درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 15:27   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43819صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیجمعه، 27 تیر 1399 - 11:37
از کتاب‌فروشی آنلاین تا غول تجارت مجازی
آمازون ۲۵ ساله شد
شرکت آمازون در سال‌های ابتدایی با شکست‌هایی نیز روبرو شد و تا آستانه ورشکستگی هم پیش رفت اما ایده جف بزوس برای عرضه اینترنتی کالای دیگر شرکت‌ها در ازای کارمزد نسبتا اندک راه را برای تبدیل شدن به غول بلامنازع فروشگاه‌های اینترنتی هموار کرد.
  

 

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| بنیانگذار آمازون چند بار فروپاشی این شرکت را "اجتناب‌ناپذیر" خوانده اما با شیوع کرونا خرید اینترنتی رایج‌تر از همیشه شد. آمازون کار خود را با فروش اینترنتی کتاب آغاز کرد و اکنون ارزشمندترین شرکت جهان به شمار می‌رود.
 
 جشن ۲۵ سالگی تاسیس شرکت آمازون سال گذشته برگزار شد اما این شرکت اولین کتاب را ۱۶ ژوئیه ۱۹۹۵ برای یک سفارش‌دهنده فرستاد که امروز ربع قرن از آن زمان می‌گذرد.
 
 جف بزوس، بنیانگذار آمازون و ثروتمندترین فرد جهان، در سال‌های اخیر چند بار تاکید کرده که سرنوشت این شرکت مانند دیگر شرکت‌های بزرگ خواهد بود و پس از چند دهه از میان خواهد رفت.
 
 او گفته فروپاشی سرنوشت اجتناب‌ناپذیر همه شرکت‌های بزرگ است حتی اگر بسیار بزرگ و درخشان باشند و این قاعده شامل شرکت آمازون هم می‌شود.
 
 آمازون به طور رسمی در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد و یک ماه پس از ارسال نخستین کتاب خود در سال بعد هفته‌ای ۲۰ هزار دلار درآمد داشت و دو سال بعد وارد بورس شد.
 
 شرکت آمازون در سال‌های ابتدایی با شکست‌هایی نیز روبرو شد و تا آستانه ورشکستگی هم پیش رفت اما ایده جف بزوس برای عرضه اینترنتی کالای دیگر شرکت‌ها در ازای کارمزد نسبتا اندک راه را برای تبدیل شدن به غول بلامنازع فروشگاه‌های اینترنتی هموار کرد.
 
 آمازون در ادامه فعالیت‌های خود به عرضه موسیقی و فیلم‌های ویدئویی نیز پرداخت و در سال‌های اخیر در کنار فروش همه نوع کالا و تقریبا در تمام کشورهای جهان، در تولید مستقل برخی محصولات الکترونیکی نیز سرمایه‌گذاری کرده که دستیار دیجیتال "آلکسا" یکی از مشهورترین آنها است.
 
 از شیر مرغ تا جان آدمیزاد
 
 در بازار مکاره اینترنتی آمازون، شاید کالا و خدماتی نباشد که عرضه نشود؛ از سبزیجات ارگانیک تا مبلمان اداری، از قفل دوچرخه تا دوربین‌های مداربسته کنترل و نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای شناسایی چهره که ظاهرا نیروهای پلیس از مشتریان مهم آن هستند و احتمالا ماموران اداره مهاجرت آمریکا از آنها در مرز مکزیک نیز استفاده می‌کنند.
 
 رادیو صدای آلمان در گزارشی که پنج‌شنبه ۱۶ ژوئیه به مناسب ۲۵مین سالروز آغاز به کار آمازون پخش کرد می‌گوید جف بزوس برای ارائه تجهیزات شناسایی چهره به ماموران مرزبانی ایالات متحده تلاش زیادی کرده و ظاهرا بی‌دلیل نیست که سال گذشته‌ها برخی رسانه‌ها آمازون را "جدیدترین غول نظامی آمریکا" لقب داده‌اند.
 
 شرکتی که در بساط خود "از شیر مرغ تا جان آدمیزاد" را عرضه می‌کند، در عین حال متهم می‌شود که برای رسیدن به جایگاه کنونی، چندان به سلامتی و رفاه همکارانش اهمیت نداده است.
 
 شرکت آمازون در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان با جنجال‌ها، رسوایی‌ها و انتقادهای شدیدی روبرو بوده است.
 
 استثمار و تحت فشار قرار دادن کارگران قراردادی، پرداخت دستمزد ناچیز در قبال کار طاقت‌فرسا، شرایط غیرانسانی محیط کار و بی‌توجهی به بهداشت و سلامت نیروی کار از جمله اتهام‌هایی است که به شرکت آمازون وارد می‌شود و در مورد آنها گزارش‌های مستند فراوانی منتشر شده است.
 
 این گونه گزارش‌ها به مرور برای شرکت آمازون و بنیانگذارش جف بزوس، که به دلیل خوشرویی و خنده همیشگی‌اش برای عده‌ای چهره‌ای مطبوع محسوب می‌شد به معضلی برای وجهه و پرستیژ آنها تبدیل شده است.
 
 به نظر می‌رسد به وجود آمدن چنین معضلی برای جف بزوس از همان ابتدای کار آشکار بوده است. او پیش از این که شرکت خود را به نام آمازون ثبت کند به Relentless برای نام آن نیز فکر کرده بود که می‌تواند به معنای "غیرقابل مهار" باشد و معنی "بی‌رحم" هم می‌دهد.
 
 همه‌گیری جهانی ویروس کرونا که از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون به ابتلای نزدیک به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در ۱۸۸ کشور جهان و مرگ حدود ۵۸۵ هزار نفر انجامید بحرانی است که کار شرکت آمازون را رونق داد.
 
 کرونا و در آمد ۱۰ هزار دلاری آمازون در هر ثانیه
 
 شرکت آمازون در سال گذشته میلادی بیش از ۲۳۸ میلیارد دلار درآمد داشت. نشریه بریتانیایی گاردین میانه ماه آوریل برآورد کرد که درآمد این شرکت در دوران کرونا به هر ثانیه ۱۰ هزار دلار و در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز رسیده که در صورت ادامه این وضع درآمد آمازون تا پایان سال فراتر از ۳۰۰ میلیارد دلار خواهد بود.
 
 در ابتدای بحران کرونا فروش اینترنتی کالا و خدمات به خاطر محدودیت‌های اعمال شده بر فعالیت شرکت‌های حمل و نقل با دشواری‌هایی روبرو شد اما به مرور از این محدودیت‌ها کاشته شد و شرکت‌هایی مانند آمازون با سیلی از سفارش روبرو شدند.
 
 محدودیت در تردد شهروندان و قرنطینه آنها در خانه، در کنار بسته ماندن بسیاری از فروشگاه‌ها به خصوص در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا سفارش و خرید کالا از طریق اینترنت را به شدت افزایش داد.
 
 شرکت آمازون در ماه فوریه اعلام کرد که ۱۰۰ هزار نیروی جدید استخدام می‌کند و ماه بعد از استخدام ۷۵ هزار نفر دیگر خبر داد. این که این اشتغال‌ها تا چه حد پایدار هستند و با کاهش موارد ابتلا در برخی کشورها و کاهش محدودیت‌ها چه سرنوشتی پیدا می‌کنند هنوز مشخص نیست./ وله

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد