درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 18:36   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44506صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 23 شهریور 1399 - 08:00
در مسیر یکپارچگی فعالیت‌های ارتباطی
ترجمه: شهرزاد عارفی - قانون هفت٬ بیانگر این است که مشتری بالقوه می‌بایست هفت بار پیام مارکتینگی شما را ببیند و بشنود تا به خرید منجر شود٬ اما اگر مشتری احتمالی٬ هفت پیام غیر مرتبط را از هفت کانال مختلف بشنود و ببیند آیا ترغیب به خرید خواهد شد؟ خیر. چه بسا که مشتری به علت عدم ارتباط با پیام‌٬ آن‌ را نادیده بگیرد و یا به سادگی از آن عبور کند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| با وجود هم پوشانی فعالیت‌های مارکتینگ٬ روابط‌عمومی٬ شبکه های اجتماعی و دیجیتال٬ سازمان‌هایی هستند که این واحد ها را از هم جدا کرده و وظایف جداگانه ای برای آن‌ها در نظر می گیرند. بر اساس تحقیقاتی که Intrado Digital Media و PR week انجام دادند حداقل نیمی از سازمان ها٬ مارکتینگ و روابط عمومی را تفکیک می‌کنند.

اما یکپارچگی در اینجا به چه معناست؟

در واقع یکپارچگی به معنای هماهنگی و یکسان بودن پیامی است که سازمان از طریق کانال‌هایش به مخاطبان ارسال می‌کند٬ این پیام ممکن است با تاکتیک های مختلف به دست مخاطب برسد اما همچنان یکپارچگی آن حفظ شده و در راستای تحقق بخشیدن اهداف اصلی سازمان طراحی شده است.


آنچه خلق یک برنامه ارتباطی یکپارچه را الزامی می‌کند ایجاد تجربه خاص برای مشتری و افزایش قدرت برند است تا سازمان پیامی نظام یافته٬ منسجم و واضح را به بازار هدف خود ارسال ‌کند.


قانون هفت٬ بیانگر این است که مشتری بالقوه می‌بایست هفت بار پیام مارکتینگی شما را ببیند و بشنود تا به خرید منجر شود٬ اما اگر مشتری احتمالی٬ هفت پیام غیر مرتبط را از هفت کانال مختلف بشنود و ببیند آیا ترغیب به خرید خواهد شد؟ خیر. چه بسا که مشتری به علت عدم ارتباط با پیام‌٬ آن‌ را نادیده بگیرد و یا به سادگی از آن عبور کند.


به طور مثال تیم دیجیتال مارکتینگ یک سازمان قصد دارد تا با کمپین دیجیتال یک محصول را معرفی کند٬ به این دلیل که محصول تغییر چشمگیری با قبل ندارد بنابراین این کمپین٬ مخاطبان محدود را هدف قرار می دهد. اما آیا مارکتینگ٬ روابط عمومی و ... نیز از این کمپین آگاه هستند؟ چراکه ممکن است در سایر کانال‌‌ها بتوان محتوای کمپین را منتشر نمود و اطلاع رسانی را هدفمندتر انجام داد و در نتیجه یک برنامه مناسب جهت افزایش مدافعان برند در نظر گرفت.


یک از بهترین مدل‌هایی که نمایانگر ارتباطات یکپارچه سازمانی‌ می‌باشد؛ مدل PESO است که توسط Gini Dietrich خلق شده است این مدل به معنی رسانه‌‌ی خریداری شده٬ به دست آمده٬ اشتراکی و مالکیت فضای رسانه‌ای می باشد. در این مدل تفاوت تاکتیک‌ها در عین یکپارچگی آنها کاملا مشهود است و همین امر موجب اعتبار، اعتماد، رهبری و اقتدار برند می شود.


به همین جهت اگر روابط عمومی٬ مارکتینگ٬ شبکه‌های اجتماعی و دیجیتال (برنامه ریزی رویدادها و ارتباطات درون سازمان) با یکدیگر هماهنگ باشند جادوی حقیقی رخ می‌دهد که موجب رشد و موفقیت کسب و کار شما خواهد شد.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد