درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 19 خرداد 1403 - 23:28   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا بدون بک‌لینک‌ زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است
  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی
  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود
  لینکدین پروفایل های جعلی کارمندان مرتبط با شرکت استخدام روابط‌عمومی را حذف می‌کند
  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی
  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است
  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»
  جذب و حفظ استعدادها در روابط‌عمومی: چالش‌ها و راه‌حل‌ها
  دبیرکل سازمان ملل خواستار ممنوعیت تبلیغات سوخت های فسیلی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46601صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 24 اسفند 1399 - 09:34
اصلی‌ترین حقایق برگرفته از نظرسنجی «دیدگاه‌های آمریکایی 2020» که توسط گالوپ و بنیاد نایت صورت گرفت
یافته‎‌های حاصل از نظرسنجی دیدگاه‌های آمریکایی درباره‎ رسانه‌‎های خبری
اگر یک ژورنالیست هستید، امیدوارم که به‌دقت بخوانید - یک تست ساده برای هر خبرنگار که خواهان تغییر برداشت‌های فوق در سال 2021 است: چند بار شده که دیدگاه‌های مغایر با نظر خودتان را با رعایت انصاف و احترام ارائه دهید؟ حتی یک پرسش مرتبط‌‌تر می‌تواند چنین باشد: چه تعداد از افرادی که با آن‎ها مخالفت می‎کنید، کماکان باور دارند که گزارش‎های شما منصفانه هستند؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در سال 2020، گالوپ به‌عنوان رهبر عقیده‌پژوهی دنیا تصمیم گرفت که احساس آمریکایی‌ها درباره‎ رسانههای خبری را ارزیابی کند.


به گزارش شارا، بر اساس نظرسنجی «دیدگاه ‎های آمریکایی 2020» که توسط گالوپ و بنیاد نایت صورت گرفت، «بدبینی نسبت به جبهه ‎گیری متعصبانه‌ رسانه‎ های خبری در زمینه‎ ارائه‎ اطلاعات معتبر و واقعی» افزایش یافت.


نظرسنجی گالوپ و نایت با حضور بیش از 20 هزار بزرگ‌سال آمریکایی صورت گرفت. آن‌ها این داده‌ها را در حدفاصل 8 نوامبر 2019 و 16 فوریه‎ 2020 گردآوری کردند. باید اشاره شود که این داده‌ها پیش از سلطه‌ کامل پاندمی کووید-19 بر چرخه‎ اخبار گردآوری شدند که در ادامه، رقیبی همچون ناآرامی‎ ها و دعواهای چرخه‎ انتخابات هم سر برآورد و رسانه‎ ها عموماً بخشی از این داستان‌ها بودند.


گالوپ و بنیاد نایت در گزارش 2020 خود گفتند که «آمریکایی‌ها نه ‎تنها اعتماد خود به مفهوم رسانه‎ بی‌طرف را از دست داده ‎اند، بلکه اعتقاد دارند رسانه‎ های خبری همواره پشتیبان افتراق جناحی هستند».


در آنِ واحد، شرکت‎کنندگان نظرسنجی کماکان رسانه‎ های خبری کارآمد و غیرمتعصب را ازجمله اجزای اساسی یک دموکراسی سالم می‌دانند.

 


این یک برداشت عمومی است. بیایید جزئیات برخی از این داده ‎ها را بررسی کنیم:


• 81 درصد از آمریکایی‌ها اعتقاد دارند که رسانه‌های خبری، از اجزای اساسی دموکراسی هستند.


• 88 درصد از آمریکایی‌ها اعتقاد دارند که رسانه‎ های خبری باید گزارش‌های دقیق و منصفانه ارائه دهند تا بهترین اطلاعات را در اختیار مصرف‌کنندگانشان بگذارند.


• اکثریت شرکت‎کنندگان نظرسنجی احساس می‌کردند که رسانه ‎های خبری عملکرد ناموفقی در هر دو معیار فوق داشتند.


• 84 درصد از شرکت‎ کنندگان، سوگیری سیاسی پوشش‌های خبری را «بسیار زیاد» یا «نسبتاً زیاد» می‌دانستند.


• 68 درصد از شرکت‌کنندگان از سوگیری بیش‌ازحد در گزارش‌هایی گفتند که تحت عنوان ژورنالیسم بی‌طرفانه ارائه می‌شوند.


• 80 درصد از آمریکایی ‎ها اعتقاد دارند که گزارش ‎‏های نادرست خبرنگارها یا سازمان‎ های خبری، عامدانه و از روی آگاهی هستند. در میان این افراد، 52 درصد اعتقاد دارند که گزارشگر دانسته حقایق را به شیوه‎ای نادرست انتقال می‎ دهد و 28 درصد اعتقاد دارند که خبرنگار «کل گزارش را شخصاً می‌سازد».


• درحالی‌که جمهوری‌خواه ‎ها بی‌اعتمادی بیشتری به رسانه‎ های خبری داشتند، 75 درصد از تمامی شرکت‌کنندگان نظرسنجی حس می ‎کردند که سازمان‎ های خبری باید گوناگونی بیشتری برای استخدام پرسنل خبرنگار خود داشته باشند، به‌گونه‌ای که علاوه بر گوناگونی نژادی و قومیتی، گوناگونی جناح سیاسی را هم در نظر بگیرند.


• 74 درصد از آمریکایی‌ها حس می‎ کنند که اطلاعات نادرست یکی از «مشکلات اساسی» آن‎هاست و 70 درصد هم خواهان تلاش پلتفرم ‎های بزرگ اینترنتی برای حذف اطلاعات نادرست یا نفرت‌پراکن هستند. طبعاً این نظرسنجی به نحوه‎ بررسی اطلاعات، مسئول بررسی‌ها و معیار تعیین صحت اطلاعات اشاره‌ای نکرده است. همین جزئیات هستند که تفاوت میان مسئولیت‌پذیری و سانسور را رقم می‌زنند.


این‌ها تعدادی از نکات برجسته‎ مطالعه‎ فوق بودند که حاکی از یک تصویر منفی نسبت به وضعیت رسانه ‎های خبری هستند. اما همان‎طور که در اغلب حوزه ‎های روابط عمومی گفته می‌شود، مشکلات می ‎توانند یک فرصت باشند، به شرطی که به آن‎‏ها توجه کنید و با گوشی شنوا همه‌چیز را بشنوید.

مصرف ‎کنندگان اخبار به دنبال چه هستند؟


حقایق نمی‌توانستند از این واضح‌تر باشند. تصمیم ‎گیرندگان رسانه‎ های خبری باید دست از سرزنش مصرف‌کننده‎ رسانه‎ خبری بردارند و او را متهم به بی‌آگاهی از خواسته‎ ها یا نیازهایش نکنند. شرکت‌کنندگان نظرسنجی این موضوع را به‌صراحت اعلام کردند.


آن‌ها خواهان گزارش‎‏ های غیرمتعصبانه و بی‌طرف هستند که اعتقاد دارند هم‌اکنون به آن‎ها ارائه نمی‌شود. آن‎ها خواهان اطلاعات و اخباری هستند که بتوانند به آن‎ها اعتماد کنند، زیرا ارزش اجتماعی خارق ‎العاده‌ای را برایشان قائل هستند.


چالش تصمیم ‎گیرندگان رسانه، ارائه‌ محتواهایی است که بتوانند در عین جلب نظر مصرف‌کنندگان برای کلیک، اشتراک‌گذاری و نمره ‎دهی، از اصول امتحان‎پ س‌داده‎ گزارش‌ صادقانه یعنی انصاف، توازن، بی‌طرفی و عینیت‌گرایی فاصله نگیرند.


یک تست ساده برای هر خبرنگار که خواهان تغییر برداشت‌های فوق در سال 2021 است: چند بار شده که دیدگاه‌های مغایر با نظر خودتان را با رعایت انصاف و احترام ارائه دهید؟ حتی یک پرسش مرتبط‌‌تر می‌تواند چنین باشد: چه تعداد از افرادی که با آن‎ها مخالفت می‎کنید، کماکان باور دارند که گزارش‎های شما منصفانه هستند؟


در انتها، این نظرسنجی می‌گوید که علی‌رغم تمامی تغییراتی که موجب تحول چشم‌انداز رسانه ‎ای شده ‎اند، عینیت‌گرایی و بی‌طرفی کماکان اهمیت دارند و به‌سختی می‌توان این دو را پیدا کرد.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها


  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است


  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید


  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است


  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد


  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند


  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد