درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 08:10   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه از "تئاتر موفقیت" در اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی خود اجتناب کنید
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45594صفحه نخست » سه شنبه، 11 آذر 1399 - 16:12
فرهنگ سازمانی موفق در شرکت‌های بزرگ
در دو بخش قبلی این سلسله مطالب به دو نمونه از شرکت‌های زاپوس و پارکر اشاره شد که توانسته‌اند از طریق پیاده‌سازی فرهنگ سازمانی منحصربه‌فرد خود که یکی مبتنی بر تناسب حداکثری شغل با توانایی‌ها و مهارت‌های فردی و دیگری بر اساس ترویج شادکاری و افزایش بهره‌‌وری از طریق ارائه مشوق‌های شادی‌آور به کارکنان بوده است به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کنند.
  

بخش سوم

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در دو بخش قبلی این سلسله مطالب به دو نمونه از شرکت‌های زاپوس و پارکر اشاره شد که توانسته‌اند از طریق پیاده‌سازی فرهنگ سازمانی منحصربه‌فرد خود که یکی مبتنی بر تناسب حداکثری شغل با توانایی‌ها و مهارت‌های فردی و دیگری بر اساس ترویج شادکاری و افزایش بهره‌‌وری از طریق ارائه مشوق‌های شادی‌آور به کارکنان بوده است به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کنند.

 

در بخش سوم این مطلب به شرکت شورون اشاره خواهد شد که فرهنگ سازمانی موفقی را با محوریت حمایت همه‌جانبه از کارکنان به کار گرفته است.


شرکت شورون

در شرکت شورون(Chevron) که یک شرکت موفق در زمینه نفت و گاز است آنچه حرف اول را می‌زند فرهنگ حمایت و حفاظت از کارکنان و تلاش برای حفظ سلامت و رفاه کارکنان است. در واقع شرکت شورون برخلاف سایر شرکت‌های فعال در حوزه نفت و گاز که شرکت‌های چندان خوشنامی چه در حوزه توجه به محیط زیست و حمایت از کارکنان‌شان به حساب نمی‌آیند، به شدت هوای کارکنانش را دارد و رفاه و سلامت آنها در درجه اول برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های شرکت در زمینه نیروی انسانی‌اش به‌شمار می‌آید. در واحدهای تابعه این شرکت از جمله سکوهای نفتی و گازی امکانات و تسهیلات ویژه‌ای از جمله پزشکان متخصص مقیم در شرکت، تجهیزات ورزشی و بدن‌سازی و تناسب اندام در دسترس کارکنان قرار دارند که ارائه آنها به کارکنان به‌رغم هزینه‌هایی که به شرکت تحمیل می‌کند در چارچوب سیاست کلان شرکت و فرهنگ سازمانی موسوم به «اول کارکنان» تداوم پیدا کرده است.

 

به همین دلیل طرح‌های ویژه‌ای همچون اعطای مرخصی‌های اختیاری و اجباری برای کارکنان فنی و تکنسین‌های فعال در سکوها برای حفظ سلامت آنها و جلوگیری از فرسودگی جسمی و روحی در شورون باعث شده تا این شرکت یکی از بهترین و مطلوب‌ترین گزینه‌ها برای فعالیت در حوزه نفت و گاز برای هر تکنسین و مهندسی باشد که در حوزه نفت و گاز قصد فعالیت دارد. در واقع شرکت شورون در شکل‌دهی به فرهنگ سازمانی خاص خود بر توجه به کارکنان و حمایت از رفاه و سلامت آنها انگشت گذاشته است و این دقیقا همان چیزی است که نقطه ضعف سایر شرکت‌های فعال در حوزه نفت و گاز به حساب می‌آید و در اغلب کشورهای جهان به شرکت‌های فعال در حوزه نفت و گاز به عنوان شرکت‌هایی بی‌اعتنا به سلامت کارکنان نگاه می‌شود.

 

بر این اساس می‌توان چنین نتیجه گرفت که توجه ویژه شرکت‌ها و سازمان‌ها به موضوع سلامت کارکنان و اثبات عملی و ملموس این توجه و تمرکز به کارکنان و عموم جامعه می‌تواند گامی باشد محکم به سمت عمل کردن شرکت‌ها و سازمان‌ها به مسوولیت‌های اجتماعی‌شان و انگشت گذاشتن روی چیزی که برای تمام انسان‌ها، اولویت اصلی و بسیار مهمی به حساب می‌آید یعنی تلاش برای حفظ سلامت و تندرستی در حین کار. علاوه بر این اتخاذ چنین رویکرد انسان‌مدار و اخلاق‌گرایانه‌ای به طور غیرمستقیم به عموم مردم و کسانی که به شکل‌های مختلف با یک شرکت در ارتباط هستند این احساس و اعتقاد را منتقل می‌کند که هدف و آرمان اول و اصلی آن شرکت نه کسب درآمد و منافع مالی بلکه ارتقای اصول و ارزش‌های انسانی است و این همان متاع گرانبهایی است که در بازار‌های امروز کمتر یافت می‌شود.
 

نویسنده: سوجان پاتل

مترجم: سیدحسین علوی‌لنگرودی

منبع: https://donya-e-eqtesad.com/

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد