درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 00:50   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46564صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 19 اسفند 1399 - 09:04
اهمیت مهارت ادراکی برای روابط عمومی
روابط عمومی برای به دست یابی به مهارت ادراکی مورد نیاز خود که بی گمان بدون آن قادر به تحقق وظایف ذاتی و خطیر خود نخواهد بود، ضروری است از جایگاه و ساختاری مناسب و منابعی درخور و مقرراتی نافذ و جامع برخوردار بوده و در مجامع و شوراهای اصلی و اساسی تصمیم گیری سازمان، حضور داشته باشد تا هم وظایف خود را به بهترین نحو ممکن به انجام رساند و هم پاسخگویی صحیح و به موقعی را که منجر به حفظ بقا، حیثیت و اعتبار سازمان می شود، داشته باشد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| نظریه پردازان علم مدیریت، سازمان ها را به سه سطح تقسیم می کنند:
۱. سطح عالی ۲. سطح میانی ۳. سطح عملیاتی

از نظر «رابرت کاتز»، هرکدام از این سه سطح به سه مهارت نیاز دارند:
۱. مهارت ادراکی ۲. مهارت انسانی. ۳. مهارت فنی

رابرت کاتز می گوید سطح عالی نسبت به سطح میانی و سطح میانی نسبت به سطح عملیاتی نیازمند مهارت ادراکی بیشتری هستند. یعنی بیش ترین نیاز به مهارت ادراکی را سطح عالی و کم ترین نیاز به مهارت ادراکی را سطح عملیاتی دارد. همچنین بیشترین نیاز به مهارت فنی مربوط به سطح عملیاتی و کم ترین نیاز به مهارت فنی مربوط به سطح عالی می شود. یعنی هرچه از سطح عملیاتی به سطح عالی حرکت می کنیم، نیاز به مهارت ادراکی بیشتر و نیاز به مهارت فنی کمتر می شود.

دلیل این امر این است که چون مدیریت عالی با کلیت سازمان سرو کار دارد و تصمیمات وی کلیت سازمان را تحت تاثیر قرار می دهد، باید برای پیشبرد و بهبود امور و جلوگیری از بروز مشکلات، درک بسیار مناسبی از وضعیت سازمان داشته باشد. اما واحدهای عملیاتی که کلیت سازمان را راهبری نمی کنند و تصمیمات آنها کل سازمان را تحت تاثیر قرار نمی دهد، برای اداره واحد خود به مهارت ادراکی کمتر و به مهارت فنی بیشتری نیاز دارند.

حال با توجه به این که یکی از تعاریف مهم روابط‌عمومی این است که روابط عمومی باید درون سازمان میان کارکنان و مسوولان و میان کلیه اعضای سازمان و همچنین در برون، میان سازمان و سایر سازمان ها حسن تفاهم ایجاد کند و همچنین نظر به اینکه باید برای اطلاع رسانی عملکرد سازمان و مسوولان آن، به بهترین وجه ممکن عمل نماید به نحوی که بیشترین موفقیت ها را برای سازمان ایجاد نموده و از بروز هرگونه مشکل درون سازمانی و برون سازمانی جلوگیری نماید و همچنین به دلیل اینکه روابط عمومی هر عملی را که انجام می دهد به قطع و یقین کل گستره سازمان را تحت شعاع قرار می دهد، باید مهارت ادراکی بالایی همچون سطح عالی مدیریتی را حائز باشد.

روابط عمومی برای به دست یابی به مهارت ادراکی مورد نیاز خود که بی گمان بدون آن قادر به تحقق وظایف ذاتی و خطیر خود نخواهد بود، ضروری است از جایگاه و ساختاری مناسب و منابعی درخور و مقرراتی نافذ و جامع برخوردار بوده و در مجامع و شوراهای اصلی و اساسی تصمیم گیری سازمان، حضور داشته باشد تا هم وظایف خود را به بهترین نحو ممکن به انجام رساند و هم پاسخگویی صحیح و به موقعی را که منجر به حفظ بقا، حیثیت و اعتبار سازمان می شود، داشته باشد.

*رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر
منبع: www.fekrshahr.ir


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد