درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 04:44   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46311صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 19 بهمن 1399 - 12:42
ساختارسازی در روابط عمومی ابرپالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
نرگس صداقت-مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت نفت ستاره خلیج فارس - کار کردن در حوزه‌ی روابط عمومی آنگاه‌که به صنعت، آن‌هم صنعت حیاتی و حساس نفت گره می‌خورد، دشواری‌های کار را بیشتر می‌کند و چالش‌های فراوانی را در پیش‌ رو قرار می‌دهد و نیاز است که با ظرافت، صبر و دقت بیشتری امور پیگیری شود.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در عصر دیجیتال، با گسترش علم ارتباطات و همه‌گیر شدن فنون و ابزارهای اطلاع‌رسانی مواجهیم و به‌تبع آن مردم و مسئولان نیز بیش‌ازپیش اهمیت و جایگاه روابط‌عمومیها را درک کرده‌اند و این مسئله توقعات را نیز از روابط عمومی‌ها بالاتر برده است چراکه روابط عمومی‌ها زبان، چشم و گوش سازمان‌ها هستند و اگر این جوارح وظیفه‌ی خود را به‌خوبی ایفا نکنند، شاهد اختلال در کل سیستم خواهیم بود و مسیر ارتباطی مخاطبان با سازمان قطع خواهد شد و تبعات سنگینی برای هر دو سوی این ارتباط در پی خواهد داشت. با در نظر داشتن این موضوع، سختی‌های کار روابط عمومی‌ها بیشتر قابل‌درک می‌شود و بهتر می‌توان اهمیت اقدامات این حوزه را درک کرد.

اما کار کردن در حوزه‌ی روابط عمومی آنگاه‌که به صنعت، آن‌هم صنعت حیاتی و حساس نفت گره می‌خورد، دشواری‌های کار را بیشتر می‌کند و چالش‌های فراوانی را در پیش‌ رو قرار می‌دهد و نیاز است که با ظرافت، صبر و دقت بیشتری امور پیگیری شود.

اما اگر بخواهیم به تاریخچه‌ی روابط عمومی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس اشاره کنیم باید گفت که از آغاز فعالیت روابط عمومی این شرکت تا پیش از سال 1397 به دلیل ماهیت پروژه‌ای و کارگاهی، تمرکز بیشتر مدیران ارشد بر فعالیت‌های ساخت، ارتباط کمتر با افراد و سازمان‌های خارج از شرکت و تکمیل نشدن ساختار سازمانی، این واحد کمتر شکل و شمایل یک روابط عمومی حرفه‌ای و ساختارمند را داشت و به دلیل حضور کارکنان ناکافی و معدود، نبود چشم‌انداز مشخص، عدم به‌کارگیری نیروهای متخصص و محدودیت دایره‌ی وظایف و اختیارات عملاً این واحد اثرگذاری چندانی نداشت و عملکرد روابط عمومی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس را نمی‌شد در حد روابط عمومی و امور بین‌الملل بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان ارزیابی کرد.

بااین‌حال ازآنجاکه توسعه در یک سازمان می‌بایست متوازن و همه‌جانبه باشد، مدیران ارشد شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس به‌عنوان جوان‌ترین پالایشگاه که پیشانی صنعت پالایشی کشور به‌حساب می‌آید، تصمیم گرفتند تا تغییراتی در واحد روابط عمومی ایجاد کنند که خروجی آن اعتماد به نیروهای جوان اما باتجربه در حوزه‌‌های مختلف بود.

در شرایطی که در بسیاری از سازمان‌ها روابط عمومی حیاط‌خلوت برخی از نیروهای ناکارآمد و مازاد سایر واحدهاست اما در شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس و در فصل تازه‌ی فعالیت واحد روابط عمومی، با استخدام نیروهای جدید تخصصی در هر حوزه اعم از تولید محتوا و رسانه، سمعی و بصری، گرافیک، تشریفات و .... همچنین کمک به تقویت و شکوفایی نیروهای پیشین این واحد با تدوین برنامه‌های آموزشی و پژوهشی، کار به‌صورت حرفه‌ای آغاز شد تا این واحد به جایگاه واقعی خود بازگردد و اتصال‌دهنده‌ی بخش‌های مختلف سازمان با هم و همچنین پل ارتباط مردم و سازمان باشد.

با استقرار تیم جدید در سال 1397، تلفیق هنر و مفاهیم علوم اجتماعی با صنعت به‌عنوان رویکرد اصلی برگزیده و تقویت ارتباط با رسانه‌های استانی و کشوری، عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در راستای همگام‌سازی جوامع محلی، معرفی گسترده‌ی پالایشگاه و دستاوردها در زمینه‌های مختلف در جهت تقویت برند ستاره (STAR) ، برگزاری رویدادهای مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری و مذهبی برای خانواده‌ی کارکنان با هدف بهبود فضای کار و همراهی بیشتر خانواده‌ها با اهداف کلان شرکت و حضور قدرتمند در رویدادهای تخصصی به‌عنوان سرفصل برنامه‌ها و چشم‌انداز واحد روابط عمومی تعیین شد.

استفاده از ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی، چاپ ده‌ها جلد کتاب تخصصی، ساخت بزرگ‌ترین ماکت مجازی از یک سازه‌ی صنعتی در جهان، تعبیه دستگاه‌های فروش خودکار(وندینگ ماشین) در راستای تکریم ارباب‌رجوع، برگزاری تورهای رسانه‌ای، ارتقا سخت‌افزاری ابزارهای تولید محتوای تصویری و ویدئویی، ساخت دستگاه اطلاع‌رسانی تعاملی اختصاصی برای پر کردن اوقات انتظار مراجعه‌کنندگان با دستگاه اطلاع‌رسانی اختصاصی اینتراکتیو، حضور در کنفرانس‌های معتبر بین‌المللی، حذف بنر و تلاش در راستای کاهش مصرف کاغذ از جمله اقدامات برجسته‌ی این واحد در سال‌های گذشته است.

بااین‌حال در تشریح رویکرد روابط عمومی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا باید گفت که کووید 19 شرایطی را به وجود آورد که فاصله‌گذاری تبدیل به یک الزام اجتماعی شد، ازاین‌رو ارتباطات در فضای واقعی یا به تعبیری فضای فیزیکی باید متناسب با آن تغییر می‌کرد و با توجه به لغو بسیاری از نمایشگاه‌ها، رویدادهای فرهنگی، نشست‌های رسانه‌ای و کنفرانس‌های آموزشی در این دوره، می‌بایست روابط عمومی‌ها با چالاکی خود را برای دوره‌ای ویژه آماده کنند.

 

منبع: خبرگزاری علم وفناوری از هرمزگان
 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد