درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 00:37   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4461صفحه نخست » گفتگوسه شنبه، 15 مرداد 1392 - 19:38
تدوین فرآیندهای روابط‌عمومی مهم است؟
انجام وظایف روابط عمومی در بخش های گوناگون کشور، در سال‌های متمادی بیشتر تحت تاثیر سلیقه فعالان این بخش تعریف می‌گردد که به ذات این حرفه آسیب می‌رساند
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، با محمد جشنی، رئیس کل روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیرامون کتاب استانداردهای روابط‌عمومی به گفت و گو نشسته ایم.

محمد جشنی، از ایده‌پردازان و مدیر این پروژه؛ موفق به کسب جایزه ویژه سال روابط عمومی از انجمن متخصصان روابط عمومی و موسسه کارگزار روابط عمومی شد، در همین خصوص شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران گفت و گوی اختصاصی با جشنی، مدیر پروژه موفق کتاب استانداردهای روابط عمومی ایران تهیه کرده است.

محمد جشنی با تاکید بر  فرآیندگرایی در روابط‌عمومی و تقویت نگاه سیستمی در روابط‌عمومی عنوان کرد: انجام وظایف روابط عمومی در بخش های گوناگون کشور، در سال‌های متمادی بیشتر تحت تاثیر سلیقه فعالان این بخش تعریف می‌گردد که به ذات این حرفه آسیب می‌رساند. لذا می‌توان اهمیت تدوین استانداردهای روابط‌عمومی را در ایجاد یکپارچگی و وحدت رویه فعالان این حوزه قلمداد نمود...

 

در ابتدا به طور خلاصه به ماهیت نظام‌نامه فرایندها و فعالیت‌های روابط عمومی اشاره‌ای داشته باشید؟

باتشکر از شما؛ ابتدا بایستی به طور اجمالی عرض کنم این مجموعه به عنوان اولین استانداردهای روابط‌عمومی در کشور تدوین شده و در آن عمده‌ترین فعالیت‌های روابط عمومی در 3 بخش؛ آخرین تعریف مفهومی(روزآمد) هر فعالیت، فرایند اجرای هر فعالیت(اقدامات قبل، حین و بعد از هر فعالیت) و مدل ترسیمی اجرای هر فعالیت(فلوچارت) تبیین شده است.

 

ایده تدوین فرآیندهای روابط‌عمومی از کجا نشات گرفت و چگونه شد که روابط‌عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی وارد چنین پروژه‌ای شد؟

بنده در ابتدای ورودم به مجموعه پتروشیمی در 2 مرداد‌‌ ماه 89 در جلسه معارفه تاکید کردم که
یکپارچه سازی فرایندها و تقویت نگاه سیستمی در روابط عمومی ضروری و از برنامه های اینجانب است. بدین معنا که بایستی با رویکردی دانش محور، نگاه همه فعالان روابط‌عمومی به این حوزه مشترک باشد و همه با ایجاد وحدت رویه و نگاه هماهنگ به این عرصه، به سمت تحقق اهداف روابط عمومی پیش برویم. لذا با تعامل شایسته اداره کل روابط عمومی و همکاران روابط عمومی در شرکت های تابعه و همکار، بر این ضرورت صحه گذاشته شد و با استقبال همکاران، پروژه تدوین نظام‌نامه فرایندها و فعالیت‌های روابط عمومی با اخذ مجوز از معاون محترم وزیر و مدیرعامل کلید خورد.

 

به نظر شما چرا تدوین فرآیندهای روابط‌عمومی تا این اندازه برای روابط‌عمومی‌ها مهم است و روابط عمومی ها چه بهره ای می‌توانند از این دست‌آوردها ببرند؟

همانگونه که در سئوال قبل اشاره داشتم، گام اول در بررسی‌های بایسته برای تحقق رویکرد دانشی در هر سیستم، مفهوم سازی مولفه ها و عناصر آن سیستم است. انجام وظایف روابط‌عمومی در بخش‌های گوناگون کشور، در سال‌های متمادی بیشتر تحت تاثیر سلیقه فعالان این بخش تعریف می‌گردد که به ذات این حرفه آسیب می‌رساند. لذا می توان اهمیت تدوین استانداردهای روابط عمومی را در ایجاد یکپارچگی و وحدت رویه فعالان این حوزه قلمداد نمود.

 

آیا فرآیندهای طراحی شده، همه حوزه های روابط عمومی را پوشش می دهد؟

بله، حتما این‌گونه است. نگاه بخشی زیبنده این حرفه نیست و بنده همیشه در جلسات مختلف به همکاران عرض کرده‌ام که مهم پرداختن به ذات روابط‌عمومی است نه بخشی‌نگری. اینکه تصور کنیم ذات و ماهیت روابط‌عمومی از سازمانی به سازمان دیگر متفاوت است، اولین آسیبی است که خودمان به روابط عمومی وارد می کنیم. بایستی به این حوزه بعنوان یک حرفه تخصصی نگریست. در غیر این صورت، دانش محور کردن فرایندهای روابط‌عمومی امکان‌پذیر نخواهد بود. لذا با جامعیتی که این پروژه دارد، می‌توان ادعا کرد که برای جامعه روابط‌عمومی کشور بسیار مفید و راهنمای عمل مناسبی محسوب می‌گردد.

 

چه کسانی در طراحی، تدوین و اجرای این پروژه نقش‌آفرینی کردند؟

نقش اصلی را بایستی به باور جناب آقای مهندس بیات به روابط‌عمومی داد که با کلیت این پروژه موافقت کردند. همراهی همکاران روابط‌عمومی صنعت پتروشیمی، اداره کل پژوهش منابع انسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی و تلاش استاد دکتر یحیایی ایله‌ای که با علاقه‌مندی در تدوین این پروژه همت گماشتند، قابل تقدیر است. همچنین شایسته است از انجمن متخصصان روابط‌عمومی و موسسه کارگزار روابط‌عمومی به ویژه جناب آقایان باقریان و سید محسنی به خاطر پیگیری اهدای جایژه ویژه به این پروژه سپاسگزاری نمایم.

 

اگر نکته و کلام خاصی دارید که نیاز به رسانه ای شدن است بفرمایید.

خوب است به این نکته اشاره کنم که عمده کتب منتشره که در کتابخانه‌های ما وجود دارند، علیرغم ارزشی که دارند، بلااستفاده می‌مانند اما این نظام‌نامه با رویکردی کاربردی تدوین گردیده و امید می‌رود به عنوان راهنمای عمل همکاران روابط‌عمومی در سطح کشور، منشاء اثری مفید بحساب آید. لذا مطالعه و استفاده از آن را به همه همکاران عرصه روابط‌عمومی کشور توصیه می‌کنم. نکته دیگر اینکه مجموعه مورد نظر به همت جناب آقای دکتر یحیایی ایله‌ای در دو جلد منتشر خواهد شد که جلد اول آن، مشتمل بر 75 فعالیت اصلی روابط‌عمومی، فعلا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. همچنین ذکر این نکته ضروری است که مجموعه استانداردهای روابط‌عمومی برای اولین بار تدوین شده لذا خالی از اشکال نیست. بی شک دریافت رهنمودها و راهنمایی‌های صمیمانه از سوی علاقه‌مندان، به طور حتم بر پر بار شدن آن خواهد افزود.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد