درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 14:28   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 42514صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیدوشنبه، 1 اردیبهشت 1399 - 21:51
هنر روابط عمومی در جهت تجهیز بازار سرمایه در بانک و بیمه
زهره میر نظامی، کارشناس علوم ارتباطات وکاربر ارشد شبکه بانکی - در بازار سرمایه و جهان، بانک ها و بیمه ها، یکی از عوامل موثر بر روند تجهیز منابع در بانکداری نوین، روابط عمومی است زیرا اکثر خدمات بانکی از سوی نیروی انسانی انجام می گردد که خود مستلزم ایجاد رابطه باجامعه مشتریان است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| از بدو تاسیس سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی لزوم ایجاد واحدی تحت عنوان روابط‌عمومی بیش از پیش نمایان گردید به نحوی که به جرأت می توان گفت در حال حاضر روابط عمومی بسته به میزان فعالیت خود یکی از مهمترین و موثرترین اهرم های موفقیت یک سازمان به شمار می رود.


روابط عمومی که در اصطلاح لاتین Public Relations و در لغت به معنای پیوندهای همگانی از آن یاد کرده می شود در واقع یکی از نقش های اساسی مدیریت است.


اسکات کاتلیپ یکی از اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات، روابط عمومی را این چنین تعریف می نماید: روابط عمومی اداره کردن وظایف، شناسایی، ایجاد، حفظ و نگهداری روابط مطلوب و حسنه بین سازمان و جامعه است جامعه ای که توفیق و ناکامی یک سازمان به آن وابسته است.


به زیان ساده تر، روابط عمومی تلاش می کند تا جلوه مثبت سازمان را به مخاطبین خود نشان داده و پیوند رابطه دو جانبه و سازنده اعضاء درون و برون سازمانی است و وظیفه آن تبلیغ، ترغیب، تشویق و نفوذ در افکار عمومی است و به زبان عامیانه چشم و گوش سازمان و آیینه تمام نمای سازمان محسوب می گردد.


در بازار سرمایه و جهان، بانک ها و بیمه ها، یکی از عوامل موثر بر روند تجهیز منابع در بانکداری نوین، روابط عمومی است زیرا اکثر خدمات بانکی از سوی نیروی انسانی انجام می گردد که خود مستلزم ایجاد رابطه باجامعه مشتریان است.


از این رو بر اساس استانداردهای جهانی در اختیار داشتن کارکنان ماهر و آموزش دیده، می تواند بانک را در ارائه خدمات با کیفیت و متنوع و رضایت مندی مشتریان در راستای تجهیز منابع همراهی نماید.


برآیند دو دهه تجربه در انجام مسئولیت های مختلف در نظام بانکی، ارتباط مناسب در انجام امور،کاهش اصطکاک و روان سازی امور بانکی در ایجاد ارتباط نزدیک با مشتریان و متعاقباً توفیق در اهداف بانک و تجهیز منابع نقش موثری دارد.


تجربه نشان داده است ایجاد ارتباط نزدیک با مشتری حل و فصل مشکلات پیش روی مشتری از سوی کارکنان می تواند پیوند سازمان و افراد را تضمین نماید. به عنوان مثال آنچه شخصاً با آن مواجه و تاثیر آن را به عینه مشاهده نمودم اینکه زمانی مشتری برای وصول یک فقره چک به بانک مراجعه نمود لیکن امضاء دارنده حساب ناخوانا بود پس از تماس با شعبه مبداء افتتاح کننده حساب نسبت به برطرف نمودن مشکل اقدام و نسبت به کارسازی وجه چک اقدام گردید، همین تلاش و حسن نیت همکار بانک از دید مشتری که یکی از مدیران ارشد یکی از شرکت های بزرگ صنایع غذائی بود پنهان نماند و این موضوع باعث گردید که کلیه حساب های جاری و اصلی شرکت به شعبه منتقل و باعث تجهیز منابع در بانک در سطح کلان گردید.


یا دستگیری از فرد سالمندی که جهت امور بانکی به شعبه مراجعه نموده موجب گردید تا وی نیز با اظهار شادمانی و با تمایل شخصی کلیه حسابهای خود را به شعبه منتقل نماید.


به طور کلی توانایی در برقراری ارتباط مناسب قدرت فرد را در تبادل نظر فی مابین افزایش می دهد و تضمیمن کننده موفقیت های آتی خواهد شد.


در این راستا جذب مشتری به مهارتهای ارتباطی بستگی دارد که خود به دو دسته تقسیم می گردد الف. کلامی ب. غیرکلامی که خود بنا رضایتمندی و جذب مشتری خواهد بود و مجال دیگری را می طلبد.


شبکه بانکی کشور از بانکی تخصصی و پیشرو مانند بانک کشاورزی گرفته تا بانک هایی که به تازگی در دو دهه اخیر به این جمع پیوسته اند موضوع حسن ارتباط با جامعه مشتریان را غنیمت می دانند به ویژه آن که بانکی که نام بردم به سبب همراهی با صندوق بیمه کشاورزی، مشتریان زحمت کش و ارزشمند بخش کشاورزی را نیز در حوزه ارتباطی خوددارد و می تواند با توانی مناسب برای تضمین جبران خسارات آنان بیمه نامه صادر نماید.


سخن آخر این که در حوزه بازار سرمایه ارتباطات و روابط عمومی نقش کلیدی دارد و همه ما می طلبد برای تقویت نهاد روابط عمومی تلاش نماییم.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد