درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 07:59   

بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد

  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد


ادامه ادامه مطلب یک

علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»

  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقش تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی در ایجاد افسردگی و اضطراب
  اپل با شش طرح لوگوی جدید و خیره‌کننده ما را شگفت‌زده می‌کند
  چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  پدیده تکنو فرهنگ و استحاله فرهنگ
  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»
  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد
  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی
  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت
  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»
  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4375صفحه نخست » گفتگوجمعه، 11 مرداد 1392 - 15:04
نمود حضور خاموش زنان در روابط عمومی
در پژوهشی که در حوزه روابط‌عمومی در خصوص تجربیات زنان به آمده به موضوعاتی چون حقوق ...که بین زنان و مردان کارشناس در روابط‌عمومی اعمال می‌شود تاکید شد.
  

اشاره

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با دکتر مهناز رونقی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی (دانشکده ارتباطات) پیرامون همایش ملی زن و روابط‌عمومی به گفت و گو نشستیم.

دکتر مهناز رونقی که عضو کمیته علمی همایش ملی زن و روابط‌عمومی می‌باشد، مشارکت بانوان در سطح مدیریتی کشور را بسیار پایین ارزیابی کرد. در حیطه روابط عمومی نیز همین‌گونه دانست و مردان را انتخاب اول مدیران برشمرد. دکتر رونقی وضعیت فعلی زنان در روابط عمومی را نیز مورد کنکاش قرار داد. عضو کمیته علمی همایش، برگزاری همایش ملی زن و روابط‌عمومی را باعث بالا رفتن سطح علمی، ارتقاء انگیزه و ایجاد پلی ارتباطی میان افراد خانواده روابط‌عمومی عنوان کرد...

 

مشارکت بانوان را در بخش مدیریتی کشور چطور بررسی می‌کنید و در حیطه روابط‌عمومی تا چه حد این نقش پررنگ بوده است‌؟ 

زنان در رده‌های پایین‌تر متمرکز شده اند‌. بول کوپر و دیویدسون با آنکه استخدام در رده‌های پایین‌تر برای زنان به طور نسبی آسان است ولی ارتقای شغلی آن‌ها دشوار به نظر می‌رسد . از سوی دیگر مدیریت برای زنان هم مثل مردان شغل پرمسئولیت و پرتنشی است ولی در مورد زنان برخلاف مردان؛ زندگی خانوادگی به جای پشتیبانی از آینده شغلی در واقع سد راه ایشان است. در حیطه روابط‌عمومی نیز به همین‌گونه است زنان و مردان در روابط‌عمومی‌ها با تجربه و توانمندی‌های مشابه و توان علمی و اجرایی همانند، شرایط یکسانی را برای ارتقاء شغلی دارا نیستند؛ مردان همیشه انتخاب اول هستند.

 

با توجه به استعدادها و توانایی‌های زنان جایگاه و امور حرفه‌ای کارگزاران زن روابط‌عمومی را چطور می‌بینید؟ 

حضور شمار زیاد زنان در حوزه روابط‌‌‌‌‌‌عمومی وافزایش دانش آموخته‌های آنها در این رشته موجب توجه بیشترشان به کسب حقوق و اعتبار حرفه‌ای آنها شد. تعداد کارشناسان و اندیشمندان زن در حوزه روابط‌عمومی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است و عملکرد موفقیت‌آمیز آنان باعث شده است حضور خاموش زنان در عرصه‌های حرفه‌ای و علمی نمود بیشتری یابد.

 

ایجاد ارتباط علمی و تبادل نظر و تجارب کارگزاران زن روابط‌عمومی چه اثربخشی در عملکردهای آتی آنها خواهد داشت؟ 

اصولاً رشته روابط‌عمومی ماهیتاً مهندسی افکار است و مهارت‌های قدرت خلق تغییر و تحول و ایجاد انگیزه در کارکنان و فن بیان و فنون دیگر ارتباطی از مهارت‌های دانش آموخته‌ها و شاغلان این حرفه است؛ طبیعتاً حضور بیشتر کلیه دست‌اندرکاران روابط‌عمومی؛ چه مرد چه زن در مجامع علمی و برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های تخصصی و میزگردها و ... در بالا رفتن مهارت‌ها و به روز شدن آن مؤثر است؛ آنچه می‌ماند گفتن این نکته است که ارتباط بخش علمی این رشته و بخش اجرا زمان به زمان ملموس‌تر شود و حضور زنان متخصص در این حوزه ها نیز پررنگ تر شود.

 

امروزه وضعیت فعلی زنان در روابط‌عمومی چطور می‌بینید؟ 

 در پژوهشی که در حوزه روابط‌عمومی در خصوص تجربیات زنان به آمده به موضوعاتی چون حقوق و تفاوت‌های شغلی و تمایز جنسی که بین زنان و مردان کارشناس در روابط‌عمومی اعمال می‌شود تاکید شد هر چند به اطلاعات و قدرت زنان مدیر و مهارت‌های تاثیرگذار مدیریتی و توانایی‌های علمی نیز تاکید شده بود.

 

به نظر شما کدام یک از بخش‌های همایش باعث بهبود کمی و کیفی فعالیت‌های زنان در روابط‌عمومی می‌شود؟ 

به طور طبیعی بخش ارایه مقالات؛ حضور داورهای علمی و پانل‌های تخصصی در ارتقاء علمی روابط‌عمومی و به روز شدن آن موثر است . طرح دیدگاه‌های علمی و حرفه‌ای استادان روابط‌عمومی و از سوی دیگر طرح تجارب حرفه‌ای کارگزاران در ارتباط تئوری و عمل در این علم پرثمر خواهد بود.

 

برگزاری همایش ملی زن و روابط‌عمومی چگونه باعث بالا رفتن سطح علمی کارگزاران زن روابط عمومی می‌شود؟ 

تفکیک جنسیتی را در نگاه علمی چندان حرفه‌ای نیست. آنچه مسلم است برگزاری هر همایش و مجمع علمی؛ تخصصی باعث بالا رفتن سطح علمی؛ ارتقاء انگیزه و ایجاد پلی ارتباطی میان افراد خانواده روابط‌عمومی خواهد بود.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راهکارهای مسئولیت‌‌‌ اجتماعی


  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت


  ‌دیجیتال‌سازی روابط‌عمومی


  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»


  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟


  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد