درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 15:14   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44987صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 27 مهر 1399 - 14:41
راز مذاکرات موفق در فروش
در زمان مذاکره با مشتریان، مهم‌ترین نکاتی که مدیران هر کسب و کار برای افزایش میزان فروش محصول یا خدمات می بایست مطلع باشند، شناخت نشانه های خرید از سوی خریدار است که نتیجه آن نهایی شدن چرخه فروش است.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-||نویسنده| احمد باقری مدیر و مشاور ارتباطات روابط عمومی و رسانه ||| در زمان مذاکره با مشتریان، مهم‌ترین نکاتی که مدیران هر کسب و کار برای افزایش میزان فروش محصول یا خدمات می بایست مطلع باشند، شناخت نشانه های خرید از سوی خریدار است که نتیجه آن نهایی شدن چرخه فروش است.

 

برای رسیدن به این شناخت به چه مواردی باید توجه کرد؟

 

نشانه های خرید چیست

 

در طی 4 مرحله از چرخه فروش شامل: آغاز ارتباط، شناسایی نیاز مشتری، معرفی و ارائه راه‌حل و نهایی نمودن این چرخه، مشتری ابتدا باید علاقه‌مند به موضوع صحبت ظاهر شود و در مورد کسب جزئیات بیشتر سؤال بپرسد و نشان دهد که علاقه‌مند به ادامه است.

 

 سپس باید درک کند که شما از دیگر ارائه‌دهندگان متفاوت هستید و قصد رفع نیاز وی را دارید. سپس ممکن است برخی از نگرانی‌های لحظه آخری را بروز دهند که وظیفه شما اطمینان دادن به آن‌هاست.

 

پرسش تا شناخت نیاز مشتری

 

سوالاتی بپرسید که به شما در شناخت خواسته وی و همچنین غلبه بر نگرانی‌های وی کمک کند.

 

به‌عنوان مثال، “جزئیاتی بیشتری می‌خواهید؟”، “این راه‌حل خوبی برای مشکل شما هست؟”، “نکته دیگری باقی‌مانده؟” و سپس در پایان می‌توانید به‌طور مستقیم در مورد فروش سؤال کنید.

 

 به عبارت دیگر “آیا تمام سوالات شما را پاسخ داده‌ام و نظرتان را برای خرید محصول یا خدمات می توانم بدانم؟

 

مدیریت گفتمان در زمان معرفی

 

بجای داشتن گفتگویی رک و بی‌پرده باید سعی در اطمینان دادن و کسب اعتماد مخاطب داشته باشید. از عباراتی مثل موارد زیر استفاده کنید: “مشکلی نیست، قبلا این کار را انجام داده‌ایم” یا “شما اولین نفری نیستید که این فرایند را تجربه می‌کنید".

 

مقاومت مشتری در زمان خرید طبیعی است

 

سعی کنید با طی کردن چرخه فروش مطمئن شوید که آیا حتما نیازهای وی را به‌خوبی مورد شناسایی قرار داده‌اید و اینکه آیا وی را به‌خوبی متوجه تفاوت و تمایز خود نسبت به رقبای خودتان در بازار کرده‌اید؟

 

 به یاد داشته باشید مشتری به جهت عدم شناخت از امتیازات و نقاط رقابتی محصولات یا خدمات شما در ابتدا مقاومتی نسبت به آن خرید خواهد داشت و این امر طبیعی است، شاه کلید نهایی شدن آن در اختیار مذاکره کننده است.


تحمیل نظر خودمان به مشتری بعنوان زنگ خطر

 

اگر لحن و طرز برخورد شما بیش از حد نشان دهنده تحمیل‌کنندگی باشد، نشان دهنده این است که هنوز اطلاعات لازم برای اقناع وی را به دست نیاورده‌اید.

 

اگر مسئله اصلی این باشد، باید سرعت طی کردن مراحل چرخه فروش را قدری آهسته کنید و یا حتی چند مرحله به عقب بازگردید.


چه زمان فرصت مناسب برای اعلام قیمت محصول یا خدمات است

 

این موضوع بستگی به مخاطب شما دارد. برخی از آنها ممکن است به‌طور مستقیم و از ابتدا میزان بودجه خود را به اطلاع شما برسانند. روش هوشمندانه در این مرحله به جای پی بردن به میزان بودجه آن‌ها یا میزان تمایل آنها برای هزینه کردن، پی بردن به خواسته اصلی آنهاست.

 

اگر شما قادر به برآورده ساختن نیازهای آنها باشید، آنها اغلب بودجه خودشان را هماهنگ می‌کنند.


هنر مذاکره را بیاموزیم

 

مذاکره کردن عموما به معنای کاهش قیمت از طرف شما نیست، شما می‌توانید مواردی جایگزین را پیشنهاد دهید. خیلی از افراد اگر به این نتیجه برسند که محصول جایگزین ارزش قیمت پیشنهادی را دارد، حاضر به پرداخت مبلغ بیشتری هستند. اغلب خریدار تنها دو انتخاب بیشتر پیش رو ندارد: خرید کردن یا رد کردن پیشنهاد.

 

 زمانی که تصمیم به خرید می‌گیرند، یا از شما می‌خرند یا از دیگری، پس بهتر است ابتدا به محصول و خدمت پیشنهادی خودتان اطمینان داشته باشید.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد