شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| برای کسانی که تازه شروع به فعالیت در روابطعمومی می کنند توجه به توصیه های زیر خالی از فایده نخواهد بود:
همیشه حق با مردم است
همیشه حق با مردم است که این می تواند یک راهنمای استراتژیک و کیفیت قابل تحسین رهبری برای روابط عمومی ها باشد. بنابراین در این زمینه علاوه بر بکارگیری مردمداران صادق، با آموزش مستمر، ایشان را در چگونگی به هدف رسیدن، راهنمایی و پشتیبانی نمایید. سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی به عنوان دارایی های آینده به عامل موفقیت شما تبدیل خواهد شد.
تعیین اهداف واقع بینانه
اهداف آرمانی را شناسایی کنید، اما از آن برای دسترسی به موفقیت های فوری استفاده نکنید. لذا پس از تعیین اهداف واقع بینانه، یادگیری نحوه کسب و کار را شروع کنید و حفظ مشتریان و مخاطبان باید اولین هدف باشد. صبر داشته باشید و هر چند ممکن است روند مقداری طولانی شود اما از قانون پرش اجتناب ورزید و برای رسیدن به هدف نهایی، با اهداف کوچک و قابل کنترل شروع نمایید.
برو بالاتر
برو بالاتر؛ این درس خیلی مهمی است. هدف این است که مشتریان و مخاطبان حقظ شوند و از سازمان و شرکت ما راضی باشند. برای این که به این هدق دسترسی پیدا کنیم، تلاش برای انجام بعدی، گوش دادن به مشتریان و مخاطبان و اینکه چگونه می توانیم اهداف خود را به بهترین شکل ممکن به انجام برسانیم.
حفظ روابط سالم با مشتری
برقراری و حفظ اعتماد سازمان از مسیر رابطه سالم و صادقانه با مخاطبان و مشتریان عبور می کند. همیشه واقعی باشید و تعامل با مشتریان و مخاطبان را حفظ کنید. در دسترس باشید و برای کسب اطمینان سرمایه گذاری کنید.
کار سخت و سریع
نیاز به استراحت دارید و از تعطیلات به خوبی استفاده کنید. بعد از تعطیلات آخر هفته، باید سخت و سریع کار کنید. اگر شما تمام وقت خود را به کار اختصاص دهید بهره وری تان به حداکثر می رسذ و موجب خاطر رضایت مشتری و مخاطب می شود.
تعیین اهداف واقع بینانه، گوش دادن به نیازهای مشتریان و مخاطبان و ایجاد روابط واقعی.
|