شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 6 روش براي تعيين اهداف روابط عمومي قابل دستيابي در زمان عدم اطمينان
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 - 22:45 کد خبر:42775
وقتي coronavirus در اوايل ماه مارس به سرعت در سراسر ايالات متحده پخش شد، تقويم هاي محتوا را مختل و كارزارهاي تبليغاتي را متوقف كرد - شركت ها مجبور شدند بلافاصله استراتژي محوري جديدي را اتخاذ كنند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| چرخه خبر مي تواند يك شبه تغيير كند. به عنوان متخصصان روابط‌عمومي و روزنامه نگاران، اين مسئوليت ماست كه با همان سرعت تغيير و سازگار شويم.

وقتي coronavirus در اوايل ماه مارس به سرعت در سراسر ايالات متحده پخش شد، تقويم هاي محتوا را مختل و كارزارهاي تبليغاتي را متوقف كرد - شركت ها مجبور شدند بلافاصله استراتژي محوري جديدي را اتخاذ كنند.

در اينجا شش استراتژي براي اهداف قابل دستيابي اما چالش برانگيز در ميان همه گير جهاني مطرح شده است:

1. به داده هاي تاريخي (و رقباي خود) نگاه كنيد

 

قبل از اينكه بتوانيد اهداف را تعيين كنيد، مرور عملكرد گذشته و فعلي شما ضروري است.

به پوشش رسانه اي خود نگاهي بيندازيد. با مراجعه به رقبا و تجزيه و تحليل داده هاي خود يك قدم بيشتر برداريد. نظارت فعال بر محتوا و انتشار آن در رسانه هاي مناسب، ممكن است برخي از روش هاي استراتژيك را كه در اين زمان بي سابقه كار مي كند، روشن كند.


2. معيارهايي را كه در اختيار شماست پيدا كنيد

 

وقتي نوبت به اهداف مي رسد، سعي كنيد روي آنچه مي توانيد كنترل كنيد، متمركز شويد.

اهداف خود را در مورد جنبه هاي تاكتيكي استراتژي روابط عمومي خود تنظيم و سپس بر اجراي آن تمركز كنيد.


3. خلاق شويد

 

استراتژي كلي و تلاشهاي تاكتيكي خود را به خاطر داشته باشيد، اكنون زمان آن رسيده است كه در مورد راه هاي خارج از معمول براي به دست آوردن نتايج بهتر فكر كنيد.

اين زمان بسيار خوبي براي آزمايش استراتژي هاي جديد است. شايد همواره دوست داشته باشيد كه رويكرد متفاوتي را امتحان كنيد، اما شما به جاي آن روي استراتژي هاي امتحان شده و واقعي متمركز شده ايد.

4- گزارش خود را در صورت لزوم تنظيم كنيد

 

وقتي استراتژي و فرآيندهاي خود را تغيير مي دهيد، احتمالاً گزارش شما نيز بايد مجددا تنظيم شود.

آنچه را كه اكنون رديابي مي كنيد، تجزيه و تحليل كنيد و ببينيد چه چيز ديگري را براي پيگيري نياز داريد. اگر در هنگام تجزيه و تحليل داده ها، شكاف هايي را كشف كرديد حتما آنها را هم اكنون رفع كنيد. راهي براي جمع آوري اين داده ها پيدا كنيد و در جلسه بعدي خود براي پيگيري آنها آماده شويد.

5- بيش از حد ارتباط برقرار كنيد

 

بسياري از افراد مجبور شده اند در طول همه گيري COVID-19 دوركاري كنند. يك مشكل بزرگ كار از راه دور مشخص كردن چگونگي برقراري ارتباط موثر هنگامي كه شما به اندازه زمان حضور با تيم، شركت و مشتري هاي خود نداريد. براي ادامه همكاري خوب و موثر، ارتباط بيش از حد مهم است.

اين امر براي ارتباطات خارجي نيز كارساز است.


6. به ياد داشته باشيد: ما در حال بحران جهاني هستيم

 

جهان در حال تغيير است و هيچ كس نمي داند "دنياي" جديد به چه شكلي ظاهر خواهد شد؟

 

با اين حال متمركز باشيد، سخت كار كنيد و انعطاف پذير باشيد. اين ويژگي ها به شما در تعيين هدف، كار روزانه و فراتر از آن كمك مي كند.