درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 14:51   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46299صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 18 بهمن 1399 - 05:52
مدیریت مسائل سازمانی
مدیریت مسائل سازمانی فرآیندی است که طی آن سازمان مسائل موضوعات در حال بروز را پیش‌‏بینی می ‌کند و پیش از آن که این مسائل از کنترل خارج شوند، نسبت به آن واکنش نشان می‏‌دهد، این یک فرآیند مستمر نظارت و ارزیابی اطلاعات است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| هاواراد چیس (1977) نخستین بار عنوان «مدیریت مسائل سازمانی» را مطرح نمود، البته این مفهوم حتی در دوران آیوی لی نیز وجود داشت، ولی این، چیس بود که از این مفهوم تعریفی روشن ارائه کرد و رویکرد «باری به هر جهت» پیشین را تغییر داد و در مقابل رویکردی نظام‎مند مبتنی بر پنج گام را برای آن پیشنهاد نمود.


ریمون اوینگ (1997) این فرایند پنج مرحله ‎ای را به 6 مرحله گسترش داد در اینجا یک ساختار جدیدتر از این مراحل ارائه شده است:


1- شناسایی مسائل و موضوعات خاصی که در آینده احتمالاً بر سازمان اثرگذار هستند. یک سیستم جستجو و تشخیص وضعیت هشدار ایجاد نمایید که تمرکز آن بر مسیری که سازمان قصد حرکت در آن را دارد و موانع موجود در مسیر پیش رو و سایر فشارهای اقتصادی، اجتماعی، تکنولوژی و سیاسی وارد بر سازمان معطوف است.


2- هر مسأله و موضوع را به خوبی بررسی کنید تا آنجا که می ‎توانید راجع به هر مسأله اطلاعات جمع کنید. با کارشناسانی که مشخصاً با این مسائل آشنایی دارند، رایزنی کنید.


3- گزینه‏ های ممکن برای پاسخ به هر مسأله را بررسی کنید. از تکنیک ‏های خلاقانه ‏حل مسأله بهره جویید تا تعداد بیشتری از گزینه ‏های قابل انتخاب را به دست آورید. استانداردهای سنجش میزان موفقیت و معیارهایی که براساس آن سازمان می ‏بایست دست به انتخاب گزینه‏ ها بزند را تعریف کنید.


4- یک برنامه‏ کاری برای بهترین گزینه طراحی نمایید. بهترین گزینه را بر مبنای مقرون به صرفه بودن و تناسب با مقتضیات سازمانی و عملیاتی برگزینید سپس یک برنامه‏ مشخص برای اجرای آن طراحی کنید.


5- هر چقدر منابع و انرژی لازم است برای اجرای موفق برنامه اختصاص دهید.


6- اثربخشی پاسخ خود را چه در مرحله‏ اجرا، که فرصت برای انجام اصلاحات مورد نیاز وجود دارد، و چه پس از تکمیل عملیات اجرایی مورد سنجش قرار دهید.


مدیریت مسائل سازمانی بر خلاف ظاهر، بر اعمال کنترل تمرکز نداشته و مبتنی بر ارتباط یک سویه و یا مداخله در افکار عمومی نیست، بلکه مدیریت مسائل سازمان به سازمان کمک می‏ کند تا با مخاطبان عمومی خود تعاملی سازنده داشته باشد.


مدیریت مسائل سازمانی فرآیندی است که طی آن سازمان مسائل موضوعات در حال بروز را پیش‌‏بینی می ‌کند و پیش از آن که این مسائل از کنترل خارج شوند، نسبت به آن واکنش نشان می‏‌دهد، این یک فرآیند مستمر نظارت و ارزیابی اطلاعات است. (‎اسمیت، 1390)
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد