش در باب احداث ترمینال نفتی جاسک و یا ابر پروژه خط لوله گوره-جاسک می تواند منطقه را به تحولی چشمگیر برساند و نه مدیران این منطقه آزاد.

این خیالی خام است که منطقه آزاد انزلی تصور می کند اگر راه آهن رشت به آنجا برسد کل بازار کشورهای سی ای اس را قبضه خواهد کرد.زیر ساخت های این تصاحب تجاری هرگز حتی تعریقف هم نشده است.

مشخص نیست مدیران از مناطق آزاد کشور چه می خواهند که هیچکدام به آن نمی رسند.آخرین مدل اتومبیل های خارجی را هم از کیش وارد کشور می کنیم و هم از اروند. انواع شکلات و شیرینی هم در قشم پیدا می شود وهم در چابهار. و معلوم نیست چرا همچنان گمان ما این است که سوله زدن در دیاری که معافیت مالیاتی دارد برای هرجور کاری مناسب خواهد بود.

وقتی مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی نوشت" بررسی بودجه سازمان‌های مناطق آزاد نشان می‌دهد که این مناطق به اهداف صادراتی و سرمایه گذاری خود دست نیافته اند و ادامه روال فعلی بیهوده است " چرافکر بکری برای این موضوع نکردیم؟

اگر اقتصاد دلال مآب رایج این روزهای ما به ما اجازه بدهد می توانیم قبل از آن که تحریم خارجی ما را بیازارد خود برای خلق ارزش افزوده کمر همت ببندیم.

رسانه ها مدت هاست تلاش می کنند دست به دست مدیران مناطق آزاد بدهند تا در عین این که تدابیراتخاذ شده مدیریتی این مناطق را به اطلاع عموم می رسانند، نقشه راه توسعه ای مناطق ازاد را هم یاد آوری کنند اما عملا منفعل مانده اند.

به نظر می رسد مدیران ارشد مناطق آزاد از رسانه ها توقع دارند که به جای کار خبرنگاری، "خبر بیاری" را سرلوحه کار خود قرار دهند و پرواضح است که رسانه ها چنین نخواهند کرد.

باید پذیرفت رسانه و روابط‌عمومی در حوزه مناطق آزاد اهل یک قبیله اند و به آینه هایی روبروی هم می مانند که هر حرکتی در یکی از آنها بر آن دیگری نیز تاثیر می گذارد و ثبت می شود. مناطق آزاد ایران حتی به گردپای مناطقی مانند جبل علی نرسیده اند.این واقعیت تلخ را نمی توان پشت تعارفات رایج خبری و موج های رسانه ای و تفرعن های مدیریتی پنهان کرد.باید آستین ها را بالا زد و هرچه زودتر دست به کار شد.
 

منبع: https://www.manateghasia.ir


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راهکارهای مسئولیت‌‌‌ اجتماعی


  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت


  ‌دیجیتال‌سازی روابط‌عمومی


  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»


  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟


  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد