درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 12:39   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43105صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 - 04:14
روابط عمومی و نقش موثر آن در تقویت اعتماد عمومی
ترانه سادات مسعودی علوی کارشناس روابط عمومی و تشریفات - روابط عمومی سازمان ها در ایام کرونا و با استفاده از ابزار و وسایل ارتباطی و نیز خلق آثار مختلف تلاش نموده اند با بهره مندی از این تکنولوژی ارتباط خود را با مخاطبانشان حفظ کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نزدیک به سه دهه از سخن وارن نیومن ، مدیر پیشین بنیاد روابط‌عمومی که از اینترنت بعنوان روابط عمومی یاد کرد، می گذرد.

این سخن در آن دوران (سال ۱۹۹۵) که این حجم از ابزار و امکانات سایبری و شبکه های اجتماعی وجود نداشت ، چندان باور پذیر نبود اما با گذر زمان و رویدادهایی که طی یک دهه اخیر رخ داده این نظریه درک پذیر شده و ابعاد تاثیر اینترنت بر روابط عمومی بیشتر آشکار شده است.


انسان موجودی اجتماعی و ناگزیر به ارتباط است، روزگاری با ابزاری چون دود ، صوت، نقاشی، ایما و اشاره و زمانی با ابزار تکنولوژیک ارتباطی ، بدنبال یافتن راهی برای برقراری ارتباط و اثرگذاری بوده است.


سازمان ها نیز چون انسان ها برای دوام و ماندگاری خویش نیازمند بهره مندی از ابزار ارتباطی هستند و شاید یکی از اصلی ترین دلایل شکل گیری روابط عمومی در سازمان ها به همین نیاز بر می گردد.


این که یک سازمان تلاش می کند محصولات و خدمات خود را از درگاهی به نام روابط عمومی به مخاطبان خود معرفی کند بدین علت است که روابط عمومی در کارکرد درست خود می تواند در نگرش افراد و تغییر نگاه آنها و تسهیل ارتباط با سازمانها اثر گذار باشد و پر بی راه نخواهد بود اگر از روابط عمومی به عنوان مهندسی افکار عمومی نام ببریم.


ارتباط در روابط عمومی سازمان ها دو جنبه دارد؛ از یک سو ارتباطات درون سازمانی ( تعاملات و ارتباطات با کارکنان سازمان ) و از جنبه دیگر ارتباطات برون سازمانی است.


آنچه در این مجال به آن پرداخته شده نقش و تاثیرات برون سازمانی روابط عمومی هاست . نقشی که همچون یک تیغ دولبه هم می تواند موجب رشد و اعتبار سازمان شود و هم موجب تنزل رتبه و جایگاه سازمان در نظر افکار عمومی گردد.


این روزها دیگر کسی نیست که درباره کوید ۱۹ یا همان کرونا ویروس چیزی نداند.


ظهور و بروز ویروس کرونا تنها یک اتفاق در حوزه سلامت نبود تا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بتوان از آن رهایی یافت. بلکه شیوع آن انقلابی بود که همه حوزه های مرتبط با زندگی بشری را تحت تاثیر خود قرار داد.


قبول کنبم که اگر تکنولوژی ای به نام اینترنت نبود بی شک جهان در تعطیلی طولانی فرو می رفت. اینجاست که می توان سخن وارن نیومن که ” اینترنت روابط عمومی است ” را بیشتر درک کرد.


روابط عمومی سازمان ها در ایام کرونا و با استفاده از ابزار و وسایل ارتباطی و نیز خلق آثار مختلف تلاش نموده اند با بهره مندی از این تکنولوژی ارتباط خود را با مخاطبانشان حفظ کنند.


همچنین نباید غافل شد که روابط عمومی ها زمانی می توانند به اعتبار خود بیفزایند که در تولیدات به دو اصل درستی و شفافیت پایبند باشند.


روابط عمومی های درگیر با کرونا علاوه بر انجام وظایف ذاتی خویش ناگزیر بودند این بحران بوجود آمده را مدیریت کنند تا آرامش به جامعه برگردد و در این وانفسا تنها وجود مجموعه ای از افراد متخصص و کاردان هست که می تواند روابط عمومی را به سر منزل مقصود برساند.


از یاد نبریم که کار در روابط عمومی و مدیریت در آن قائم به فرد نیست .اگرچه مدیر روابط عمومی در قامت سخنگوی هر سازمان پاسخگوی افکار عمومی است اما روابط عمومی کاری جمعی، تیمی و تخصصی است .


علی رغم پیشرفت های فراوان در همه حوزه های مدیریتی کشور؛ متاسفانه دربسیاری از سازمانها هنوز نگاه سنتی که روابط عمومی ها را تدارکاتچی یا در بهترین حالت تشریفاتی میدانند سایه افکنده است و جالبتر از آن اینکه در چنین سازمانهایی هر روز بر گسست و فاصله مدیران سازمان با افکار عمومی افزوده می شود و شوربختانه تر آنکه هنوز هم مدیرانی هستند که علت را نمی دانند و چه بسا با پنهان کاری و پرهیز از شفاف سازی هر روز بر این گسست و نارضایتی بیشتر دامن می زنند.


در یک جمع بندی ساده باید قبول کرد که دنیا دهکده جهانی است و در این دهکده هیچ کس نمی تواند پنهان شود و کسانی که گمان میکنند پنهان شده اند مثل ماهی قرمز کوچولویی هستند که می خواهد در گوشه ای از تنگ بلور و شفاف پنهان شود لذا باید شفافیت را سرلوحه ارتباط قرار داد و افکار عمومی را محرم و صاحب رویداد ها دانست و با آنها رو راست بود.


فقط و فقط در چنین مدلی است که جایگاه سازمان در نظر افکار عمومی حفظ می شود و روز به روز ارتقاء می یابد.


جا دارد به بهانه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی از همه تلاشگران عرصه اطلاع رسانی که با محرم دانستن مردم در مسیر شفاف سازی سازمانها می کوشند و شرایط را برای تشکیل سازمانهای شیشه ای فراهم می کنند قدردانی شود.


به یقین اگر پرسنل روابط عمومی ها و انجام کار تیمی، تخصصی و منسجم آنها نبود کنترل ویروس کرونا نتیجه نمی داد و چه بسا تلاش ایثارگرانه کادر درمان به نظر افکار عمومی نمی رسید و دیده نمی شد.


به امید روزی که روابط عمومی ها و نقش آنها در ایجاد و حفظ اعتماد عمومی که بهترین و ارزشند ترین سرمایه اجتماعی ؛ به جایگاه شایسته خود دست یایند.

منبع: کاشان نیوز

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد