درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 17 خرداد 1403 - 02:41   

دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
  اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری
  نوآوری در هولوگرام‌ها پتانسیل‌های هیجان‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد
  چالش بازاریابی: از رقابت پیشی بگیرید
  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  آینده روابط‌عمومی: سفری به دنیای فناوری، محتوا و تعامل
  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46292صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریجمعه، 17 بهمن 1399 - 10:58
راهنمایی مرحله به مرحله برای رهبری رسانه‌
همواره توجه کنید که ضمانتی نسبت به پوشش خبری روابط‌عمومی و تأثیرگذاری آن وجود ندارد، این شما هستید که باید این پوشش خبری را بدست آورید.
  

1. زمانی را به برنامه‌ریزی برای این موضوع اختصاص دهید


– اهداف خود را شناسایی کنید.


– نوع و شیوه انتشار (یا رسانه) موردنظر خود و همچنین مخاطبین را انتخاب کنید.


– پیش از ارتباط برقرار کردن با آنها بخوبی در مورد آنها تحقیق کنید – به پوشش‌های خبری گذشته و فعلی مراجعه کنید، چه کسی در حال انتشار چه چیزی است و تم های اصلی را شناسایی کنید.


2. داستان یا همان محتوای خوب و مناسبی آماده کنید


– برای این کار شما نیاز به یک قلاب ‌دارید. به این معنا شما یا باید قلابی جذاب تهیه کنید که جلب توجه دیگران را بکند یا اینکه سوار بر موج‌های خبری موجود در اجتماع شده و از آنها سود ببرید.


– در صورت امکان بر داستان و محتوا یک شخص حقیقی تمرکز کنید؛ این فرد ممکن است مدیر یک شرکت، داستان شکل‌گیری یک کسب‌وکار موفق در برابر بسیاری از دیگر کسب‌وکار های ناموفق یا حتی داستان یک مشتری وفادار باشد.


– قبل از آغاز به نتیجه کار بیاندیشید!!! آیا محتوای تهیه ‌شده واقعاً ارزش خبری دارد؟ آیا این موضوع واقعاً با هدف شما سازگار است و تأثیرگذاری مورد انتظار را خواهد داشت.


– محتوای خود را در چارچوب رسانه‌ای که مدنظر قرار داده‌اید تنظیم کنید.

3. آن را به اشخاص منتخب معرفی کنید


– خبرنگار یا رسانه‌ای را که به دنبال خبری از جنس خبری محتوای شماست را شناسایی کنید.


– پیش از تاریخ معین چند روز به این خبرنگاران در مورد زمان انتشار محتوای خود اطلاع‌رسانی کنید و همچنین بطور رسمی از آنها دعوت به عمل آورید.


– به‌منظور برقراری تماس – اغلب خبرنگاران تمایل دارند ابتدا ایمیلی در این رابطه دریافت کنند، سپس می‌توانید بصورت تلفنی نتیجه را پیگیری کنید.


– در مورد فعالیت خود خیلی هیجان داشته باشید تا آنها هم به سمت آنها ترغیب شوند – بدانید که هیجان بصورت ویروسی گسترش پیدا می‌کند.


– از تماس با دفاتر مرکزی خبر هراسی نداشته باشید، خیلی از آنها منتظر چنین تماس‌هایی هستند.


– از تماس اول بازخورد بگیرید و در برخورد با خبرنگارهای بعدی اگر اشکالی هست آنها را رفع کنید.


– هراسی نسبت به از دست دادن قدری کنترل بر روی محتوا نداشته باشید، این‌ها ممکن است برخی از اصلاحاتی باشد که توسط خبرنگار لازم و ضروری در نظر گرفته می‌شود.


– به آنها چیزی را دیکته نکنید، آنها در این زمینه تخصص دارند و خوب می‌دانند که چه چیزی ارزش خبری ندارد، اگر آنها مخالفت می‌کنند، پس سراغ یک داستان دیگر بروید.

4. توصیه های پایانی


– انتظار واقع‌گرایانه داشته باشید – از کوچک شروع کنید.


– همواره توجه کنید که ضمانتی نسبت به پوشش خبری روابط‌عمومی و تأثیرگذاری آن وجود ندارد، این شما هستید که باید این پوشش خبری را بدست آورید.


– پیگیر باشید و تسلیم نشوید.


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد