درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 16:11   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45574صفحه نخست » ادامه مطلب سهیکشنبه، 9 آذر 1399 - 23:51
گوگل و فیسبوک: تهدیدی برای بقای رسانه‌های خبری
در این گزارش که کارگروه ارتباطات و امور دیجیتالی مجلس اعیان منتشر کرده است، در مورد نامتوازنی بنیادی قدرت در بین ناشران اخبار و بسترهای رسانه‌ای مثل گوگل و فیسبوک هشدار داده‌ و گوشزد کرده‌اند که اگر اقدامی صورت نگیرد، «موجودیت» روزنامه‌نگاری «به خطر می‌افتد.»
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| طبق گزارش جدید مجلس اعیان بریتانیا، نابسامانی بازار تبلیغات مجازی، سازمان‌های خبری را رو به نابودی می‌برد و دولت باید کاری بکند.
 
 به گزارش شارا به نقل از ایندیپندنت، در این گزارش که کارگروه ارتباطات و امور دیجیتالی مجلس اعیان منتشر کرده است، در مورد نامتوازنی بنیادی قدرت در بین ناشران اخبار و بسترهای رسانه‌ای مثل گوگل و فیسبوک هشدار داده‌ و گوشزد کرده‌اند که اگر اقدامی صورت نگیرد، «موجودیت» روزنامه‌نگاری «به خطر می‌افتد.»
 
 در این گزارش با مطرح کردن این مشکل، به تفصیل شرح داده شده است که چگونه ناشران خبر ناچارند به طرز فزاینده‌ای به درآمدهای مجازی متکی باشند. البته در این گزارش گوشزد شده است که بسترهای رسانه‌ای مثل گوگل و
فیسبوک بی‌آن‌که پولی بابت حق انتقال محتواهای خبری ب‍پردازند، در کنار سازمان‌های خبری از تبلیغات سود می‌برند.
 
 به گزارش «پی‌ای مدیا»، لرد گیلبرت پانتگ، رئیس کارگروه ارتباطات و امور دیجیتالی، می‌گوید: «تبلیغات مجازی برای موفقیت ناشران خبر اهمیت حیاتی دارد، اما نبودِ توازن قدرت بین آنها و بسترهای رسانه‌ای مثل فیسبوک و گوگل بنیادی است و این بسترهای رسانه‌ای به علت سیطره خردکننده‌ای که بر بازار دارند، شرایط استفاده از محتواهای خبری را به ناشران تحمیل می‌کنند و حتی مشخص می‌کنند که بابت چنین استفاده‌ای چقدر بپردازند، یا اصلا مبلغی نپردازند.»
 
 آقای گیلبرت می‌گوید: «نیاز ناشران خبر به بسترهای رسانه‌ای خیلی بیشتر از نیاز آنها به ناشران خبر است و نابسامانی بازار تبلیغات مجازی، به زیان ناشران خبر است.»
 
 وی تاکید می‌کند که اعضای این گروه خواهان «اقدام سریع» دولت «برای رفع این معضل» از طریق تشکیل واحد بازارهای دیجیتالی (دمو) هستند که در گزارش مارس ۲۰۱۹ فورمن پیشنهاد داده‌اند. طبق آن پیشنهاد، واحد بازارهای دیجیتالی به نمایندگی از مرجع رقابت و بازار (سی‌ام‌ای) یا آفکام عمل خواهد کرد، یا با ایفای نقش مستقلی این دو نهاد را به هم ارتباط خواهد داد.
 
 وظیفه این واحد، تنظیم ضوابط کار در بازارهای دیجیتالی خواهد بود.
 
 آقای گیلبرت می‌گوید هر گونه تاخیر در تشکیل دادن این واحد، اثر تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت صنعت روزنامه‌نگاری دارد. او ادامه می‌دهد: «به تعویق انداختن این کار تا سال ۲۰۲۲ یا بعد از آن پذیرفتنی نیست و صنعت خبر نمی‌تواند این همه مدت در انتظار بماند.»
 
 توصیه دست‌اندرکاران صنعت خبر نیز این است که برای وادار کردن بسترهای رسانه‌ای به پرداخت هزینه بابت دسترسی به محتواهای خبری، باید مقررات اجباری دادوستد اخبار تنظیم شود.
 
 در بیانیه‌ای که میچله استنیستریت، دبیرکل اتحادیه ملی خبرنگاران (نوج) در اختیار پی‌ای گذاشته، آمده است: «در کارگروه ارتباطات و امور دیجیتالی مجلس اعیان به درستی به لزوم حساب پس دادن غول‌های فناوری بابت سیطره بر صنعت رسانه و رقابت نامنصفانه برای به دست آوردن درآمدهای تبلیغاتی پرداخته‌اند.»
 
 وی تاکید می‌کند: «خیلی محکمتر هم می‌توان برخورد کرد.» او ادامه می‌دهد: «با تعیین مالیات برای غول‌های رسانه‌ای، می‌توان از نوآوری و تکثر حمایت کرد و به بیرون آمدن این صنعت از بحران ناشی از همه‌گیری کرونا و حرکت به سوی بهداشت بیشتر یاری رساند.»
 
 خانم استنیستریت می‌گوید: «برای افزایش تکثر رسانه‌ای، تقویت خبرنگاری مدافع منافع عمومی و بازسازی الگوی رسانه‌ای درهم‌شکسته کنونی، نهادی راهبردی‌تر مثل بنیاد خبرنگاری لازم است.»
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد