شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| چرخه خبر می تواند یک شبه تغییر کند. به عنوان متخصصان روابطعمومی و روزنامه نگاران، این مسئولیت ماست که با همان سرعت تغییر و سازگار شویم.
وقتی coronavirus در اوایل ماه مارس به سرعت در سراسر ایالات متحده پخش شد، تقویم های محتوا را مختل و کارزارهای تبلیغاتی را متوقف کرد - شرکت ها مجبور شدند بلافاصله استراتژی محوری جدیدی را اتخاذ کنند.
در اینجا شش استراتژی برای اهداف قابل دستیابی اما چالش برانگیز در میان همه گیر جهانی مطرح شده است:
1. به داده های تاریخی (و رقبای خود) نگاه کنید
قبل از اینکه بتوانید اهداف را تعیین کنید، مرور عملکرد گذشته و فعلی شما ضروری است.
به پوشش رسانه ای خود نگاهی بیندازید. با مراجعه به رقبا و تجزیه و تحلیل داده های خود یک قدم بیشتر بردارید. نظارت فعال بر محتوا و انتشار آن در رسانه های مناسب، ممکن است برخی از روش های استراتژیک را که در این زمان بی سابقه کار می کند، روشن کند.
2. معیارهایی را که در اختیار شماست پیدا کنید
وقتی نوبت به اهداف می رسد، سعی کنید روی آنچه می توانید کنترل کنید، متمرکز شوید.
اهداف خود را در مورد جنبه های تاکتیکی استراتژی روابط عمومی خود تنظیم و سپس بر اجرای آن تمرکز کنید.
3. خلاق شوید
استراتژی کلی و تلاشهای تاکتیکی خود را به خاطر داشته باشید، اکنون زمان آن رسیده است که در مورد راه های خارج از معمول برای به دست آوردن نتایج بهتر فکر کنید.
این زمان بسیار خوبی برای آزمایش استراتژی های جدید است. شاید همواره دوست داشته باشید که رویکرد متفاوتی را امتحان کنید، اما شما به جای آن روی استراتژی های امتحان شده و واقعی متمرکز شده اید.
4- گزارش خود را در صورت لزوم تنظیم کنید
وقتی استراتژی و فرآیندهای خود را تغییر می دهید، احتمالاً گزارش شما نیز باید مجددا تنظیم شود.
آنچه را که اکنون ردیابی می کنید، تجزیه و تحلیل کنید و ببینید چه چیز دیگری را برای پیگیری نیاز دارید. اگر در هنگام تجزیه و تحلیل داده ها، شکاف هایی را کشف کردید حتما آنها را هم اکنون رفع کنید. راهی برای جمع آوری این داده ها پیدا کنید و در جلسه بعدی خود برای پیگیری آنها آماده شوید.
5- بیش از حد ارتباط برقرار کنید
بسیاری از افراد مجبور شده اند در طول همه گیری COVID-19 دورکاری کنند. یک مشکل بزرگ کار از راه دور مشخص کردن چگونگی برقراری ارتباط موثر هنگامی که شما به اندازه زمان حضور با تیم، شرکت و مشتری های خود ندارید. برای ادامه همکاری خوب و موثر، ارتباط بیش از حد مهم است.
این امر برای ارتباطات خارجی نیز کارساز است.
6. به یاد داشته باشید: ما در حال بحران جهانی هستیم
جهان در حال تغییر است و هیچ کس نمی داند "دنیای" جدید به چه شکلی ظاهر خواهد شد؟
با این حال متمرکز باشید، سخت کار کنید و انعطاف پذیر باشید. این ویژگی ها به شما در تعیین هدف، کار روزانه و فراتر از آن کمک می کند.
|