درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 01:19   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44038صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 14 مرداد 1399 - 14:53
روابط عمومی در مقابل روزنامه نگاری
متأسفانه، بسیاری از محققان می گویند، مانند هر صنعتگر دیگری، چه خیاط باشد و چه یک بازرگان، روزنامه نگاران به تجار تبدیل شده و در حال ساختن و فروش افکار عمومی هستند. خواندن چنین اظهارنظرهایی طبیعتاً من را مانند هر روزنامه نگار دیگری ناراحت می کند، اما اگر روزنامه نگاران برای ساختن و فروش افکار عمومی مامور شده اند، ریشه آن در کجاست؟
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| غالباً این ادعا وجود دارد که خوانندگان یا بینندگان یک رسانه در واقع صاحبان آن روزنامه، مجله، تلویزیون یا رادیو هستند. آیا واقعاً چنین است؟ متأسفانه، برای ارائه یک پاسخ تأییدآمیز، نیازمند تلاش بسیار فوق العاده است.

حسن اراکاکیکا، روزنامه نگار قبرس شمالی، در این هفته در یک گروه واتساپ نوشت که وی 100،000 پوند انگلیس را برای مشارکت در خرید رسانه ای اختصاص داده است و از بازرگانان دیگر خواسته است سهم بالقوه خودشان را مشخص کنند.

چرا این تاجر ناامید شد که رسانه ها به اندازه کافی منعکس کننده نظرات، انتظارات و دغدغه های تجاری وی نبودند؟

بدیهی است که تاجر مورد نظر باید یکی از این ثروتمندان جدید باشد که معتقد است همه چیز را می توان با پول خریداری کرد، از جمله درک واقعیت و دیدگاه یک روزنامه نگار. قطعاً توهین است، اما به سختی می توانم بگویم که او کاملاً اشتباه کرده است. اگرچه روزنامه نگاران غالباً ادعا می کنند که از نظرات سیاسی خود دفاع و از حقیقت حمایت می کنند ولی واقعاً تایید چنین نظری بسیار دشوار است.

بسیاری از همکاران این امر را رد می کنند، اما بسیاری از افرادی که در تحقیقات دانشگاهی روزنامه نگاری شرکت کرده اند، متأسفانه همچنین از این دیدگاه حمایت می کنند که روزنامه نگاران غالباً روابط‌عمومی را با روزنامه نگاری اشتباه می گیرند.

متأسفانه، بسیاری از محققان می گویند، مانند هر صنعتگر دیگری، چه خیاط باشد و چه یک بازرگان، روزنامه نگاران به تجار تبدیل شده و در حال ساختن و فروش افکار عمومی هستند. خواندن چنین اظهارنظرهایی طبیعتاً من را مانند هر روزنامه نگار دیگری ناراحت می کند، اما اگر روزنامه نگاران برای ساختن و فروش افکار عمومی مامور شده اند، ریشه آن در کجاست؟

با این حال، به نظر من، رسانه ها موظف هستند اطلاعاتی را در مورد همه موضوعات مهم و نیازهای افکارعمومی ارائه دهند تا مردم بتوانند یک تحلیل و تصمیم گیری درست انجام دهند - یعنی، یک انتخاب. رسانه ها باید با جزئیات کافی و همه جانبه ای موضوعات مورد بحث را به مردم ارائه دهند تا آنها بتوانند یک انتخاب هوشمندانه داشته باشند.

علاوه بر این، رسانه ها باید ضمن ارائه اطلاعات و نیز تجزیه و تحلیل موضوعات مورد بحث، کثرت گرا باشند.

کثرت گرایی در رسانه نمی تواند به مالکیت رسانه ها محدود شود، بلکه باید در ایده ها و ارزیابی های ارائه شده وجود داشته و جاری باشد.

اگر نمونه ای از قبرس شمالی را انتخاب کنیم، بسیار مایه تاسف است، اما واقعیت تلخ این است که ما با کاهش شدید گزارش های مستقل و عینی در رسانه ها مواجه هستیم.

آیا این به همین دلیل نیست که همه افراد و شرکت ها و حتی دولت علاوه بر نشریات و ایستگاه های رادیویی، دارای روزنامه ها و ایستگاه های تلویزیونی خاص خود هستند؟

واقعیت و ادراک دو پدیده متفاوت و غالباً بی ربط هستند. اخبار مردم با واقعیت سروکار دارند، متخصصان روابط عمومی با ایجاد ادراک برخورد می کنند.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد